Onze zoon is 6,5 mnd oud en wordt vaak rond 5 uur wakker. Wij vinden dit nog te vroeg voor een flesje en proberen hem met een speen weer in slaap te krijgen. Dit lukt soms wel, maar regelmatig ook niet. Hij krijgt smorgens een fles van 180, rond 10 uur fruit, rond 12 uur boterham (zonder korst) met flesje van 120. 's Middags rond 3 uur nog flesje van 120. Rond 5 uur avondeten (groente+aardappel, ca 5/6 eetlepels) en rond 7 uur nog fles van 180. Hij is 8-8.5 kg zwaar. Ik vind dat hij best wel wat te eten krijgt en eigenlijk niet van honger wakker zou kunnen worden, maar misschien vergis ik me. Volgens het cb zou hij eigenlijk aan 3 flessen van 180 genoeg moeten hebben, maar hij krijgt dus al wat meer. Iemand tips/ervaringen hoe we dit smorgens kunnen doorbreken?
Heeft hij wel langer geslapen? wij gaven ons kleintje dan een klein flesje van 90/3, deze liet ze uiteindelijk vallen en sliep ze door tot 7 uur
Waar slaapt hij in? Hier is rond 5 uur wakker worden eigenlijk 9 van de 10x een kwestie van te koud liggen. Tegen het einde van de nacht hebben ze natuurlijk minder energie want al een tijdje niet gegeten, en dan komt het koudste moment van de nacht=wakker worden.
eerst sliep ie tot half 7/ kwart voor 7. Hij heeft pyjama aan en ligt in slaapzak onder dekentje. Alleen de armen liggen boven de deken, want die wurmt hij er altijd tussenuit...
Misschien s middags Griekse yoghurt geven ipv de 120 dan heb je die als speling voor om 5u. Fles er in en slapen! Of forte voeding? Trouwens van de opvolgmelk mag je max 24 scheppen geven. Tenminste dat stond altijd op het friso pak.
Dat van de kou kan best kloppen. Onze dochter krijgt rond 5.30 de eerste fles en slaapt dan vaak nog een paar uurtjes verder. Je kunt een kruik proberen. Hoe laat gaat hij 's avonds naar bed?
Zomerslaapzak, zonder mouwen. MAar wel een winterdekentje. En romper en pyjama met lange mouw. Heb niet de indruk dat hij het koud heeft, maar het is het proberen waard. Gisteren sliep hij ineens wel tot 7 uur, terwijl hij dat de rest van de week niet deed. En volgens mij was er weinig anders..tja je weet t soms ook gewoon niet, misschien wel een ochtendmens...'s Aonds om 7 uur krijgt hij laatste fles en gaat dan meteen naar bed.
ik heb er hier thuis een die wakker word van licht. ze slaapt precies onder het trapgat, dus al het licht valt zo haar kamertje in, door het boven raampje. ik doe nu op zolder de gordijntjes dicht, dan slaapt ze veel beter. t word nu natuurlijk rond 5 uur al licht, misschien handig om even over te denken?
Ik zou inderdaad eens een winterslaapzak proberen met mouwen. Evt zonder dun dekentje. Ik weet niet hoe lang dit speelt, maar het is nu s nachts ook weer kouder dan een paar weken geleden toen we dat mooie weer hadden. En als hij het eerst wel de hele nacht trok..