Hallo, Mijn zoontje van 6,5 maand heeft momenteel een vieze geur uit zijn mond. Hij heeft al 3 dagen koorts en diarree. Hij heeft al 2 tandjes. Dat hij koorts en diarree heeft dacht ik dat dat gewoon met tandjes te maken heeft maar zijn vieze geur vind ik vreemd. Weet iemand wat dat kan zijn en of het nodig is om naar de dokter ermee te gaan? Ik hoor het graag. Bedankt alvast bezorgde moeder
nee niks vreemds, vandaag naast melk alleen een banaantje en straks worteltjes. Ik vraag mij af of er dan iets aan de hand kan zijn of dat het gewoon bij het doorkomen van tandjes mee te maken heeft. (????)
Ja ik was daar bang voor. Zou het? Ik kwam dat ook tegen toen ik ging googlen. Hoe ernstig is dat bij een baby?? Is het gewoon uitzieken of beter naar de dokter met hem? Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. bedankt
Ik "ruik" het ook aan mijn kinderen als ze iets onder de leden hebben, ook al bij een simpele verkoudheid. Het klinkt mij in elk geval niet vreemd in de oren.
Ik persoonlijk kijk het wel altijd even aan ja. Als mijn kinderen een virusje hebben, of verkouden of wat dan ook dan krijgen ze ook echt zo'n apart luchtje wat ik meteen ruik. Mijn zoon zelfs een soort chemisch-achtig geurtje maar het schijnt toch wel vaker voor te komen hoor.
Ik vind ook altijd dat zoonlief niet fris uit zijn mondje ruikt wanneer hij weer tanden/kiezen krijgt. Dus ik denk toch dat dat het is?
Geen ervaring met keelontsteking.maar hier is het een teken geweest voor tanden of kiezen.nu weer denk de laatste kiezen.
Nu ben ik er net ook achtergekomen bij het verschonen dat zijn hele romper (buik en rug) vol rode vleken zit. En hij heeft een witte aanslag op zijn tong, vanmiddag dacht ik dat ht melk was maar hij heeft het nog, hij heeft ook nog koorts dus nu weet ik ht eigenlijk niet. Google geraadpleegt en daar kwam ik op de Roodvonk maar las daar weer dat dat voorkomt bij 3jarige. Wat kan het dan zijn???
Even de dokter bellen en vragen wat te doen? Lijkt me verstandiger dan zelf de dokter op Google te zijn..
bedankt voor jullie reacties. Ik ben vandaag toch met hem naar de kinderarts gegaan (we zitten trouwens in het buitenland). Ik vertrouwde het toch niet omdat hij al 4dgn koorts had, al schommelt zijn temperatuur wel maar ook omdat gisteravond het mij opviel dat ie ook vlekken op zijn buik en rug had en erg huilerig is. Bleek dat hij een virus heeft, een veelvoorkomende kinderziekte. We zijn in Marokko en hij heeft wel de franse term genoemd maar ben er nog niet helemaal uit wat het nou is. Iig daarnaast ook oor- en keelontsteking. Die arme kleine. Met druppels voor zijn oren en siroopje voor zijn keel hopen we dat het beter gaat.
Ik ben vandaag toch maar met hem naar de kinderarts geweest (we zitten trouwens in het buitenland) want naarst 4 dagen koorts wat heen en weer schommelt met temperaturen en dus geur uit zijn mond heeft hij sinds gisteren ook nog eens vlekken op zijn romp, diaree paar dagen en huilt heel veel. Bleek dat hij dus 1 van de kinderziektes heeft, ik heb wel een franse term gekregen maar ben er niet helemaal uit wat het nou precies is, schijnt een virus te zijn wat veel bij babys voorkomt. Daarnaast heeft hij ook nog eens oor- en keelontsteking. daardoor dat huilen als het goed is. De kleine manneke ook maar ben blij dat ik toch maar ben geweest nu kunnen we wat aan zijn oor- en keelontsteking doen.