dreumeskamer: wat en hoe

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door koter, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Hallo allemaal

Ik ben in verwachting en verwacht te bevallen als onze zoon 1 jaar en 9 maanden is...
    we kunnen nu in mijn optiek 2 dingen doen:
    1. tijdelijk ledikantje kopen via MP of ikea, en daarna naar een 90x200 bed met zo'n opstaand randje ervoor
    2. een 70x140 bedje kopen (of is dat70x150? volgens mij) maar dat is ook best open... en tot hoe lang doen ze daar ongeveer mee???

En wat zouden jullie verder kopen voor zijn nieuwe slaapkamer?
    Een kast zowieso, en verder?
    Nog een commode? Lijkt me onzinnig omdat we die al hebben?
    Al een bureautje? Vind ik eigenlijk nog wat vroeg...

Ik hoor graag jullie tips!

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier zal zoon twee maanden ouder zijn dan jouw kindje als bij ons de tweede komt, maar wij zijn gegaan voor een peuterbed (70x150).

Sowieso moet je er rekening houden dat je kindje al wel eerder dan de geboorte over moet, tenminste wij vinden dat er al genoeg verandert met de komst van de baby, geeft wel heel veel stress als oudste dan ineens snel snel in nieuw bed moet (stel ik beval met 37 weken)..

Een gewoon bed vinden wij nog wel heel groot, een ledikant zou inderdaad nog maar voor half jaartje ofzo zijn. Peuterbed zou tot zeven jaar mee moeten kunnen, maar wij hebben een neutraal bed, dus nummer twee (en wie weet nummer drie) kan ook gewoon in dat bed.

Verder hebben wij een kast gekocht en op zijn kamertje komt mijn oude bureau dat we tijdelijk als commode gaan gebruiken.

3. krabbeke

krabbeke Actief lid

30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was onze zoon ook 1 jaar en 9 maanden toen nr 2 kwam. Hij is een week of 4 voor de bevalling naar zijn nieuwe kamer gegaan. We hebben een peuterbedje voor hem (70 x 150) van ikea. Daar zat een plankje bij tegen het uit bed vallen, werkt prima ;). Er staat een kast voor zijn kleding en andere spullen en een expedit ikea kast met bakken voor speelgoed. Verder planken aan de muur, een kleed op de vloer en een speelgoed kist.

We hebben geen commode, we verschonen en kleden hem aan/uit gewoon op zijn bed. Gaat prima.

4. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nog wat jonger als ons kindje wordt geboren, 18 maanden.

WIj willen de baby in de wieg leggen en zoon in ledikant laten. Dan laten we het op z'n beloop. Als we vinden dat onze zoon naar een peuterbed overkan dan gaat hij dat op den deur, anders meoten we een ledikant erbij kopen.

Een commode is misschien niet perse nodig, maar je kunt ook iets als een ladekast nemen waarop je hem kunt verschonen. Je zult hem toch nog wel vaak verschonen. En de baby slaapt ook vaak en dan kun je niet even de kamer op.

5. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Tussen onze zoons evenveel verschil.
    Grote kast gekocht via mp en geverfd. Peuterbed (waar het matras lager in ligt zodat hij er niet uit kan rollen) via mp. Bij ikea commode goedkoop gehaald, zo een ter grote van een aankleedkussen (met plank eronder). Stond eerst bij ons op de kamer toen baby daar ook in de wieg sliep. Toen baby naar babykamer ging, de echte commode daar ook heen, en de ikeavariant op kamer vd oudste.
    Kamer van de oudste was +/- 2 maanden van tevoren klaar, zonder bed, en werd geïntroduceerd als speelkamer. Peuter ondertussen op oude babykamer in "nieuw" peuterbedje. Twee weken voor uitgerekende datum ging bed+peuter naar nieuwe kamer.
    2 maanden na uitgerekende datum ging baby naar babykamer.

Ging super!

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Onze zoontjes schelen dadelijk ook ongeveer zoveel. Wij zijn net verhuisd, dus konden twee kamertjes helemaal opnieuw inrichten. Wij hebben een ikea peuterbedje gekocht en een nieuwe kast en hoge kastjes. Mijn zoontje heeft de eerste 3 weken in het oude ledikantje op zijn nieuwe kamer geslapen. Daarna over in nieuw bedje en het was meteen goed. Een commode heb je niet nodig, wij verschonen hem op zijn of op ons bedje of beneden.

Wij hebben verder een soort van kist met la en een tafeltje en stoeltje op zijn kamer staan.

Succes met uitzoeken;)

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier ook 21 maanden tussen de eerste twee kinderen
    - dochter ging nog in een wieg dus ledikant gehouden tot ongeveer 2 jaar
    - daarna kreeg zoon een juniorbed. Dochter ligt er nu in... en straks nummer 3 ook (dat bedje heft zijn geld wel opgebracht :D)
    - een kast voor speelgoed
    - een grote ladekast voor beddengoed ed (en ook nog even gebruikt als commode maar zoon was snel zindelijk)
    - een tafeltje met stoeltjes van Ikea

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier schelen ze 20 maanden en toen DL 18 maanden was is ze in een peuterbedje ( 70 bij 150 ) gegaan. Ze sliep nooit graag in ledikantje maar het peuterbedje ging wel goed. Ze deelt de kamer met haar babybroer ( vanaf dat hij 13 maanden is, daarvoor sliep hij bij mij ) dus we hebben 1 commode. Dochter is al wel zindelijk maar ik vind het met aankleden en de nachtluier wel handig op de commode gezien die toch op de kamer staat. 1 persoonsbed kan ook maar wij vonden peuterbed gezelliger en als babybroer eraan toe is gaat hij in peuterbed en dan kan grote zus in 1 persoons.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier zit er straks 2 jaar tussen sylvano gaat 2 maanden van te voren al over naar een eenpersoonsbed vriend maakt er ook zo'n uitval plankje voor.

10. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Wat al gezegd wordt; baby eerste maanden in een wieg bij jullie is een goede optie en je zoon kan dan nog in ledikant blijven tot je merkt dat hik er aan toe is om een peuterbedje te hebben.

11. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    #11 GaiaGaia, 19 okt 2013
    Laatst bewerkt: 19 okt 2013
    Hier schelen de meiden 15 maanden.
    Wij hebben de jongste het ledikant en de commode van de oudste gegeven en hebben voor de oudste een nieuw bed en commode gekocht.

Twee commodes lijkt veel, maar is toch handig omdat de jongste 's nachts ook nog al eens verschoond moest worden en de slaaptijden sowieso nogal verschilden in het begin. Oudste dochter ging ook nog vaak op de commode om verschoond te worden.
    Ook heb ik alle kleertjes in de commodes en dan is het wel,handig dat ze allebei hun eigen commode hebben.
    Wij hebben commodes met drie laden, die later ook als tienerkast gebruikt kan worden om bijvoorbeeld een make-up tafel van te maken.

Het bed voor de oudste is een meegroeibed. Het is een ledikant maar dan een grotere maat. Tussen een eenpersoonsbed en babyledikant in.
    Ze heeft het eerste half jaar dus in een het peuterledikant geslapen en nu hebben we een hoge kant weggehaald en een lage plank geplaatst (zit erbij) zodat ze nu een soort bankbed heeft.
    Een hoge kant (bij de muur) en een lage kant, zodat ze nu kan wennen aan het in bed slapen zonder rand.
    Het matras ligt dus laag bij de grond.
    Hierna kunnen we het bed weer ophogen en de andere hoge kant ook nog weghalen zodat ze een peuter een persoonsbed heeft.
    Superhandig hoor!
    We hebben het bed in dezelfde houtsoort en kleur gekocht als haar oude ledikant zodat de overgang minder merkbaar was voor haar.
    Hebben ook geen problemen gehad, want voor haar was het net alsof ze nog in haar ledikant sliep, ze had alleen iets meer plek omdat ie groter is:D

12. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    MINNEN Uittrekbaar bedframe m lattenbodem - wit - IKEA

TROGEN Uittrekbaar bedframe m lattenbodem - IKEA

Het Trogen en Minnen peuterbed kan uitgerekt worden tot een standaard bedlengte. Misschien een idee?

Aangezien wij ook een kleine leeftijdsverschil willen had ik al bedacht dat ik zou kiezen tussen een wieg voor de tweede en de eerste dan nog een tijdje in haar eigen ledikant. Of zo een peuterbed en dan de Minnen. Voor een jongen zou ik de zwarte doen, kan best vind ik. Maar eerst gewoon zien hoe het allemaal loopt met onze eerste kleine straks.

Op de kamer zou ik denken aan een Lacktafeltje waar je zo een duplo of legoblad opschroeft. Of het bedekt met krijtbordverf met twee stoeltjes er bij. Een goed warm vloerkleed. Een leuke speelgoedkist, kledingkast en plankjes aan de muur voor de boekjes. Deze maken ze doorgaans van de kruidenrekjes van Ikea door ze nog even te verven. Een expeditkast 2x8 gebruiken ze ook veel als commode om op te verschonen ook. Verder handig met de bakken voor het speelgoed en ander rommel.

Succes en veel plezier met de kamertjes.

Deel Deze Pagina