Beste voedingsdeskundigen, Ik heb een vraagje. Mijn dochtertje is net 1 jaar en wil nu overstappen van opvolgmelk naar gewone halfvolle melk. Dit ging vanmorgen goed. Ze vond het lekker. Nu vroeg ik mij af of ik een goed schema heb. 7:00 flesje halfvolle melk 150 ml met vijf schepjes bambix. 9:30 fruit soms nog potje soms gewoon vers aan stukjes en eet ze soms maar drie schijfjes appel. 10:30 drinken roosvicee. 12:00 1 of 2 boterhammen met kaas, worst, leverpastei, jam enz + beetje drinken roosvicee (iets anders lust ze namelijk niet). 14:30 drinken met rozijntjes, koekje of iets dergelijks. 17:00 eten potje olvarit of ze eet met ons mee en ze krijgt een toetje. 19:00 halfvolle melk 150 ml + vijf schepjes bambix. Is dit schema zo goed? Alvast bedankt voor jullie reactie
Goedemiddag, Schema ziet er goed uit hoor. Vanaf de leeftijd van een jaar is het advies om gemiddeld 300 (max. 400 ml) aan melk- en melkproducten per dag te geven. Leverworst bevat veel vitamine A, hiervan kan je beter niet meer dan 2-3 boterhammen per week geven. Meer informatie hierover kan je ook vinden op de site van het voedingscentrum. Groetjes Angelique