Ik heb een dochtertje van bijna 21 maanden en ze loopt al heel lang langs de tafel maar gaat nog steeds niet los lopen. Ze staat ook vaak met haar buik of billen tegen de tafel en soms gewoon even paar seconden los dus ze kan het wel, lijkt wel of ze het niet durft. Als ze aan onze handen loopt is het de ene keer dat ze een heel stuk loopt en de andere keer laat ze zich direct op de knieën vallen. Heeft iemand een idee hoe we haar kunnen stimuleren om los te lopen. Groetjes Cuna
Het is lastig, want veel meer stimuleren kun je niet. En ze gaat echt lopen als ze daar zelf aan toe is. Mijn dochtertje deed tot 18 maanden precies hetzelfde wat jij beschrijft. Ze ging ook nooit losstaan, of een paar stapjes oversteken oid. Ze kwam een dag thuis van het kdv en liep gewoon aan. 2 dagen later liep ze volledig los. Ze heeft gewacht totdat ze er klaar voor was. Ik zou haar lekker aanmoedigen om aan de hand te lopen, en verder gewoon afwachten. Als ze aan de hand kan lopen is fysiek iig alles goed. Los lopen komt wel als ze het zelf aandurft.
Misschien het cb er eens naar laten kijken. Eventuweel fysio. Vind het ook wel iets aan de te laten kant. Maar elk kind is anders, Mijn dochtertje nu 14 maanden bijna doet het zelfde als jouw dochtertje maar ja die is dan wel meteen 7 maanden jonger dan de jouwe. En loopt al af en toe de halve kamer door. Is ze ooit eens er van geschrokken of iets met lopen? Misschien iets meer aanmoedigen niet meer oppakken van probeer zelf maar te lopen. Dat soort dingen. Succes ermee inelkgeval.
bedankt voor jullie snelle reacties inderdaad weet ik elk kind loopt als hij of zij er aan toe zijn maar duurt nu wel erg lang. Ik weet niet of ze ergens van geschrokken is maar zou zomaar kunnen en dat ze daarom niet durft. ga maar rustig zo verder en we moeten sowiezo al begin mei extra terug komen bij CB vanwege het niet los lopen, hopelijk dat ze tegen die tijd wel los loopt om gezeur bij CB te verkomen.
Als ze dan nog niet losloopt zal ze waarschijnlijk doorverwezen worden naar de kinderfysio. En mijn ervaring is dat die echt minder streng zijn. Ze hanteren ook andere richtlijnen, en kijken vooral naar HOE je kindje zich beweegt, i.p.v. naar WAT ze al wel of niet kan.
Mijn zoontje is ook bijna 21 maanden en loopt nog niet los. We zijn wel al bij een fysio geweest, die gaf aan dat er fysiek echt niets mis is, hij staat juist heel erg stevig, maar dat het puur angst is. Ze heeft wel wat oefeningen meegegeven, maar die boef had na de eerste keer al door dat we hem dan loslieten dus hij gaat gelijk zitten als hij doorheeft dat we gaan "oefenen". Hij loopt wel langs de tafel en aan de hand meelopen is ook geen probleem. Mijn man neemt hem nu 1 keer per week mee naar het zwembad, in het water loopt hij namelijk wel los. Misschien dat dat hem wat stimuleert. Ik begin ook wel heel erg ongeduldig te worden hoor, want ik wil nu weleens met hem naar de speeltuin enzo. Om nog maar niet te spreken over de schade die al zijn broeken inmiddels hebben opgelopen door dat gekruip. Je kunt trouwens altijd een keer op eigen initiatief een afspraak maken met een kinderfysio, daar heb je geen verwijzing voor nodig. Je krijgt dan vast wel wat tips mee en voor je eigen gemoedsrust kan het ook wel fijn zijn.
Mijn jochie liep ook al een poos goed aan 1 hand, en langs de tafel, achter de blokkenkar etc. Maar zodra hij niks meer vast had, ging hij gelijk door de knieen. totdat hij het opeens doorhad, dat was met 19 maand. En hij liep zo de straat uit. Serieus 50+ meter op de 1e dag.. Dus als ze fysiek wel goed loopt, denk ik dat het misschien angst is, en dwingen gaat dan niet werken. Ik zou vooral oefenen met aan 1 hand lopen, of achter de blokkenkar. Zodat ze fysiek het vertrouwen krijgt. Je kunt altijd de fysio eens vragen om te kijken, maar ik zou me niet direct zorgen maken, als ze wel aan de tafel los kan staan.
Nou ja zeg, vandaag op het kinderdagverblijf heeft ie ineens besloten te gaan lopen , en nu kachelt ie gewoon de tuin door, trots als een aap . Ik kan wel huilen van blijdschap, hopelijk loopt hij morgen nog steeds. Ik hoop dat jouw kleine je ook ineens zo verrast!
Hé, jouw zoontje is op dezelfde dag geboren als mijn kids .. Probeer het toch los te laten, hij heeft nu toch een paar dagen tot een week nodig om 'echt' los te gaan lopen. Dat komt vanzelf, het begin is er!
Ja een mooie dag, 23 juli! ik weet het, niet pushen.. maar ik wil het zo graag voor hem, wordt zijn wereld weer een stukje groter! Ik ga geduldig op mijn handen zitten . Een week zeg je, dat is te overzien.
Ons zoontje van bijna 20 maanden loopt ook nog niet los. Kleine stukjes wil hij wel is proberen, maar gaat meestal weer verder met kruipen. En inderdaad, ook hier veel kapotte broeken, haha! Ik probeer hem zo veel mogelijk aan het handje mee te laten lopen, vooral omdat mijn zwangere buik ook steeds groter wordt, en dit gaat aardig. Hopelijk gaat ook bij hem binnenkort het knopje om en gaat hij loslopen, hij kan het namelijk wel. @Puppy78 Goed zeg van je zoontje! Ineens een heel stuk lopen. Hij krijgt nu vast de smaak te pakken. Ik heb nog hoop dat ons zoontje voor de geboorte van de baby los loopt...
wat mooi dat hij opeens toch besloot los te lopen en vervelend dat hij nu weer niet los wil lopen. Hopelijk besluit mijn kleine meid ook opeens los te gaan lopen, geduld is een schone zaak zeggen ze wel maar is verrekte moeilijk soms.
Onze dochter is nu bijna 18 maand en loopt al maanden aan een hand en rent bijna achter de blokkenwagen aan. Maar los.... niets daarvan. Ach, het enige wat ik lastig vindt zijn de vragen van anderen. Loopt ze nog niet? Nee, inderdaad komt vanzelf wel een keer. Ik begreep ook dat het wel erfelijk bepaald kan zijn. Mijn broers en ik waren alle drie late lopers en de twee nichtjes liepen ook pas met 19 maand. Maak me er maar niet zo druk om. Ik verwacht ook dat ze zo op een moment dat ik het niet verwacht wegloopt en niet meer ophoudt!!! We wachten maar rustig af.