wakker maken om te eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jalou, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik heb ooit eens gehoord dat het een doodsonde is om een slapende baby wakker te maken. Nu speelt er bij mij het volgende. Als mijn kleine man overdag gegeten heeft dan duurt het vaak even voordat hij weer gaat slapen. Met als gevolg dat hij slaapt als het bijna weer tijd is voor zijn voeding. We hebben hem eens laten liggen en toen zat er 6 uur tussen zijn voedingen. Nu zou dit niet zo erg zijn als het 's nachts is, maar dit is vaak aan het einde van de middag. Hij krijgt nu ongveer om de 3 a 4 uur een voeding en het zou lekker zijn als hij 's nachts wat door zou slapen, maar juist dan komt hij stipt om de 3 uur.

maken jullie je baby wakker om te eten, of moet ik hem gewoon maar lekker laten slapen.
    Ik denk vaak dat het wel goed komt omdat hij zich zelf wel laat horen als hij honger heeft. Maar is het wel goed om zoveel uur tussen de voedingen te laten.

Groetjes
    Jalou

2. MissT

MissT Niet meer actief

Meestal slaapt Jenaya 's middags zo'n 4 uur. Vaak wilt ze ook nog langer slapen maar ik maak haar wel wakker na 4 uur. Omdat ik merk dat ze dan écht honger heeft en erna helemaal uit haar ritme is.

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    alles wat slaapt heeft geen honger!!!!

quote van de verloskundige:)

maar idd je moet hem/haar na een uurtje wel wakker maken anders gaat het ritme weg. maar goed denk dat je dan beter kunt gaan voeden op verzoek lijkt me...

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tussen de voedingen van mijn dochter zit altijd maximaal 5 uur overdag.. Ik moet haar voor de laatste voeding (20 uur) meestal wakker maken..

Wij voeden dus op schema, er zijn ook velen die op verzoek voeden (dus niet wakker maken) maar dat werkte hier niet..

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    als ze nog heel klein zijn (en nog niet zo zwaar) is het toch beter om niet te lange tijd tussen de voedingen te laten?

6. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik ben inderdaad van het voeden op verzoek, maar dan is het hele ritme weg. In hoeverre je dan een ritme kan hebben met een kleintje. Ik probeer dus beiden te doen. Want als hij 's nachts huilt dan voed ik toch echt wel op verzoek, maar als hij overdag te lang slaapt (ik probeer er niet langer dan 4 a 5 uur tussen te laten zitten) dan maak ik hem wakker.

Hoe zoiets oers zoals eten, toch nog voor zoveel onzekerheid kan zorgen:)

7. MvdW

MvdW Niet meer actief

Ik maak Zoë ook wakker. Heb ik eigenlijk vanaf het begin af aan al gedaan, omdat het voor mezelf veel prettiger was dat je een vast ritme gaat krijgen.

Hier krijgt ze nu om 07.45 uur de fles
    Om 10.00 uur fruithapje of groentehapje (ben net begonnen namelijk)
    12.15 uur fles (en dan gaat ze even naar bed tot een uur of 3, daarna is ze vaak alweer wakker).
    16.45 uur fles (dan rond 17.45 uur naar bedje toe)
    Om 21.15 uur krijgt ze de laatste fles (maak haar meestal rond 20.45 uur wakker, zodat ze niet direct een fles krijgt, maar nog even goed wakker kan worden).
    En dan pas om 07.45 uur weer.

Heerlijk, ik zweer bij dit vaste ritme!

8. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Ik heb in het begin ook de kleine wakker gemaakt voor voedingen.
    Vanaf 6 maanden liet ik de kleine gewoon slapen!

9. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ik voed Joa ook om de 3 uur. En als ze ligt te slapen wacht ik meestal een half uurtje...als ze dan nog niet wakker is dan maak ik haar wakker. Als ik haar laat slapen komt ze idd ook s'nachts een stuk vaker. En is ze haar ritme echt weer kwijt. Ze is het nu nog aan het opbouwen dus ik ga dat niet verstoren.

10. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Ik voed ook op verzoek, maar overdag probeer ik niet langer dan 3,5 uur tussen voedingen te laten zitten. Vaak slaapt mijn zoontje namelijk een langer blok van 4 a 5 uur aan een stuk per etmaal, en het is heel fijn als dat 's nachts is :p
    Als ik hem overdag wakker maak probeer ik dat wel te doen als hij in een lichte slaap is, als hij echt nog als een blok slaapt wacht ik nog een kwartiertje. Op het moment dat de oogleden een beetje beginnen te bewegen en er wat zachte pruttelgeluidjes af komen wordt ie veeeel makkelijker (en relaxter) wakker.

11. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik maak jay altijd wakker om de 4 uur.. anders kom ik niet uit.

hij krijgt om 7 uur 11 uur 3 uur 7 uur 11 uur.

en nu slaapt hij door maar toen hij dat nog niet deed kreeg hij om half 4 nog een flesje

12. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Wij voeden op verzoek, maar proberen dat verzoek ook aan te passen.

Ik weet dat ze om half 4 in tukt, dus ik heb beetje bij beetje geschoven tot ze om max 3 uur der flesje wil, daarna gaat ze haar gang maar.
    Maar ok, uk hier heeft 1 keer een record tukje van 1 uur en een kwartier gemaakt en verder alleen half uurtjes, dus is wel wat makkelijker natuurlijk.

13. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hoor altijd dat het ook op verzoek van mama is :D. Zeker in dit geval zou ik dat wel een tijdje proberen, hopelijk verschuift dat lange blok dan naar (het begin van) de nacht.

Kijk ook eens bij "borstvoeding", daar is je vraag beter op z'n plek denk ik!

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik maak ze toch ook wakker hoor... Ze gaat soms na een paar uur mopperen en huilen pas 3 uur na haar voeding slapen. Dan slaapt ze gerust nog een paar uur, maar ik maak haar wel wakker ongeveer 5 uur na haar vorige voeding. Anders ben ik bang dat ze 's nachts weer in gaat halen. Maar ik kijk dan wel even of ze al wakker aan het worden is, want dat kan soms heel lang duren maar als ik de oogjes al wat zie bewegen, ze zo nu en dan dr armpjes beweegt, dan haal ik ze er zachtjes uit, even knuffelen en lekker drinken!

15. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik heb (zeker de eerste paar maanden) altijd op verzoek gevoed. Als ze honger hebben komen ze vanzelf, mits je kindje niet vreselijk suf ofzo is, maar ik lees dat de meeste voedingen eigenlijk wel om de zoveel tijd gaan. Hij drinkt dus wel genoeg tijdens de voedingen, dan zou ik hem gewoon lekker laten liggen en pas weer voeden als hij wakker wordt.

16. misa

misa Niet meer actief

Ik maak mijn zoontje nog steeds altijd wakker als hij zelf niet komt. Wel wil ik een half uur extra wachten, maar niet langer, anders wordt zijn schema helemaal raar. :)

17. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij voeden hier inmiddels volledig op verzoek.
    We hebben al vanalles geprobeerd om ons dochtertje een beetje ritme aan te leren en te hopen dat haar lange slaap in de nacht valt. Maar bij ons werkte wakker maken echt niet. Ze werd boos en wilde niet eten en kwam alsnog 's nachts.
    Nu zijn we alweer een behoorlijke tijd echt op verzoek aan het voeden en ja, dan kan het zijn dat er wel eens 6 uur tussenzit overdag. Maar nu moet ik zeggen dat ons dochtertje het inmiddels steeds beter gaat regelen. Ze wordt toch ouder (bijna 4,5 mnd nu) en is meer wakker overdag, dus vaak komt ze nu overdag wel elke 4 uur. De late avondfles slaat ze nog wel vaak over, waardaar we inderdaad wel 's nachts nog aan een voeding zitten. Toch zien we dat ze zonder dat wij er iets aan doen een steeds beter ritme krijgt en 's nachts steeds langer slaapt.
    Als we voeden op verzoek is ze veel vrolijker dan dat we haar in een schema proberen te krijgen. Maar dit is voor iedere baby anders.
    Dus er zit maar 1 ding op denk ik: gewoon uitproberen :p

18. hier maak ik amber voor de laaste fles ook wakker zo tegen half 10 de fles daarvoor heeft ze dan gehad zo tegen 4 uur half 5
    en na de fles van half 10 slaapt ze weer heerlijk verder tot 07.00 uur

Deel Deze Pagina