Baby 1 week valt weer af en slaapt extreem veel.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Vica86, Apr 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hihi geeft niks. Ik werk ook 4 jaar.
    Ik wist het ook niet zo, wel dat je iets soepeler om mocht gaan met de richtlijnen maar ons leidinggevende vroeg ons laatst wat de max. was wat je mocht geven en die hamerde ons dat rekensommetje er weer in.
    Net in het protocol gekeken en we moeten het advies geven dat ouders na ons vertrek mogen verhogen tot die richtlijn en verder JGZ advies moet geven. Staat verder dus weinig bijzonders in.
    Maar m'n leidinggevende hamerde er op dat kindjes gewoon op verzoek mogen krijgen, dus ook om de 2u als ze honger hebben of nog een beetje na als ze hongerig blijven.
    In principe gewoon ruimere flessen aanbieden en kijken wat ze opdrinken en zelf in de gaten houden dat een kindje zich niet overvoerd en het maagje erg oprekt.
    Zo heb ik nu in m'n gezin het advies (2e dag maar 's avonds laat geboren) gegeven om gewoon 30cc klaar te maken en aan te bieden. Kindje drinkt zo'n 15cc.
    Als een kindje op zo'n moment 60cc zou drinken, lijkt me dat niet goed, maar een beetje meer hoeft niet gelijk een probleem te zijn.
    Overigens vind ik het makkelijker werken, anders heb je soms een kindje wat wat hongerig blijft en zit je je altijd af te vragen of je nog wat klaar moet maken, vaak ben je dan weer een uur verder en zit je weer met een volgende voeding, hoeveel je ze dan kunt geven.
    Overigens is niet elke vk het er mee eens ;)

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hij ligt hier idd ook op de commode in het tasje.

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Maarre hoor jij nog wat op je scholing over kv? Hier soms wat veranderingen tijdens de vergadering maar verder alleen bv scholing (en overige scholingen natuurlijk)

4. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    nou toevallig waren we vorige keer op de werkbespreking en toen zei een kraamverzorgster dus dat 1 verloskundige had gezegd flesvoeding mag je op verzoek geven en toen keken wij inclusief de manager heel raar op want daar wisten wij dus niks van?:(ik wil hier toch een duidelijker antwoord op want ik wil graag zeker weten dat ik mensen goed adviseer...maar jij bent ook kraamverzorgster haha:D?

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hij is niet meer afgevallen, maar ook niet aangekomen. 3940 gram.

Verder is hij wel meer wakker, alerter en spookt niet meer tijdens het slapen. Hij had veel last van opkomende voeding (verborgen reflux) en ik gaf kruidvat comfort voeding.
    Sinds gisteren ben ik over gegaan op Friso comfort. De kruidvat werdt niet dikker dan normale voeding, friso wordt dat wel.

En sinds hij de friso krijgt is het eigenlijk al een heeeel verschil. Net of hij beter slaapt (logisch als de voeding veeeel minder omhoog komt) en daardoor dus ook langer wakker en alerter is.

Wat betreft het gewicht weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik ermee aan moet. Had stiekem gehoopt dat hij was aangekomen, hij had al zijn flesjes bijna op.

Maar aan de andere kant, hij heeft wel bij 5 van de 7 voedingen zeker een poepluier. Kan dat een reden zijn dat hij minder snel aankomt?

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Gelijk blijven in gewicht is niet zo'n ramp, misschien dat hij morgen groeit? Poepluiers kunnen idd verschil maken.
    Fijn dat je verbetering ziet!

@angiebaby, jep! Raar...bij ons werd er nu dus juist op gehamerd. Over het algemeen regelen kindjes het ook wel goed zelf en je hebt zelf natuurlijk ook niet altijd even veel honger.
    Ene keer 40 en andere keer 80 maakt nog een gemiddelde van 60cc op bijv. 5e of 6e dag.

7. misa

misa Niet meer actief

Als je denkt dat het niet goed is, dan echt even hulp inschakelen. Volg je gevoel!

Maar te veel slapen...?? En een half uur wakker houden..? Dat vind ik wel een gek advies.

Veel succes!

8. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik heb hier ook mijn dochter op verzoek KV gegeven en idd mocht haar geven wat ze op kreeg. Dit werkte voor haar heel goed.
    Maar had dit denk ik niet met mijn andere dochter kunnen doen want die was onverzadigbaar en trok zo elke fles helemaal lees om vervolgens alles in kleine beetjes er weer uit te spugen.

TS, hoop dat je zoon snel aankomt zodat je wat geruster bent. Maar als hij zijn flessen mooi drinkt, goed poept en plast en als hij wakker is, ook echt alert is, zou ik me niet teveel zorgen maken. Mijn oudste dochter was ook echt een slaapkop en dat is ze nog steeds, ze is nu 16 maanden en slaapt soms nog 18 uur per dag.

9. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik vind het ook niet reeel om een pasgeboren baby een half uur wakker te houden.
    Zolang een kindje maar wel goed reageert op bijv. verschonen, goed drinkt, poept en plast.

Hoe is het vandaag?

@Collo, als een kindje teveel drinkt en vervolgens gaat spugen, kom je er idd wel achter dat het teveel is.
    Niet elk kindje geeft goed aan wanneer het vol zit.

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het gaat nu erg goed.
    Hij is langer wakker. En als hij wakker is is hij ook echt wakker. Eerder was hij niet echt wakker...
    Hij is meer tevreden met de nieuwe voeding en wakker houden hoef ik dus zowiezo ook niet te doen want hij is goed wakker steeds bij het voeden.

Ben benieuwd hoe het nu met zijn gewicht gaat maar ik kan me niks anders voorstellen dan dat hij lekker aan het aankomen is nu :D.

11. Mentiera

Mentiera Actief lid

Mar 29, 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet te vaak van voeding veranderen bij zo'n kleine baby, levert heel veel krampen op.

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

:(:(:(:(:(:(

fijn dat je meedenkt, maar ik ben 1 keer gewisseld van voeding en dat was blijkbaar nodig ook..
    Snap de opmerking niet helemaal, aangezien er nergens staat dat ik van plan ben nog een keer te gaan wisselen ofzo.:(

13. pinguin

pinguin Bekend lid

Apr 8, 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    mijn dochter kon de eerste dagen ook niet wakker blijven tijdens het voeden
    die moesten we echt wakker houden en dan nog viel ze steeds in slaap tijdens de fles..
    ging na een paar dagen veel beter en toen kwam ze in gewicht ook wat meer aan!
    (en de kraamzorg zei dat ze de eerste weken flink mogen slapen want daar groeien ze van!)

ik vind het trouwens erg apart dat de richtlijnen van hoeveelheid voeding zo verschillend zijn!
    de 1 zegt dit, de ander dat!
    ons meisje zat aan het einde van de kraamweek ook op 90 ml voeding en nu al op 150 ml.
    die krijgt dus het maximale aan voeding en ze weegt ong 4 kilo.
    dan zal de een weer zeggen dat het teveel is en de ander weer van niet!
    heerlijk duidelijk allemaal!

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja mijn dochter zat ook al heeeel snel op de maximale flessen en sliep ook mega snel door enzo.
    Kon ook gewoon geen kleinere flessen geven en dan meer flessen, want dan was het huis te klein.
    Zolang ze over de gehele dag gekeken op de goede hoeveelheid zitten is het goed toch?

wannabe mam likes this.

Share This Page