Helaas kan ik geen borstvoeding geven, dus wordt het flesvoeding. Hoe zit dat ook weer bij een pasgeboren baby? Met hoeveel start je? Ik wil niet teveel geven en ik wil paraat staan als ik het niet eens mocht zijn met het advies van de kraamhulp
Dit is het schema wat ik heb gekregen: Flesvoeding Dag 1 10cc per fles, om de 3 uur, 7 of 8 per dag, laatste voeding +10cc Dag 2 20cc per fles, om de 3 uur, 7 of 8 per dag , laatste voeding +10cc Dag 3 30cc per fles, om de 3 uur, 7 of 8 per dag, laatste voeding +10cc Dag 4 40cc per fles, om de 3 uur, 7 of 8 per dag, laatste voeding +10cc Dag 5 50cc per fles, om de 3 uur, 7 of 8 per dag, laatste voeding +10cc Dag 6 60cc per fles, om de 3 uur, 7 of 8 per dag, laatste voeding +10cc Dag 7 70cc per fles, om de 3 uur, 7 of 8 per dag, laatste voeding +10cc Dag 8 t/m 10 80cc per fles, om de 3 uur, 7 of 8 per dag, laatste voeding +10cc Dag 11 t/m 13 90cc per fles, om de 3 uur, 7 of 8 per dag, laatste voeding +10cc Dag 14 t/m 16 100cc per fles Dag 17 t/m 19 110cc per fles Dag 19 t/m 21 120cc per fles Dit is een richtlijn, hierna gaat het gewoon om hoe zwaar je kindje is en wat zijn behoefte is natuurlijk. Hopelijk heb je er iets aan
Maar voor je zover bent, begin je eerst met een opbouwschema... Schema hierboven zag er goed uit. Wij kwamen hier heel lang niet boven de 60+2 trouwens en dan gewoon iets vaker op de dag. Had wel ook met reflux te maken, maar goed: als je kind aangeeft niet meer te hoeven, ook niet gaan pushen dus..
Echt? Dat wist ik niet. Ik lag in kraamhotel 4 dagen daar kreeg ze gewoon fingerfeed volgens x150/voedingen geloof ik. En thuis met kraamhulp ook dat Ik had geen schema gewoon elk 2-2.5 aanleggen en bijvoeden met fv
In combinatie met bv is fv geven sowieso al anders. Maar de eerste dagen mag je echt niet 150cc voeding per kg per 24 uur geven. Kunnen de maag en darmen nog niet aan.
Het opbouwschema hierboven wordt vaak gehanteerd. Maar als je kind er is word je hierin begeleid in ziekenhuis of thuis door je vk en kv. Die kijken ook naar je individuele situatie. De eerste dagen is heel vaak een heel kleine portie normaal, of je kind nou fles of borst krijgt maakt niet uit. Een pasgeborene mag echt niet die 150cc per kilo meteen krijgen, kunnen ze niet aan. De eerste dagen is de maag van een pasgeborene niet groter dan een knikker of hazelnoot. Daar past echt niet zoveel,in!
Nee precies.... daarom wilde ik dat schema ook alvast hebben. Stel dat men anders adviseert, kan ik een keuze maar mijn eigen visie hanteren. Onze eerste was geen grote drinker trouwens, maar je weet maar nooit.
Hier ook het schema gebruikt die Liektb al schreef. Dit is denk het meest gebruikte. Wel zitten wij pas sinds vorige week op de 120 cc en dit 6 a 7 keer per dag. Ons moppie is 6 weken en zo rond de 4,5 kilo. Je ukkie mag echt nog niet gelijk die 150 x aantal kilo's . Maagje moet inderdaad nog wennen. Succes!