Baby 10 dagen oud oververmoeid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jes12, 18 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Sorry dat ik even inbreek, maar misschien helpt het om hem s nachts ook gewoon even een half uurtje overeind houden? Deden we hier in elk geval wel, zeker de eerste 3 maanden, anders begon het gekronkel gelijk al.

2. Nonamenononsense

Nonamenononsense Bekend lid

16 mrt 2018
    839
    242
    43
    Vrouw
    Ja moet ik er nog even in gaan krijgen. Momenteel heb ik een beetje moeite met de nachten. Hij drinkt slecht, dus komt heel vaak en houdt me hele nachten wakker. Als hij de fles drinkt val ik meestal al in slaap... Erg genoeg

3. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Misschien verborgen reflux?

4. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Waarom gaan indikken én medicatie niet samen als ik vragen mag?

5. Mammielove

Je verhaal klinkt mij heel erg als verborgen reflux. Mijn jongste is nu bijna 6 weken en we zitten alweer bijna 3 weken aan de medicatie hiervoor. Ik herkende alle symptomen van mijn andere kinderen en heb na 1 dag huilen van pijn de Ha gebeld en die heeft direct weer Ranitidine voor geschreven. Dat heb ik toen diezelfde dag nog gegeven aan hem en sindsdien is het weer mijn rustige tevreden mannetje zonder pijn. Helemaal weg is het niet, maar de pijn is iig weg.
    Met onze oudste zijn wij toen naar de hap gegaan omdat ik het niet meer zag zitten (was 5 weken toen). Gelukkig huilde ze daar ook en slikte behoorlijk voeding terug en kregen toen ook direct medicatie.
    Echt; bel de huisarts en spreek je vermoedens uit over verborgen reflux. Film desnoods de huilbuien met symptomen. Het is zo pijnlijk voor ze en je krijgt er vaak een heel ander kind mee terug! Sterkte!

6. Nonamenononsense

16 mrt 2018
    839
    242
    43
    Vrouw
    Hier is het sowieso verborgen reflux, en ook gestart met ranitidine. Ondanks dat het qU huilen echt stukken beter gaat, gaat het slapen steeds een beetje minder. Het sluipt er in. Sliep hij eerst nog zo hup op de borst, moet ik nu continue wiegen. In de draagzak continue bewegen etc. Niet snel meer tevreden en uiteindelijk zit ik nu uitgeput in m'n bed met een oververmoeide baby, want die is al wakker sinds half zeven. Zelfs een warm badje en een kruikje maken hem niet slaperig en hij ligt met enorme ogen heel wakker te zijn Nast mij, en gaat dus ook nu steeds harder huilen.

Ik heb de fut niet meer, de afgelopen nachten waren drama en ik loop op me tandvlees.
    Ik heb werkelijk alle trucen uit mijn trucendoos gehaald en ik heb 24/7 een baby aan mijnijf om maar toe te geven aan zijn huidhonger.
    Ik laat hem nu even huilen terwijl ik er bij zit, ik ben te op.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ja dat had ik ook, maar als de fles leeg is neem ik aan dat hij wel commentaar gaat leveren of je hoort dat hij lucht zuigt. Dat moment draaide ik ze rechtop tegen m'n schouder en zou bleef ik dan minstens een half uur zitten. En soms werd ik dan na 1-2 uur ook weer zo wakker. :rolleyes:

8. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Fijn om herkenning te lezen, dat geeft me vertrouwen dat mijn gevoel klopt.
    Ik ben gister bij de huisarts geweest en ook gestart met ranitidine! Ik weet niet of het toeval is maar ik vind hem vandaag al een stuk minder huilerig, maar ik durf niet te vroeg te juichen:rolleyes:

9. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Wow dit had ik kunnen schrijven! Lastig om zo'n slechte slaper te hebben he? Het is ontzettend zwaar.. hier gaan de nachten ook steeds slechter.
    Ik ben gister gestart met de ranitidine en heb hoop dat het daarmee beter word.

Veel sterkte, het is echt zo zwaar!

10. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Voor degene die ranitidine gebruiken, dikken jullie daarnaast de voeding ook in?

11. Nonamenononsense

16 mrt 2018
    839
    242
    43
    Vrouw
    Ik dik geen voeding in, heb geen goede ervaring met jbpm en ik wil zijn darmen niet extra belasten.

En dat slapen... Zucht. Ik had gehoopt op een baby die makkelijk zou slapen, maar ik heb gewoon zijn grote broer gekopieerd. Kan echt niet zelf in slaap vallen, ligt met enorme ogen ondanks de vermoeidheid etc... Zucht.

12. Mammielove

Oh wat fijn dat je ook zo snel medicatie hebt gekregen! Ik had serieus ook gelijk na de start een veel rustiger kind! Die gewoon tevreden in slaap valt na zn fles ipv huilen en huilen.

13. Mammielove

Ik wel!

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Oeh @Averlhach heeft daar de ervaring mee. Maar ik begreep dat dat niet samenging. Ene maakt t minder zuur, ander houdt t in vastere vorm. Minder zure gel in je slokdarm brandt nog steeds in terwijl ongebonden wat makkelijker weer weg glijdt. (Even als beelddenker) Zou ook in het protocol staan.

Wij hebben nooit medicatie hoeven te gebruiken, met nodige kunst en vliegwerk wisten we dat voor te blijven. Had t nodig geweest was t zo, maar wij hadden denk ik een wat lichtere variant (wel koppig geval tot na 14mnd).

Eerste stap is leefregels, tweede stap is indikken, derde stap is medicatie (niet meer indikken), laatste stap is medicatie met op voorschrift indikken (maar dan ben je al zo ver dat medicatie alleen onvoldoende is).

Ik waarschuw alleen allicht dat een ervaringsdeskundigere aan kan vullen of dat je t extra na kan vragen als die stap aan bod komt. Beter te veel gevraagd als "oh chips dat wist ik niet, had ik maar, schuldgevoel etc" reflux is al rot zat.

15. Nonamenononsense

16 mrt 2018
    839
    242
    43
    Vrouw
    Ben ook vandaag begonnen met indikken. Het omhoog komen doet geen zeer (meer) maar zijn pacco en bed zijn sochtends wel drijfnat. Dat is gewoon niet lekker op je huid, en ik ga snachts ook niet continue het bed verschonen.
    Dus vanaf vandaag begonnen met jbp, wel biologische van de natuurwinkel. Liefst ga ik alleen snachts indikken, overdag is get minder een probleem.

16. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    En gebruik je daarnaast ook medicatie?

17. Nonamenononsense

16 mrt 2018
    839
    242
    43
    Vrouw
    Ja, hij krijgt nu ranitidine. Maar ik hoop binnenkort nexium te mogen geven, ik vind dit weinig resultaat geven. Het helpt w wat, maar hij had net hele zure oprispingen bijvoorbeeld. Heel sneu!

18. Nonamenononsense

16 mrt 2018
    839
    242
    43
    Vrouw
    Hoe is het ondertussen met het slapen? Heb je al iets voor mekaar gekregen? Hier is het echt nog steeds bal, en ben ondertussen echt op.

19. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Nee vandaag echt een hele slechte dag:( ben ook echt helemaal gebroken.
    Hij slaapt gewoon niet, zodra ik hem ook maar ergens neer leg is het huilen.
    Had de eerste dagen het idee dat de medicatie begon te helpen Maar we zijn nu weer terug bij af.
    Als ik maar blijf lopen, wiegen en sussen.. en dit dan alle 3 tegelijk is hij enigzins rustig.
    Maar zodra ik ga zitten, of ik leg hem neer gaat hij mopperen en huilen.
    Als hij even in slaap valt schrikt hij direct wakker van iedere beweging.
    Voorheen sliep hij tenminste nog goed bij mij op de borst, maar ook dat zit er niet meer in.. ik heb vandaag om 16:00 pas wat kunnen eten omdat ik hem toen even heb laten huilen in de box.
    Naar mijn idee probeer ik alles, maar het lukt/loopt gewoon niet:(

20. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Is nexium sterker? Of heb je daar betere ervaring mee? Welke dosering ranitidine gebruik je?

Deel Deze Pagina