Dochter slaapt slecht overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amberma, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amberma

Amberma Nieuw lid

9 apr 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Toch hoop ik dat jullie mij tips willen en kunnen geven of misschien een steuntje in de rug.

Ik heb een dochtertje van nu 14 weken oud. Ze groeit goed. Maar slapen overdag is een strijd. 's Nachts slaapt ze over het algemeen goed en daar ben ik ook zeer blij om. Maar ook de nachten worden de laatste tijd wat onrustiger. En voor dit doorzet hoop ik dat is de gouden tip krijg.

Nu mijn vraag is als volgt. Na de eerste voeding van mijn dochter (tussen 6 en 7) gaat ze altijd gelijk terug naar bed. Soms slaapt ze dan anderhalf uur, maar soms ook maar 3 kwartier. Ze wordt dan huilend wakker en is nog niet uitgerust. Maar wat ik ook probeer, ze is bijna niet meer in slaap te krijgen. Soms slaapt ze uiteindelijk dan nog drie kwartier voor de volgende fles. Na de tweede fles, wil ze altijd al heel snel weer naar bed (vaak drie kwartier na het wakker worden al weer) en slaapt dan drie kwartier en dan valt ze weer niet in slaap. Ik troost haar, geef haar speentje en dan is ze vaak 10 minuutjes of kwartiertjes stil en dan huilt ze weer. Dat gaat dan 2 uur zo door tot de volgende voeding. Honger heeft ze volgens mij niet, want ik heb al een keer geprobeert een fles te geven, maar dan drinkt ze maar een beetje. En uitgerust is ze ook nog niet volgens mij, want ze huilt dan en ook beneden is ze niet gezellig. Ze krijgt al nutriolon pepti.

Door al dit gehuil en niet slapen en zo zie ik ook gewoon niet meer echt haar slaapsignalen en hongersignalen. Maar ze is nooit lang op. Nog geen uur voor een baby van 14 weken is echt niet lang. Help! Ik zit er doorheen.
    Alvast bedankt voor jullie reacties.

2. christacloots

4 sep 2011
    93
    0
    0
    Mijn zoon slaapt overdag ook altijd slecht. Hij krijgt s morgens tussen 6 en 7 ook de eerste fles en daarna slaapt hij vaak nog een of 2 uurtjes. Dan zodra ik merk dat hij weer moe wordt leg ik hem op bed, in zijn slaapzak en de gordijnen dicht (onze gordijnen laten veel licht door), als hij gaat huilen loop ik weg en laat ik hem een minuut of 3 huilen, dan ga ik terug naar binnen, geef zijn speen terug en zeg alleen shhh meer niet. Gaat hij weer huilen loop ik weer weg en begin weer over nieuw. Meestal slaapt hij dan na 15 min en slaapt dan anderhalf tot 2 uur. Sinds ik dit volhoud gaat het een stuk beter. Ook ga ik s morgens regelmatig wandelen met de kinderwagen. Dan slaapt hij ook heel goed! Ik hoop dat je er iets aan hebt

Deel Deze Pagina