Onzeker....baby 7 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Nicolientje, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Hallo dames,

Mijn zoontje is nu 7 maanden oud en krijgt een combi van FV en BV. Op het KDV (2 flessen per dag) KV en thuis volledige BV. Ik wil binnenkort volledig overstappen naar FV omdat het niet meer lekker loopt. Nu is zijn schema als volgt:
    07.00 BV
    11.00 180/6 KV
    13.00 2 stuks fruit
    15.00 180/6 KV
    18.00 groentehapje (ik bied het iedere avond aan maar hij weigert alle groenten)
    19.00 BV
    22.30 BV

Zolang hij nog geen volwaardig groentehapje eet, durf ik de laatste voeding er niet vanaf te halen.
    Aan pap wil ik liever niet beginnen....
    Is het mogelijk dat hij als hij volledige KV krijgt, hij genoeg heeft aan een laatste fles om 19.00 uur?
    Ik wil binnenkort gaan starten met broodkorstjes. Ik zie zoveel andere dingen in andere schema's, zoals diksap, thee, water, koekjes etc. Is dat allemaal al nodig? Ik ben zo bang dat hij tekort komt...

Hebben jullie misschien tips om het groentehapje aantrekkelijker te maken? En hoe doen jullie dat met de laatste voeding?

Alvast bedankt!!

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kindje heeft niets van die extra's nodig. Het zijn gewoon extra's. Ik zou nu focussen op de basis: fruit, groente, brood, water. Al de rest komt later wel. Pap heb ik bv nooit gegeven, diksap ook niet, dessert ook niet.

Hoe geef je de groente? Sommige kindjes hebben een voorkeur voor geprakt, sommigen eten liever stukjes zelf. Je kan er ook wat fv of bv bij doen om het wat smeuïg te maken. Varieer daarin, misschien vind je wel wat werkt. Of probeer het eens op een ander tijdstip?

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Als je overstapt op KV kun je sowieso niet meer zoveel melkvoedingen geven (hoeft ook niet), ivm maximum aan poederschepjes -> 24 bij nr2.
    Zou dan sowieso die laatste fles niet meer geven nee, desnoods 4x 150/5 samen met fruit, brood en avondeten. Heb je evt nog iets over aan scheppen als hij zich 's nachts meldt.

Groenten kun je misschien aantrekkelijker voor hem maken door hem gewoon stukken te geven (er vanuit gaande dat je pureert??) of als tussenoplossing geprakt?
    Geef je nog puur groenten of combineer je al met aardappel?

Misschien als voorbeeld: dit was ons schema rond die leeftijd

6-7u fles 180/6 (vanaf 8mnd ongeveer met granen erdoor)
    slapen
    10u fruit
    12u boterham met roomboter en fles 180/6
    slapen
    15.30u fles 180/6 (verviel bij 7,5-8mnd voor rijstwafel + water/thee)
    17.30u avondeten: groenten met aardappel/rijst/pasta (vaak in stukken, soms geprakt)
    19.30u fles 180/6
    slapen

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Mijn dochtertje lustte op het begin ook geen groente. Ik mengde het toen met (veel) fruit. Toen at ze het wel. En dan steeds minder fruit / meer groente als ze aan de smaak gewend was.

5. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Ontzettend bedankt voor jullie reacties!!

Daar zak ik idd ook aan te denken. Kun je eens een aantal voorbeelden noemen wat je met elkaar mengde?
    Dank je wel!!

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ik begon toen ze 6maande was. Ik deed alles met appel (die 4+) potjes. Dus sperziebonen met appel, bloemkool met appel. En dan pas na 4 dagen van groente wisselen. Nu lust ze alles!

7. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Super dat je nog steeds BV geeft bij 7 maanden, petje af!

Misschien eens proberen om maar 1 borst aan te bieden om 22.30 uur, eens testen wat hij dan met de nacht doet. Als dat goed gaat de voeding helemaal proberen laten te vallen.

Ik vind het persoonlijk onzin om al die "extra's" te geven aan baby zoals nijntjes koekjes, diksap, roosvicee... allemaal suikerbommen die je baby helemaal niet nodig heeft. Ik zou het lekker houden bij BV/FV, brood(korstje), fruit en groentehapje. Eventueel water of thee.

8. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Dank je wel Vogel. Ik had het ook nog veel langer willen volhouden maar helaas.... 's avonds één borst aanbieden doe ik al een tijdje, dat maakt helaas geen verschil. Zoals jij het beschrijft wil ik het inderdaad gaan doen. Ik maak fruit en groente zelf dus maar eens gaan experimenteren met zelfgemaakte appelmoes door de groenten heen.....

Deel Deze Pagina