baby 10,5 maanden eet ineens geen brood

Discussie in 'Voeding' gestart door pooh82, 1 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Hallo,

Ik zit even met mn handen in het haar, dus ik wil even jullie advies horen...
    Ik heb een dochtertje van 10,5 maand en ze eet sinds 2 weken bijna geen brood meer! Vooral smeerkaas en smeerworst hoeft ze niet meer, ze spuugt het gelijk uit.
    Het erge is dat madame appelstroop nog wel redelijk eet en een boterham met jam gaat zo naar binnen, dus het is echt een kwestie van uitproberen.
    Maarja, wat kan ik hier nu aan doen?
    Ik vertik het om alleen maar jam op haar brood te doen, ze moet ook maar leren dat er ook eens wat anders op haar brood kan zitten.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

(ps. ik ben dus al een paar dagen stug smeerkaas en smeerworst erop aan het doen, met als gevolg dat ze al een paar dagen geen brood op heeft)

Alvast bedankt!

2. fafje

fafje Niet meer actief

wat vindt ze van jonge kaas of kipfilet...hier is dat favoriet, brood dubbel klappen en dan leg ik gewoon hapklare stukjes neer..

en anders alleen boter!?

dnek je dta het ana het beleg ligt of aan het brood!?

3. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @fafje: bedankt voor je reactie.
    Ik denk niet dat het aan het brood ligt, want op het dagverblijf krijgt ze ander brood en spuugt ze het ook uit.
    Ik heb vanmiddag een keer een plakje leverkaas op haar brood gedaan, met als gevolg dat ze eerst het plakje leverkaas in haar mond doet en uitspuugt en daarna idem dito met haar brood.
    Ik denk dat ze dus in totaal misschien 2 stukjes op heeft.
    Maar kipfilet of kaas kan ik ook een keer proberen inderdaad...

Misschien moet ik het op een andere manier gaan presenteren of iets?
    Ik snij het nu in stukjes en geef het met een vork ( ben ik zo gewend, omdat ik dat ook op het dagverblijf doe;)), maar misschien moet ik hem inderdaad maar eens dubbelklappen en dan misschien daar hapjes van laten nemen?

Wel grappig, want ik ben altijd een type geweest van: "als mijn kind niet eet, dan niet!" maar nu het toch al bijna 2 weken duurt wordt je er toch een beetje wanhopig van!

Meer tips en ideeën zijn super welkom!

4. fafje

fafje Niet meer actief

ja ik smeer goed boter en dus dubbel geklapt, dan is het beleg ook ehct geplet een btj...en hij pakt ook wel es stukje kaas eerder ofzo...maar daarna altijd nog het brood...

je zou ook bijv als kaas met een ini mini btj kaas kunnen doen ofzo...

vriendin van mij haar dochter at toevallig 4(!!!!) weken geen brood...lijtk me behoorlijk frustrerend!! maar die at dus ooka ltijd het beleg eraf....tjaaa...ander smaar andere vormen van granen aanbieden!?

5. elfje82

elfje82 Actief lid

12 jul 2011
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Nou , het lijkt alsof ok mn eigen verhaal zit te lezen want hier gaat het net zo!
    Onze meid spuugt brood ook uit,maakt niet uit wat er op zit.
    Als ik een stukje brood in haar mond doe steekt ze haar tong uit en laat het uit haar mond vallen.Best frustrerend zo:(
    Ik weet ook niet echt wat ik er mee aan moet,ik probeer het te negeren maar ben soms bang dat ze zo weinig binnen krijgt.
    Maar ik denk dat het een fase is,het is ook weer sprongentijd;)
    Bied jij je dochter nog wat anders aan?

6. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @elfje82: Nou, erg frusterend he?
    Die van mij doet dus precies hetzelfde, tong naarbuiten en wegduwen dat brood!
    Ik bied haar niks anders aan, dan is helemaal het hek van de dam denk ik.
    Ze krijgt na haar boterham een fles nutrilon 180 cc, dus dan heeft ze in ieder geval nog íets op;)
    Ik hoop maar dat het een fase is, en dat die fase héél snel overgaat!

ps. fruit eet ze trouwens ook niet meer zo goed, als er teveel stukjes inzitten spuugt mevrouw de hele lepel weer naar buiten:x
    En dr groente gaat dan wel weer goed naar binnen:(

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

En als je haar stukjes geeft om zelf te pakken? Of een hele boterham of korst om aan te knauwen? Of zogenaamd jouw broodje of stukjes van je bord laten pikken? Of volkorencrackers/knackebrot met wat boter geven? Kortom wat variatie en verrassing?

8. elfje82

elfje82 Actief lid

12 jul 2011
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier gaat de groente en toetje ook goed,maar als er een groter stukje tussen zit dan werkt ze die weer naar buiten.En met het fruit ook.
    Drinken doet ze gelukkig ook goed!
    Ik bied haar ook niks anders aan,anders hebben ze het heel snel in de gaten volgens mij:p
    Maar ik vind het vreemd dat ze over de dag dan geen honger heeft als ze zo weinig eet.
    Heeft jouw dochter dat ook?
    Ik hoop dat deze fase niet langer gaat duren.

9. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @babel44: Bedankt voor het meedenken.
    Ik heb al geprobeerd om iedere keer een stukje voor haar neus neer te leggen, maar dat haalt niks uit helaas.
    En met een korst doet ze eigenlijk hetzelfde als met de rest van de boterham, ze bijt er een stuk af, kauwt er 2x op en spuugt het dan weer uit.
    Vanmiddag heb ik ook lekker buiten gegeten, ik dacht: dan is ze misschien een beetje afgeleid, maar nee hoor, maakt niks uit...het lijkt wel of ze al van tevoren bedacht heeft "dat ga ik niet eten" en dat doet ze dan ook echt niet.

@elfje82: ik heb ook niet echt het idee dat ze er verder honger van heeft, ze is in ieder geval wel gewoon tevreden.
    Het is meer je eigen idee denk ik ook dat ze dan zo weinig gegeten heeft.

10. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje vind ene plakje roggebrood ook erg lekker!

11. elfje82

elfje82 Actief lid

12 jul 2011
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    Het zelf laten eten heb ik ook al geprobeerd.
    Dan neemt ze een hap en haald ze het zelf weer uit haat mond:(
    En met koekjes doet ze het ook,je zou denken dat ze dat dan wel lekker vind.
    Wat zijn die kleintjes soms lekker eigenwijs:p

12. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Maar dat is ook een beetje het leren kennen/ het spelen ermee denk ik: hee wat heb ik nou?!

13. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Met koekjes is het hier heel wisselend, de ene keer eet ze hem helemaal op en de andere keer doet ze hetzelfde als met haar boterham.
    Morgen ga ik het eens proberen met een dubbelgeklapte boterham en dan hapjes van laten nemen, kijken of dat helpt;)
    Ik hoop het wel, want ik vond het altijd erg gezellig om samen met haar een boterhammetje te eten, maar tegenwoordig zit ik me meer te ergeren dan dat het gezellig is...

14. elfje82

elfje82 Actief lid

12 jul 2011
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    Vandaag heb ik ook geprobeerd haar zelf van een dubbelgeklapte boterham te eten,en dat ging redelijk.Met wat afleiding.haha.
    Zou het ook met de sprong van 11 maanden te maken kunnen hebben?
    Ik merk dat ze nu wat meer dingen kan.
    En is wat sneller huilerig

15. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Hier ook zo'n lekker eigenwijs meisje..als ze slecht brood heeft gegeten dan doe ik pap bij haar opvolg melk in. Of een volkoren lu cracker. Die krijgt ze als tussen doortje zo heeft ze toch wat van granen binnen. En idd soms best frustrerend.

16. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @elfje82: nou, je hoort het morgen van me of het hier een succes is:)
    Dat huilerige herken ik ook wel hoor! T is normaal echt een makkelijke meid, maar de laatste week is ze echt niet te genieten, ook snel moe lijkt wel.
    En meestal als ze moe is is er geen land mee te bezeilen...

Ik heb haar heel af en toe wel een halve rijstewafel gegeven als ze dr boterham niet opat, maar daar deed ze ook niks mee op dat moment...(ja, op de grond gooien na dan;))

17. elfje82

elfje82 Actief lid

12 jul 2011
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    @pooh82 Hopen dat het morgen lukt met het brood.
    Misschien vind ze dat wel interessant,iets nieuws!
    Ik blijf wel aan het stofzuigen en dweilen zo,nu alles op de grond beland.haha;)
    En vanavond begon ze ineens met het warm eten ook,lekker haar tong uitsteken.:(pff.
    Ik hoop dat dit snel voorbij is!

Deel Deze Pagina