Doe ik het goed zo? net overgestapt van bv naar kv

Discussie in 'Voeding' gestart door Beeps, 2 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Hai meiden,

ik wil graag even weten of ik het zo goed doe, en of mijn kindje voldoende binnen krijgt.

Ik ben sinds vorige week gestopt met borstvoeding, en geef nu dus flesvoeding maar doe dit eigenlijk nog steeds op verzoek omdat ik niet weet of en hoe ik vaste momenten moet inbouwen.

Mijn kindje wordt smorgens rond half 9 /9 uur wakker en krijgt dan 200cc
    dan 12 uur een volledig potje fruit
    dan 14 uur ongeveer (nog steeds op verzoek) 100cc opvolgmelk
    16uur nog 100 cc
    17uur heel potje avondeten
    19uur 200cc melk
    en dan komt hij rond 03.00 weer voor 100/200 cc

mijn moeder zegt dat ik die fles van ongeveer 19 moet laten vallen zodat hij rond 22/23 weer wil drinken en dan de nacht doorpakt.

Soms zit er wel 8 uur tussen een fles, maar dan de verkeerde 8 zeg maar, vooravond en halve nacht..

Hij krijgt dus soms 3 en soms 4 hele flessen per etmaal.

Mijn vragen, is dit voldoende, moet ik over naar vaste momenten van het aanbieden vd fles, ipv op verzoek? en welke momenten dan?
    en moet ik inderdaad die vroege avond fles laten vallen?

en als hij uit zichzelf niet rond 22/23 komt voor een laatste fles, moet ik hem dan wakker maken? want anders komt hij rond 03 uur.

Mm beetje rommelig verhaal misschien, sorry.

Hoop dat iemand mij een beetje kan adviseren.

En nog wat geks, ik heb vorige week dinsdag voor het laatst borstvoeding gegeven en dat rustig afgebouwd, steeds een voeding vervangen. Nou was ik vanacht een fles aan het geven, begon mijn borst te druppelen, terwijl ze eruit zien als theezakjes en ik dus dacht dat ze inmiddels leeg waren.. is dat normaal?

alvast bedankt !!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Er zit veel eten aan het eind van de dag..

Ik zat niet echt meer op tijden, maar wel een volgorde, aangepast aan zijn slaapschema. Dus nog wel wat op verzoek. Werd hij later wakker, dan zat het allemaal wat dichter op elkaar.

Ontbijt: 200cc met papgranen
    tussendoor (na het 1e slaapjes zeg 10 uur): fruit
    lunch: boterham met thee (kan ook 200cc fles)
    tussendoor (na 2e slaapje zeg 15.00): fles 200cc
    avondeten: groentehap + evt toetje
    en dan rond 21-22 nog een fles a 200cc.

Voor die laatste fles maakten we hem nog wakker tot 7,5 maand. Daarna haalden hij 20.00 zelf, en kon hij daarmee de nacht door.

Oh, en dat druppen is niet raar. Ik ben door omstandigheden rond de 8 weken gestopt met BV (begonnen met fulltime kolven en afbouwen). En met een half jaar had ik nog steeds weleens druppen melk. Zeker als de kleine dan om de fles brulde ;)

3. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    dank je wel voor je antwoord.

Dan ga ik dat ook zo proberen in te richten.

Raar zeg dat druppelen.. maar je hebt me wel gerustgesteld, dank je!

En eerste kerstdag uitgerekend, super leuk, had ik afgelopen jaar ook, werd uiteindelijk 2 januari.. succes!

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Flesvoeding geven op verzoek is prima, maar idd meer naar een soort schema wat je zelf aanhoudt is wel prettig.

Wij gaven fruit ook altijd tussen de 1e fles en de 2e fles.

Ons schema met 7 maanden (niet dat je dit moet overnemen, maar meer als vergelijking), ook aangepast op haar slaapritme:

7:00 (pap)fles 200cc
    9:00 fruit
    11:00 fles 200cc
    12:00 boterham
    15:00 fles 100cc
    17:00 groente
    19:00 fles 200cc

Soms kreeg/krijgt ze rond 23:00 een half flesje, als ik merk dat ze niet lekker is en anders gedurende de hele nacht blijft jammeren.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    hihi, toeval.. nr1 was 8 dagen te laat, dus verwacht ook begin januari te halen.

Deel Deze Pagina