Geschreven tekst kan altijd anders overkomen. En inderdaad ik bedoel het echt alleen goed. Echter soms kan ik wellicht kortaf overkomen. En ik ken de wanhoop. Toen mijn oudste 8 tot 10 uur per dag huilde (krijsde) kon ik wel mee janken. Wat heb ik toen als moeder een hoop negatieve gedachten gehad . Ik zat er volledig doorheen. En elke medewerker van het cb zei "nee hoor, er is niets medisch aan de hand". Laten huilen, 2 uur lang, tot de volgende voeding, inbakeren, te veel ophogen.... dat waren de adviezen en opmerkingen van het cb. Mijn gevoel zei "dit klopt niet", maar tja... wat als alle mensen om je heen zeggen dat er niets is? En ik had op mezelf moeten vertrouwen.... Maar ik was zo wanhopig dat ik het niet meer wist. Tot er een fysio zei "dit klopt niet, dit is niet normaal". Toen pas ging het balletje rollen. En toen bleek hij kiss (heet nu anders), verborgen reflux en kma te hebben. En dit is een van de helaas vele voorbeelden die ik heb ervaren. Vanuit dat gevoel, van uit die wanhoop, vanuit alle muren waar ik heel hard tegen aan gerend ben, vanuit die frustratie ben ik opgestaan. En ben ik een poging gaan doen om andere moeders te helpen. Moeders die in meer of mindere mate in hetzelfde schuitje zitten, die dezelfde muren zien, dezelfde frustraties hebben, proberen te helpen. Dat er ergens wel iemand is die wil luisteren en wil meedenken. Want als ik 1 moeder kan helpen zich iets minder k*t te laten voelen vind ik dat fijn. Heel verhaal, maar wat ik wil zeggen is, ik ken je gevoel, ik herken het ook. En je wilt alles doen, alles om het huilen te stoppen. Elk strohalm klamp je het liefst aan vast om de hoop dat het helpt. En dat is dus niet vreemd. Je wilt alleen maar het beste.
Overigens vind ik het altijd jammer dat het cb zo naar beneden wordt gehaald. Hou in gedachten dat er bij ieder cb andere mensen werken dus je dit ook totaal niet kan vergelijken. Gelukkig heb ik nog nooit verkeerde adviezen gekregen en heb ik wel een kundige arts op het cb waar ik ga. Die zouden ze blijkbaar overal moeten hebben als ik het zo lees.
Heel herkenbaar! Ik had en heb gelukkig een kei van een betrokken huisarts achter me staan. Ook hier zeiden ze, het hoort erbij, het is de huilpiek, het zijn krampjes, baby's huilen gewoon. Tot ik een x snachts bij het balkon stond, en dacht als ik er nu af stap is het iig stil in mijn hoofd. Daar schrok ik zo van, het was maar een voorbijgaande gedachte maar toch. Dag erna zat ik eindelijk bij mijn eigen huisarts, die gelijk medicatie voorschreef en de week erna de kma voeding. Nooit heeft ze me voor gek versleten of overbezorgd. Ook bij deze keer niet, ze zei... Jij kent je kind toch het beste? Je weet toch dat het niet klopt. Zo iemand moet je achter je hebben staan, dat scheelt. Ze kan niks voor me betekenen wat rot slapen betreft, dat is gewoon gedrag /de baby's die ik heb maar goed
Het is denk ik ook soms hoe je er zelf in staat? Ik ben ook wel een no nonsense moeder denk ik, bijdehand, direct en niet bang om mijn mening te geven. Niet dat ik onbeschoft ben, maar ik kan met de kids keihard zijn als ik iets vind. Zo onzeker als dat ik verder ben, maar als ik denk dat die kleine reflux heb dan zorg ik dat ik bewijs heb en dan vecht ik ervoor. Nou ben ik zelf verpleegkundige en weet mijn eigen huisarts dat. Tis meer collegiaal overleg dan patiënt dokter overleg. Wbt cb, ik geloof van ze wat ik wil geloven. Als ze weer zeggen oh hij mag 4 flessen van 200.dan zeg ik gewoon, oh dat doe ik toch niet. Hij krijgt er nu 8 x 90, drinkt ze niet allemaal leeg en geeft dus nog ruim mondjes terug. (ook met 60) Ze zeiden bij mijn oudste ook, rapley? Oei eng, miss toch potjes? Of toen hij wat aan de flinke kant werd, miss moet hij niet meer snoepen of minder brood eten? (hij snoepte niet, at gezond maar liep nog niet) kies toch wel mijn eigen pad!
Hier vandaag weer uien. Bijna hele dag niet geslapen, wat ik ook deed.... Zit er zelf helemaal doorheen, barstende koppijn van het huilen.
Ik ben zo ook wel ingesteld, maar dan nog vind ik er wel een groot verschil in zitten of de adviezen echt verkeerd zijn of niet in je straatje passen. Ik bedoel; mij adviseren ze ook altijd om met het eerste jaar bv de speen af te bouwen, daar zeg ik ja en amen op, maar doe dat zelf pas na hun 3e jaar. Maar als er echt adviezen worden gegeven zoals bij jou; 4x200 op deze leeftijd, dat vind ik wel erg om te lezen. Want er ziin ook ouders die alles aannemen...
Wat vervelend voor je het is zo zwaar he.. het genieten word zo steeds moeilijker! Slaapt jou zoon snachts wel een beetje?? En heb je mensen om je heen die even kunnen oppassen zodat je er even uit kunt? Mij helpt dat heel goed om het allemaal vol te houden, en vooral om mijn geduld weer even op te laden! Gister ging het heel goed hier overdag, savonds minder.. dus ik had echt goede hoop dat het een keerpunt was. Maar helaas vandaag weer echt een mindere dag. Ben nu ook gestopt met het indikken van de voeding en ik moet zeggen dat het wel lijkt alsof hij zo wat minder last heeft dus dat is fijn.
Mwah mwah qua nacht. Zal eens een 24 uur beschrijven voor je haha! Gelijk even spuien. Mannetje gaat rond 23 uur naar bed voor de nacht. Ik leg hem standaard ingebakerd in de Co sleeper naast mijn kant van het bed. De ene keer valt hij in slaap, de andere keer is het gelijk bal en slaapt hij verder op mijn arm. Ingebakerd en al dan hoor. Rond 2 a 3 uur komt hij voor een fles, daarna slaapt hij echt niet meer in zijn eigen bed maar op mijn arm. Rond vijven weer voor een fles, en dan rond 7 weer voor een fles. Hij drinkt ze niet allemaal leeg, ws dat hij daarom zo vaak komt. Na 7 uur slaapt hij niet meer verder, iig niet als ik er uit ga en ik moet er dan wel uit voor mijn andere zoon. Ik vind dat stiekem heel vervelend, liever zou ik hebben dat hij bleef slapen zodat ik even rustig de oudste kon helpen en kan plassen enzo. Maar nee. Dan naar beneden en dan is het behelpen met een baby die niks wil. Soms pak ik de draagdoek, en fix ik ontbijt en alles voor de oudste De ene keer kan ik hem op zijn buik wegleggen in de box, dan slaapt hij ineens wel. Valt ie ook soms zelf in slaap als ik hem op tijd weg leg, gek he? Ingebakerd in de wandelwagen of wieg is tot nu toe zelden een succes geweest. De rest van de dag is het behelpen, de ene x slaapt hij in de box, soms op mij, soms nauwelijks. Savonds probeer ik hem tijdens het eten en de ronde erna weer in de wandelwagen te leggen, ingebakerd en dat is tot nu toe geen enkele keer een succes geweest. Dus eigenlijk kan ik de ingebakerde slaapjes op 1 hand tellen, buik slaapjes gaan soms goed in de box, bed nauwelijks en op mij het beste. Ik ben ook 1 grote twijfel, ik wil graag een kind wat makkelijk zelf in slaap kan vallen. Of dat dan ingebakerd, in de box, bed, wandelwagen of whatever is maakt me niet uit. Zolang hij maar gewoon kan slapen.. Bij mijn oudste kon ik heel makkelijk 1 plan trekken en me daar aan houden, omdat ik al mijn afspraken af zei. Kon dus thuis blijven en werken aan slapen in bed ingebakerd en al. Dat gaat nu niet, moet continue wel op stap met de oudste of iets in die geest. En dan heb je dus al dat je niet elk slaapje ingebakerd pakt. En dat is volgens het cb wel weer heel belangrijk, dat hij daar aan went. Maarja, ik kan 'm niet ingebakerd in de maxicosi meenemen dus dan zit ik al dat het niet gaat. Hij vecht er voor mijn gevoel heel erg tegen, alleen... Ze zeggen dat elke baby wel ingebakerd wil worden he? Op zijn buik slapen durf ik niet snachts aan, zeker niet als hij straks op zijn eigen kamer slaapt. En hij heeft onwijs die schrikreflex, dus wat is dan wijsheid he? Hij mept zichzelf wel wakker... Ik weet het iig niet meer, ik wil best veel toegeven aan knuffelen en samen slapen maar niet continue. Dat kan ik niet, zo'n moeder ben ik helaas niet.
@Nonamenononsense jeetje wat onwijs pittig voor jou. Ik weet niet of ze het bij jullie in het ziekenhuis doen maar hier nemen ze het kind wel eens op. 1 om te kijken naar patronen en deze te doorbreken en weer een nieuw ritme aan te ‘leren’ en 2 om de ouders even rust te geven
Dit heeft een vervangend huisarts bij mijn eerste zoontje aangeboden maar dit wildebik toen echt niet en nu ook niet. Ze doen niet meer dan een baby in bed stoppen en laten krijsen. Dat kan ik thuis bij wijze van ook wel! Het is bij mijn eerste gelukt om er een ritme in te krijgen, ik hoop deze keer ook maar hij is pas 4 weken oud en heeft echt wel last van kwelgeesten (reflux kma en krampjes) Miss over een week of 2 dat het ineens wel gaat?
@Nonamenononsense doen ze dat echt bij jullie? Hier gelukkig niet vriendin had er echt positieve ervaring bij. Ik hoop echt voor je dat er een omslag komt. Zodat je ook gewoon kan gaan genieten. Mijn jongste is een buikslaper. Ik heb 3 maanden met hem op mij geslapen. Toen ben ik hem naast me in de Co sleeper op zijn buik gaan leggen want ik kon niet meer. Maar hij doet het hartstikke goed op zijn buik.
Dat heb ik me laten vertellen, maar misschien zit ik er dan naast! De osteopaat zei dat de meeste baby's met 10 weken loskomen van moeders, dus dat geeft hoop. Aan de andere kant, dan heb ik nog maar 2 weekjes om iets te fixen met hem voordat hij naar de opvang moet. Ik heb helaas geen opvang die draagt, of de hele dag kan zitten wiegen dus vandaar dat het voor mij belangrijk is dat hij gewoon leert slapen. Hopelijk gaat het met de nexium en probiotica binnenkort toch een stuk beter. Het zou wel lastig zijn als hij alleen in bed kan slapen, dat wordt wel heel lastig tussen alle bedrijven door...
Wat herkenbaar zeg! Ik denk dat we onze kinderen even bij elkaar moeten leggen Hier gaat het vaak precies hetzelfde.. En wat je schrijft herken ik ook, ik ben ook niet zo'n moeder die de hele dag maar kan knuffelen en samen met haar baby kan slapen. Ik doe dat wel, want anders komt hij helemaal niet aan zijn rust.. Maar ik word er zelf onrustig van want dan denk ik alleen maar aan alle dingen die ik eigenlijk had kunnen doen in die tijd. Merk je ook dat je zoontje heel snel oververmoeid is? Of Nou ja eigenlijk constant natuurlijk omdat hij te weinig slaapt. Ik heb gemerkt dat mijn zoon echt binnen 1 uurtje nadat hij wakker word, alweer oververmoeid is. Dus ik probeer heb nu vaak binnen 45 minuten nadat hij wakker word, weer op bed te hebben liggen.. Maar het voelt daarom echt alsof mijn hele dag bestaat uit het naar bed brengen van hem, meestal duurt het namelijk heel lang voor hij slaapt, als hij überhaupt gaat slapen. En als hij dan slaapt is het vaak voor een half uurtje. Meestal lukken die 45 min dus ook niet goed omdat hij te kort slaapt en daardoor al oververmoeid is. Vecht je zoontje tegen het inbakeren? Ik heb een puckababy slaapzak moet zeggen dat ik daar wel blij mee ben. Misschien vind je zoontje dat ook fijner? Is ook wat makkelijker in gebruik misschien, ik weet het niet Heb nooit ingebakerd. Dan kunnen ze zichzelf niet wakker slaan met de armpjes maar hebben wel bewegingsruimte. En een baby nestje misschien? Die gebruiken wij ook en ik denk dat dat een baby veel geborgenheid geeft. Ik probeer maar een beetje mee te denken hoor, maar eigenlijk Weet ik het natuurlijk helemaal niet want bij mij thuis gaat het precies zoals bij jou geloof ik Ik mis in je stukje iets over je partner? Als je die hebt, of doe je het alleen? Mij geeft het lucht om dingen uit handen te geven aan Mijn vriend.. vond dat in het begin moeilijk omdat ik toch voelde dat mijn zoontje het bij mij het fijnste vind, maar dat moet ik loslaten van mezelf en dat lukt steeds beter. Nou moet ik ook zeggen dat ik geluk heb met een vriend die veel beter tegen slapeloze nachten kan dan ik.. hij heeft al regelmatig alle nacht voedingen opzich genomen zodat ik kon blijven liggen. Succes weer vandaag! Heb je dat ook dat je elke ochtend toch weer de hoop hebt op een betere dag En meestal rond een uurtje of 9 is al die hoop alweer weg
Ja die puckababy was hier niet geborgen genoeg, die is 1 x gedragen. . Zo zonde. Nou twijfel ik gewoon over überhaupt inbakeren, ik weet het even niet meer. In principe kom ik er pas achter als ik het probeer (snachts niet ingebakerd) maar dat durf ik dan weer niet. Bang nog meer slaap op te geven! Ik zie eigenlijk geen signalen aan hem, en ben de laatste dagen ook veel onderweg geweest dus als hij sliep was het niet na een bepaalde tijd maar hazeslaapjes tussendoor. Hij geeft dus geen signalen aan, maar gaat als hij te moe is gewoon huilen! Kan wel gaan proberen na 45 minuten weg te leggen of dan bij me te nemen, iig slaap aan te bieden zeg maar! Baad het niet schaad het niet haha. Ik creëer zo'n nestje met een voedingskussen, verder vind ik het een beetje een gek ding hihi. Tja en mijn partner is niet zo betrokken, doet geen nacht voedingen etc. Ik vraag het hem ook niet hoor, want het gaat dan zo onhandig, ongezellig en met veel geklaag dat ik het dan liever zelf doe. Hij zorgt nu dus meer voor onze peuter. Ik snap je gevoel qua ochtend helemaal haha! Erg he, dat slaaptekort nekt echt.
Pakt jouw zoontje trouwens de speen? Mijne pakt 'm niet echt heel goed, heb al verschillende geprobeerd. Hij heeft er wel veel behoefte aan
Nee hij pakt zijn speen ook maar zelden.. of nou ja wel steeds meer omdat wij hem blijven aanbieden omdat als hij hem in heeft, hij er echt wel rustig van wordt.. Maar meestal pakt hij hem niet en duwt hij hem weg met zijn tong.. best lastig want hij word er wel rustig van.. Vroeg me al af of dat ergens aan kon liggen, jou zoontje wilt dus ook geen speen? Ik dacht misschien door de reflux dat het niet fijn is om te zuigen, dat hij daardoor meer last heeft van een zure keel ofzo.
De verpleegkundige van het cb vertelde dat alle jonge baby's dat doen, dat uitspugen met de tong! Fijne opmerking, want ik kan ondertussen een eigen spenen winkel beginnen hahaha! Ik geef nu de mam speen, deze bevalt het beste
Ik heb misschien een tip voor je! Hier lijkt het echt te helpen Google eens op white noise baby.. Op YouTube zijn er heel veel filmpjes van te vinden.. het is eigenlijk een constant ruizend geluid wat babies herkennen vanuit de baarmoeder, daar horen ze continu het ruisen van het bloed van de moeder. Door dat geluid worden omgeving geluiden geneutraliseerd en omdat het de baarmoeder nabootst biedt het rust. In Amerika schijnt het echt veel gebruikt te worden