reflux enfamil ar en nog niet goed help!!!!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door shortygroove, 6 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shortygroove

27 mrt 2010
    25
    0
    0
    dansen plezier maken met mijn man en kindje
    Bergen op Zoom
    Hoi, ik ben 5 weken geleden bevallen van onze 2e dochter.
    Na 2 weken aan de bel getrokken voor spugen en kreeg ik het advies nutritron tiebreak voegen. Dit hielp in zoverre dat ze nu wel aankwam maar spugen bleef. Na een week weer gebeld en doorverwezen naar de ka die vertelde dat ze een behoorlijke reflux heeft en mogelijk een milde tracheomalacie. Heb nu enfamil ar. Ze spuugt nu niet meer meters ver maar spuugt nog wel als je haar neerlegt. Dit kan oook zelfs twee uur na het geven van de fles nog zijn. De enige oplossing is de hele tijd vasthouden en snachts houd ik haar vaak vast zodat ze op haar zij kan liggen. Dan gaat het goed. Op het moment dat ik haar wegleg gaat ze binnen korte rijd slikken, dan piepgeluiden maken en vaak hikken. Dan pak ik haar maar weer want anders spuugt ze. dit is vooral snachts want overdag ligt ze in zo'n rupskussen dus erg omhoog em schuin. Het bed staat al schuin maar dit helpt dus niet. Ze ligt eigenlijk nooit plat op haar rug, behalve in haar bedje. Ook heeft ze maar 1 poepluier per dag met minimale inhoud en deze is zo hard als klei.

Mijn vraag is of de poepluiers op deze manier normaal is. En of ik genoegen moet nemen met de manier waarop ze nu (veel minder) spuugt maar dat ze enorm lang vastgehouden moet worden.

Alvast bedankt en sorry voor het lange verhaal.
    Xxx diana

2. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Mijn zoon heeft ook reflux, en spuugde ook hele golven. Wij hebben van de HA zantac gekregen en het gaat iets beter. Hij spuugt nog wel veel, vaak mondjes met boeren. Maar kan gerust na anderhalf uur of zelfs nog langer na de fles gillend wakker worden.... dan zit er een boer dwars en spuugt hij weer. Ook vaak in de kinderwagen als we gaan wandelen spuugt hij het er gewoon uit.

Wij verdikken zijn voeding nog eens met Nutriton (en hij krijgt ook al voor hongerige baby's) Poepen gaat hier als een tierelier, heel dun en wel 2 of 3 luiers per dag.

Mij is verteld dat het met 3 maanden beter moet gaan..... ;)

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Wat is een rupskussen?

Beide kinderen hebben aan de enfamil AR gezeten en beide kregen ze er erg harde ontlasting van.
    Voor mijn dochter was de enfamil AR niet genoeg en kreeg er ook nog nutriton bij. Ook gaf ik haar Kindicol. Voor haar een goede combi.

Mijn zoontje had niet genoeg aan de kindicol druppels. Voordat hij enfamil kreeg had hij ook al heel veel moeite met zijn ontlasting (welke voeding maakten niks uit). Voor hem uiteindelijk forlax gekregen.

Deel Deze Pagina