Baby (bijna) 4 maanden, drinkt meer dan liter

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Bloemmm, 22 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hé voedingsdeskundige,

Mijn zoontje is over 8 dagen precies 4 maanden.
    Ik ben normaal gesproken niet zo'n voorstander van bijvoeding met 4 maanden, maar het lijkt erop dat ik geen keus heb.
    Wat ik ook doe, ik krijg hem niet onder die liter voeding (Friso 1 Extra)
    Hij dronk tot 2 weken geleden 180+6 en dit 6 keer per dag.. Dit leek mij al erg veel, maar nu wilt hij sinds 2 weken 210+7 en laat geen flessen vallen!
    Hij heeft het gewoon echt nodig en slaapt niet tot hij die fles van 210cc krijgt. Ik ben ook helemaal geen voorstander van laten huilen, dus dat is geen optie..

Hij drinkt de fles netjes in 20-25min leeg, dus dat lijkt me het probleem niet?
    Hij krijgt dus nu flessen om deze tijden; 06.00 - 10.00 - 14.00 - 18.00(deze wel 165cc(150+5), dan wilt hij zelf niet meer) - 20.30(Hij slaapt met geen mogelijkheid zonder te drinken of minder dan 210cc, rekken is ook echt niet mogelijk..) en dan komt hij om 00.00 weer voor minimaal 180cc....
    Dus in totaal krijgt hij zeker 1300ml binnen, dan is hij ook pas tevreden.. Een fles laten vallen lukt echt niet en ik weet niet wat ik nog meer zou kunnen doen, heb het gevoel dat ik alles al geprobeerd heb.

Voor de rest is het een heel tevreden mannetje! Heel vrolijk en rustig, je hoort 'm amper.. Het is echt honger!

Wat kan ik nu het beste doen? Beginnen met rijstebloem? Wel fruit/groente geven? Het nog aankijken? Is het erg schadelijk, dat hij die liter voorbij gaat?
    *Op mijn man's hooikoorts na zijn er geen andere allergieën in de familie..

Ben erg benieuwd naar u mening!

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Bloemmm,

Jouw zoontje krijgt nu inderdaad te veel voeding binnen.
    Het advies is 5 flesjes van 180 ml / 6 schepjes.
    En het kan geen zuigbehoefte zijn? Heb jij al geprobeerd om hem direct na zijn flesje van 180 ml een speentje aan te bieden?

Vanaf 4 maanden kun je beginnen met bijvoeding. Je kunt beginnen met rijstebloem toe te voegen aan zijn eerste en/of laatste flesje. Als dit goed gaat gaat kun je hem ook groente en/of fruit aanbieden.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina