Dreumes abces schaamlip

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chica82, 28 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Mijn dochtertje had 2 weken lang een pukkeltje, ik dacht misschien een schimmelinfectie, sudo gesmeerd. Maar nu is het in een paar dagen tijd sinds we bij de huisarts zijn geweest opeens heel snel heel groot geworden, schaamlip gezwollen en rood PLUS koorts. Ze heeft enorm veel pijn, ik wacht nu op een telefoontje van de huisarts. Toen ik van de week bij de huisarts was zeiden ze dat zo'n incisie zonder verdoving gebeurt, dit hebben ze ooit bij mijn zoontje gedaan en ik heb altijd spijt gehad dat ik niet heb geëist hem toch iets te geven tegen de pijn. Toen ik dit aan de huisarts voorlegde zei ze; ja maar een verdoving op die plek geeft al pijn.

Toch moet er toch een manier zijn om haar niet zoveel te laten lijden?? Ze heeft momenteel zoveel pijn dat ze niet wil zitten of getild wil worden. Het is echt vreselijk zielig, ik kan haar dit toch niet aan doen dat ze erin gaan snijden en drukken...

Iemand ervaring hiermee? Bij kind of zichzelf? Ik kamp regelmatig met ontstekingen in mijn liezen (haarzakje vaak na scheren en hormonaal), dit gaat altijd vanzelf over..

2. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Als ze er koorts van heeft en niet eens wil zitten van de pijn zou ik haar er wel aan laten helpen.

maar zou wel eisen dat ze iets tegen de pijn krijgt. Misschien een verdovend zelfde of een roesje ?

3. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    roesje doen ze natuurlijk niet bij de praktijk, ik vroeg inderdaad ook om een verdoving maar ze zeiden dat de verdoving zelf ook pijnlijk is op die plek, dat koelspray beter is, geen ervaring met de effectiviteit van koelspray zelf...

4. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    misschien kan ik vragen doorverwijzen naar ziekenhuis zodat ze een roesje krijgt

5. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Er bestaat van die verdovende zalf wat ze ook bij kindjes gebruiken als ze bijv een infuus moeten prikken. Misschien kan je vragen of dat een optie is.

Neuzeke vindt dit leuk.
  6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Koelspray niet op die plek, ik heb helaas wel eens meegemaakt hoe iemand er brandwonden door.kreeg. genitaliën vind ik zelf te kwetsbaar voor dergelijke spray

Wel vragen om lidocaine zalf. Of gewoon coldpack? Heb zelf wel eens een ijsblokje gebruikt in een doekje om een plek te verdoven.

Arm kind :( wat een pijn :(

7. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ontstoken huid is nauwelijks goed te verdoven, zeker bij een abces. Dan blijf je maar prikken met verdoving en het gevoel is er daarna nog. Je verlengt dus alleen maar de lijdensweg. Als je snel een sneetje zet op de plek waar de huid het meest onder spanning staat, is dat wel wat pijnlijk maar al met al de minst pijnlijke oplossing.

8. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ahhhh wat zielig!
    Is het al opgelost, of moet ze het weekend er nog mee door? :cry:

9. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik was gister einde middag bij de huisarts, hele middag opgezien tegen de afspraak. Maar de huisarts zei nee hier ga ik niet in snijden het is namelijk nog niet rijp (ook al had ze nog pijn ik was toch wel extreem opgelucht...), hij zei dat het vanzelf oplost naar binnen of naar buiten toe. Het lijkt er inderdaad nu op dat het wat geslonken is. Ik kamp zelf ook regelmatig met ontstekingen in mijn liezen en ze gaan altijd vanzelf weg met een hoogtepunt van een paar dagen pijn. Bij mij zijn het dan ontstoken haarzakjes en zodra het slinkt zakt de pijn.
    Anyway ik dacht gister dan gaan we wel even aan de sterkere pijnstilling, dus gauw nurofen voor kinderen gehaald en zetpillen paracetamol en op advies van de apotheker tegelijk gegeven, nou dat hielp goed zeg. Kan ik onthouden voor als ze echt erge pijn heeft, nooit eerder gebruikt namelijk.. ik ga hier nog even mee door tot het op z'n retour is, nu is het nog wel heel erg rood en pijnlijk dus net weer nurofen icm pcm gegeven

10. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    wel apart hoe huisartsen van elkaar verschillen van mening binnen eenzelfde praktijk, de huisarts woensdag had het dus over open snijden en maakte me erg ongerust, terwijl deze man zei nee joh het gaat vanzelf over net als een pukkeltje. Nou lekker losse kleertjes aan onderkant en duimen dat het gauw over is!!!

Deel Deze Pagina