Baby 10 maanden, hoe 'straffen'/corrigeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shiela88, 1 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op zich heb je een punt dat ze het wel moeten kunnen leren, en je dus niet alles weg moet halen. Maar gevaarlijke dingen (en ik vind daar aarde toch ook wel een beetje onder vallen als ze het eten) hadden wij toen toch weggehaald. Planten gingen hier wel goed, maar een vaas stond dus niet op een lage tafel. Afstandsbedieningen zijn al een uitdaging genoeg om te moeten laten liggen voor een kind ;)

Hier reageerde de oudste al vrij snel op mijn 'nee'. Vanaf 7 maanden ongeveer, ze keek me aan, wilde iets pakken wat niet mocht (en dat wist ze) en als ik dan nee zei, trok ze een pruillip en begon heel hard te huilen :D

2. Shiela88

Shiela88 Actief lid

15 okt 2015
    103
    23
    18
    NULL
    NULL
    Tot een maand geleden reageerde ze er ook nog heel goed op. Dan deed ze iets wat niet mocht, keek ze me aan, schudde haar hoofd en ging wat anders doen. Heerlijk, kind corrigeerde zichzelf :p
    Helaas tegenwoordig iets meer oostindisch doof geworden

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Wat een braaf jongetje na 10 keer zeggen ergens afblijven :). Ik heb nu ook zo'n meisje, heerlijk.
    Alleen de oudste 2 waren toch van een ander kaliber hoor, 1000 keer deed (doet ;)) ook nog mee.
    Het blijft dus een kwestie van volhouden of als je het jezelf wat makkelijker wil maken, weghalen. En natuurlijk niet alles, maar de dingen die kwaad kunnen. Iets van glas bijv.

En mbt grond eten, mijn oudste dochter stopte ook niet na 1 hap hoor. Dat was ook geen optie hier.

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.889
    5.146
    113
    Nee blijven zeggen en consequent zijn.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Gevaarlijke dingen haalden wij idd ook weg, en dan blijft er nog genoeg over dat niet mag ;) Dus leren ze het echt wel.

6. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Ik zet mijn boef dan wel eens een paar minuutjes in zijn kinderstoel. Dit is na al 100 x nee gezegd te hebben.

7. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Mijne vind het leuk om met speelgoed op het televisiescherm te timmeren. Grr. Ook dat kan ik 100 keer herhalen en hem weghalen op een dag. En de televisie (55inch) is nu ook niet iets wat je even wegzet helaas.

8. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik zeg eerst nee. Nog een keer nee! Dan is het meestal al gestopt of staat er een peutertje met een corrigerende vinger naast. Als dat niet werkt haal ik hem uit de situatie en zet ik hem bij iets anders dat hij interessant vind. En in de zeldzame gevallen dat het niet werkt zet ik hem even in de box. Maar ik moet toe geven dat hij gehaaider is dan ik had verwacht. Als ik hem corrigeer stopt hij meestal wel, maar soms dan wacht hij net even tot ik niet kijk. Hij heeft dondersgoed door wat niet mag.

Deel Deze Pagina