Hoi Mijn zoontje van 10 maanden is de laatste week erg "vervelend". Waarschijnlijk / natuurlijk niet bewust, vandaar de " ". Maar toch, momenteel word ik er echt helemaal radeloos van. Meneer wil nml niets. Op het aankleedkussen liggen is een groot drama. Als we vervolgens naar beneden gaan, wil hij absoluut niet op de grond zitten. Al zijn speelgoed vind hij helemaal niks en zodra ik ook maar 1 stap van hem wegzet, gaat hij zeuren. Hij kruipt me dan meteen achterna om vervolgens aan mijn been te gaan hangen. Verder is hij heel huilerig en bijna niet tevreden te stellen. Ik moet hem mijn onverdeelde aandacht geven, en dan vind hij het meestal wel goed. Met de nadruk op meestal. Natuurlijk ken ik de sprongetjes, maar ik dacht dat deze niet op 10 mnd zaten? Ik maak me zorgen over het feit of dit nu wel echt een fase is, of dat we veel meer grenzen moeten stellen. Dit doen we wel, geven hem niet steeds aandacht en proberen het gezeur zoveel mogelijk te negeren en hem niet steeds op te pakken. Ook zeggen we consequent dat iets niet mag wanneer hij bv aan iets zit wat niet mag of zo. Weet dat je van de ene in de andere fase vervalt met een baby, maar ben nu toch een beetje onzeker over het feit of dit wel een fase is.... Heeft iemand ervaringen / tips? Heel graag!!!! Bedankt!
Eenkennigheid misschien ? HIer trouwens een dame die niet meer op de commode wil liggen, dan als een gek gaat rond draaien, eroverheen gaat hangen, en driftig wordt als je haar terug legt! Gelukkig is dat voor alsnog alleen op de commode (of als ze haar zin niet krijgt ) maar het is gruwelijk irritant dus ik kan je gevoel wel een beetje voorstellen (al heb jij er natuurlijk wat meer last van ) Misschien is het toch een fase ? Of eenkennigheid omdat hij bij je wilt zijn ? Wij worden de laatste tijd ook vaker "boos" op Esmay omdat ze dingen doet die ze niet mag, maar dat vind ze volgens mij alleen maar leuk want ze ligt dan in een deuk :O (al stopt ze wel met de dingen die ze niet mag doen als we nee zeggen, maar toch heeft ze de grootste lol ) Ik lees dus even mee voor eventuele tips (met name het commode probleem, en afleiden helpt hier niet )
Hier een baby meisje van 10 maanden en ja ze gaan dingen uit proberen. Hier gebruiken we al tijden de commode niet meer. We verschonen haar gewoon binnen op de bank, Daar is genoeg afleiding. Zelf zou ik beginnen met de luier verschonen op het grote bed bijvoorbeeld daar heb je meer ruimte en kan je ze mooi tussen op vangen met je benen en heb je meer kracht om ze vast te houden. Hier geven we haar een luier of wat er ook in de buurt ligt in haar handen. Dat mee kruipen is hier ook zo ik zeg altijd kom je gezellig mee en dan is het lachen. Misschien roepen van he kom je mee. En ja broek hangen ook. Ze is wel flink aan het stappen ect nu. en speelt nu heel lief met haar speelgoed. Maar een maand geleden werd ik knettergek van haar hoefde maar een stap te doen en ze hing in me benen, Nu heeft ze haar loopwagen een prinsessenauto en blokjes en dat soort dingen. zing met haar het liedje wat er uit haar loopwagen komt en dan gaat ze er naar toe om het aan te zetten probeer haar dus af te leiden. Maar hou gedult het word binnen kort makkelijker het zou best kunnen dat jullie kindjes wel in een spongetje zitten. En dat ze volgende week of deze week nog in eens wat anders gaan doen wat ze in eens niet deden. Van af dat ik hier las dacht ik sprongetjes bestaan niet maar begin er van terug te komen elke periode die lastig werd kondigde een betere aan. maar je mag ook op deze leeftijd best consequent blijven. Ze voelen haar fijn aan dat we ze wel een ( Zat zijn)
Kort voor de (bijna) 11 maanden sprong is er een hangerige periode. Wellicht heeft je zoontje daar last van? Hier zitten we nu volop in die sprong.
Hier ook een 'vervelende' baby Ik vind het echt heel irritant, maar ook wel weer schattig, ze gaan lekker op ontdekkingsreis. Hier betekent alles wat ergens vanaf kan, eraf trekken. En alles pakken waar ze bij kan, tot voornamelijk grote frustratie van Eva, want Lisa 'pakt alles af!' En Lisa vindt Eva ook erg interessant en dat vindt Eva ook niet altijd even leuk: 'Lisa doet me pijn!' Verbieden helpt hier nog helemaal niet, Lisa vindt alles en leuk en vooral als ik boos wordt. Ik laat haar een beetje, ik weet door Eva dat het ook allemaal weer goed komt en makkelijker wordt