Beste voedingsdeskundige, Mijn dochtertje is nu net 5 maanden. Nou ben ik al vanaf 4 maanden haar aan het laten proeven van alles. Ook probeer ik nu afentoe een fruit of groentenpotje. Maar ze moet er echt niks van hebben na 2 hapjes is het lipjes stijf op elkaar en niks kan haar van gedachte veranderen. Nu vraag ik mij af of dat erg is, of mag ik haar gewoon nog de tijd gunnen eraan te wennen? Ik maak me namelijk best een beetje zorgen aangezien ze gewoon het liefst alleen nog melk drinkt aldaniet wel soms met vanille rijstepap erdoor en ik overal lees dat kindjes hele potjes weg eten. Vriendelijk bedankt alvast.
Hoi! Geen zorgen! Tot 6 maanden hebben kindjes alleen maar melk nodig en daarna begint het langzaam met opbouwen van de vaste voeding. Elk kindje is heel anders, er zijn kindjes die met 4 maanden al veel vaste voeding eten en er zijn ook kindjes die bij 7 maanden nog steeds niet zoveel van bijvoeding moeten hebben. Vanaf 6 maanden kan je het een beetje opbouwen, maar als ze nu 2 hapjes eet dan is het al heel prima hoor! Groetjes Linda