DL van 5,5 maand is sinds gisteren heel erg rochelig. Ze is verder niet snotterig maar ze hoest en je hoort duidelijk dat er slijm zit. Ook dronk ze haar flessen er onrustig en huilde zelfs tussendoor. Gisteren avond erg aan het hoesten / kokhalzen na de laatste fles. Vannacht is ze ook erg onrustig geweest, huilde soms een klein beetje op en ook weer aan het hoesten. Moet ik hiermee naar de HA of kan ik het rustig afwachten? Ze heeft verder geen koorts, althans gisteren avond niet en is verder wel vrolijk.
In principe hoef je met een verkoudheid niet naar de dokter nee. Je hebt natuurlijk altijd je moedergevoel die zegt "dit klopt echt niet!" maar doorgaans mag je, als ze geen koorts hebben, echt wel even aankijken. Bij koorts ga je doorgaans na 3 dagen naar de dokter en kan je thuis paracetamol zetpillen gebruiken om de koorts te verlichten. Middeltjes als luur helpen wat tegen de verkoudheid en ook stomen in de badkamer terwijl je man doucht bedje omhoog, eventueel een stink ui op het nachtkastje, je zou een wat grotere speen kunnen gebruiken. De helft van normaal zou ze zeker nog we moeten drinken. Als je gevoel zegt -alarmbellen- dan bel je zeker de dokter, net als bij aanhoudende hoge koorts, droge luiers etc. Maar verder mag je kindje wel even uitzieken en weerstand opbouwen. ( Gaat nu naar eigen snotneus peuter terwijl koorts kleuter bij papa boven op bed ligt uit te slapen )
Dankjewel! Ik kijk het nog even aan dan! Soms moet je dat gewoon even van een ander horen Jij ook veel beterschap daar!!