Sinds 2 daagjes heeft mijn kleintje ineens problemen om in slaap te komen en te blijven. Ze slaapt nu gemiddeld maar zo'n 12 uurtjes per etmaal, terwijl dat voorheen zo'n 16 a 17 was. Vooral overdag is een ramp, dan doet ze soms echt maar slaapjes van 10 minuutjes. Laten huilen werkt niet.. want ze huilt gewoon door. Iemand tips? Oja ze is nu 8 weekjes trouwens.
Ik heb geen tips behalve dat het kan zijn dat ze een baby is die gewoon helemaal niet graag slaapt. Kyra is er namelijk ook zo een. Ze vond het zonde van haar tijd om te slapen want er was zoveel te zien en zoveel dingen die ze kon proberen te meppen of op te eten. Ook met de twee maanden begonnen de slaap problemen overdag en die hebben ongeveer tot de zevende maand geduurd. Toen ze lichamelijk wat actiever werd (zitten/kruipen) begon ze ineens toe te geven aan haar slaap, en nu zijn we op het punt aanbeland dat ze 's middags 2,5 uur gemiddeld slaapt! Het hoeft helemaal niet het geval te zijn maar af en toe zijn die kleintjes gewoon hele eigenwijze wezentjes. Dus als niets helpt moet je maar denken: Het is een fase...
Hier zitten er ook af en toe van die dagen bij dat hij overdag haast niet slaapt. Maar de dagen daarna slaapt hij wel weer goed gelukkig. Misschien dat jouw kindje er ook maar kort last van houdt en snel van de week of morgen beter slaapt. Misschien gewoon even een periode.
Een fase denk ik. Tobe komt momenteel ook moeilijk in slaap terwijl ie voorheen gewoon zelf in slaap viel als we hem er wakker in legden.