Doorslapen..

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MamaT, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 3 maanden en bijna een week. Ik kan geen regelmaat vinden in zijn voeding. Hij wil continue drinken. Ik geef nu 180+6 scheppen en nutriton, maar dan komt hij soms nog na 4 uurtjes. Hij slaapt ook nog niet echt door. Laatste fles is 23.30 uur en vaak wordt hij om 04.00 wakker maar dan stop ik de speen in zijn mond... dan komt hij om 06.00 uur. Alleen als ik het zo aanhoud dan krijgt hij veel te veel binnen. Je krijgt hem ook niet stil met een speen... Als hij honger heeft dan wil hij gewoon drinken..

Iemand advies?

2. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Welke voeding krijgt hij nu dan?
    Ik geef zelf nutrilon forte ipv standaard, dat helpt wel wat.
    Hier accepteert ze wel een speen snachts en slaapt dan weer door. Ik heb haar naast mijn bed staan, dan hoef ik alleen maar een arm uit te steken om er weer een speentje in te stoppen. Scheelt wel als je er zelf niet steeds uit hoeft.

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

4 uur tussen de voedingen is toch prima? Mijn dochter komt ook om de 4 uur. Krijgt je zoontje nu 5x 180+6? En 's nachts krijgt hij geen voeding als ik het goed begrijp? Dan is er toch niets aan de hand, of zie ik iets over het hoofd?

4. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    thijs kreeg 4 schepjes standaard en 2 schepjes forte door zn fles, ging prima. en sliep 's nachts door. sinds hij over is op nr 2 hoeft ie geen forte meer. heb dus nu een pak forte over..

5. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Nou, hij krijgt te veel. Vanaf half 2 heb ik hem dus al 3 flessen van 180+ zes scheppen + 2 scheppen nutriton gegeven. Hij bleef maar krijsen dus hij had echt niet genoeg. Ik vind die Forte niet echt helpen moet ik zeggen.. Heb deze in het begin ook gebruikt..

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Heb je toen ook flessen volledig Forte voeding gegeven, of gemengd met Standaard? Ik ben met mijn dochter vrij snel overgegaan op volledig Forte en dat ging gelijk heel goed. Als hij zo blijft krijsen na de voedingen zou ik anders toch maar eens een afspraak met je ha maken. Misschien is er wel wat anders aan de hand? Heeft hij dat huilen na een voeding altijd al gehad?

7. adi

adi Niet meer actief

Hoeveel flessen krijgt ie dan?

En weet je wel zeker dat er niks anders aan de hand is? Misschien heeft last van krampen of maagzuur. Soms willen de kindjes constant drinken omdat het dan geen pijn doet.

Overigens vind ik dat hij hartstikke goed doorslaapt als je hem tussen 23 en 6 uur maar 1x de speen moet geven

8. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik snap t probleem niet zo....elke 4u eten is volkomen normaal; meer moet er eigenlijk niet tussen zitten en 1x eruit voor een speen is toch ook prima?
    Kind mag max 1 liter voeding per dag krijgen. Als hij verder goed groeit is t prima.

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik snap het probleem ook niet zo ... om de 4 uur is heel netjes,

en snachts laat hij en 6 uur tussen toch ? alleen moet je om 4 uur er even uit om de speen te geven....

ons zoontje kreeg geen fles meer in de nacht toen hij 4,5 maand, toen werd hij nog 3 keer wakker per nacht voor de speen tot de 8 maand, daarna werd hij tot zijn 1 jaar nog 2 keer wakker voor de speen,

hij word nu heel soms zelfs nog wakker midden in de nacht...

hij sliep ook altijd maar tot 05.00. daarna ging hij om 10.00 uur pas weer naar bed,

tja.. wat kan ik zeggen... sommige kindjes zijn nu eenmaal geen doorslapers...

10. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Als hij slaapt dan is hij na 4 uur wakker. Dat is netjes. Maar nu is hij overdag veel wakker en dan wil hij al na 2.5 uur een fles. Zoals gisteren. Ik heb m om 13.30, 15.00, 17.30 gevoed. Na het drinken huilt hij niet, maar daarvoor. Dus als ik hem om 15.00 uur de speen geeft dan begint hij te gillen, hij weet dan dat hij gefopt wordt. Al met al kom ik op zon dag zeker wel op 7 flessen van 180+6 scheppen+ nutriton. Liam loopt al bij de kinderarts ivm gaatje in het hartje. Hij drinkt zijn flesje ook heel snel leeg, dus ik denk dat zijn zuigbehoefte niet wordt bevredigd. Soms heeft hij zn flesje in 5-10 minuten leeg, op stand 1. Van de voedingsdeskundige begrijp ik dat hij 15-20 minuten moet doen over zo een flesje.

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    En als je eens een andere fles probeerd?

12. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Ik ga vandaag eens de Avent proberen. Die heb ik na de geboorte aan de kant gezet, omdat hij te gulzig dronk. Jullie horen t morgen!

13. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Uit welk flesje krijgt hij dan?

14. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik bedoel hier krijgt meneer uit dr. Brown maar bij me moeder heb ik een difrax voor de zekerheid en daar drinkt hij echt heel veel vlugger door..

Deel Deze Pagina