Mijn zoontje zit sinds januari 1 dag per week op Kdv, daarvoor zeldza Ziek. Nu is hij al sinds begin februari ziek .. Begin feb snotverkouden, ontstoken ogen , koorts, zetpillen hielpen wel Maar koorts hield er uiteindelijk niet van op.. Na 5 dagen naar dokter geweest, alles gecontroleerd, alles ok Uiteindelijk na 7 dagen toch anti biotica kuur gehad. Zelf waren we ten tijde van de ab kuur ook ziek.. Assistente zei 2 lepeltjes ab per keer gedurende drie keer per dag, totdat we drie dagen later er achter kwamen dat het 1 lepeltje moest zijn en dan drie Keer per dag.. ( ook eigen stomme fout dat we bijsluiter niet hebben gelezen en vertrouwd hebben op apotheek!) Overdosering dus... Week later zagen we dat ons mannetje veel met zijn handjes op zijn rug zat ter hoogte van zijn nieren.. Na een week dokter gebeld, niets aan de hand gaf hij aan Nu is hij nog Steeds snotverkouden, hoesten heel veel, ontstoken ogen etc Het lijkt dus of de ab kuur maar heel kort ff heeft geholpen Vanwege het gehoest afgelopen week weer naar dokter geweest: oren keel longen alles ok Wel puffertje mee gekregen voor s nachts maar dat lijkt echt heel weinig effect te hebben op zijn gehoest Zondag nog naar binnenspeeltuin geweest, heeft hij weer veel plezier maar verder is zijn stemming over het algemeen erg humeurig, heel veel huilen, hangerig, kan niet zelf spelen, eten gaat er zeer slecht in het avondeten ( in tegenstelling tot eerst en in tegenstelling tot lekkere dingen als een toetje), hij loopt constant met tut rond (normaal alleen s nachts) omdat ie anders het echt op een brullen zet.. Vandaag weer koorts, 39.5.... Weer zetpil gegeven maar blijft constant huilen.. Tv zorgt voor nog een klein beetje afleiding.. Voor 5 min.. Wat moet ik nu??? Ben al drie keer bij dokter geweest , al een maand zo ziek en huilerig constant , zo ken ik mijn mannetje niet.. En btw.. Mijn huisarts is echt super hoor!! Alles gecheckt en er lijkt niets aan de hand te zijn... Wat is jullie advies ???
Moeilijk... Ik zou ander naar de hap of de eerste hulp gaan. Misschien dat ze daar verder kijken? Of toch aan je huisarts vragen of ze je doorsturen naar de kinderarts want dit klinkt niet goed... Iig heel veel beterschap voor jullie mannetje!
Tsja eerlijk gezegd zou ik toch door blijven dokteren. Jou gevoel spreekt boekdelen: je mannetje is nog niet aan de betere hand. Nu ook weer koorts en dat wil toch zeggen dat zich daar binnen iets afspeelt. Misschien kun je bij een andere huisarts terecht?
Moeder gevoel volgen en eisen omnaar de KA te gaan. Kinderen mogen toch maar 3dagen echt koorts hebben ? En als je het nu niet vertrouwt nu nog naar de HAP gaan meestal krijg je dan snel antwoord of krijg je sneller een door verwijzing maar 1 maand zo kwakelen zou ik niet vertrouwen. En miss is het wel een allergie omdat hij nu naar een andere omgeving gaat.
Je zoontje is nu anderhalf dus? Het kdv zit zeker in de winter vol met virussen en andere ellende, het kan heel goed zijn dat door zijn eerste ziek zijn zijn weerstand gezakt is en nu alles oppikt wat er rondwaart in zijn buurt. Ons zoontje is ook echt ziek geweest de laatste maand, eerst diarree, daarna heel verkouden, koortsig, ontstoken ogen, en vooral heel veel snot. Hoort helaas wel bij de tijdv an het jaar en een zachte winter helpt niet bepaald. Dat slechte eten kan komen door het niet lekker zijn, maar 1,5 is ook wel een typische leeftijd dat ze wat kieskeuriger worden qua eten.
mijn dochter is al maandenlang op en af ziek. paar weken diaree, om de haverklap verkouden en vol, regelmatig koorts, etc. volgens de kinderarts (waar ze om andere redenen zowiezo elke 2 maanden komt) is het wachten tot de r uit de maand is en tot die tijd kwakkelen. maar niks om zorgen over te maken. het kdv is overigens een plek waar er ineens veel wordt gevraagd van de weerstand van je zoontje, zijn afweersysteem draait ws. overuren? Fijn dat je een meelevende huisarts hebt! Als je je bij hem/haar prettig voelt zou ik niet zo snel naar de hap gaan omdat het dan niks toe te voegen heeft denk ik
Dat dus! Denk ook lage weerstand waardoor vatbaarder voor allerlei virussen. Op deze leeftijd moeten ze nog weerstand opbouwen waardoor je kindje om de haverklap ziek kan zijn. Dit in combinatie met de leeftijd (slechter eten, driftbuien, humeurig etc). Er roept hier ook iemand Eerste hulp. Is het levensbedreigend dan? Voor je eigen gemoedsrust zou je je huisarts nog even om advies kunnen vragen. Of zijn urine voor de zekerheid kunnen laten checken.
bedankt voor jullie reacties.. Lastig he , wat te doen... ligt het nu aan alle ziektes die er heersen op het kdv... of wellicht aan mijn eigen oma zat ik te denken van 90.. het is wel toevallig dat ie begin feb daar was, en prompt zo ziek werd, en nu weer, maandag geweest, en vannacht weer hartstikke ziek.. Hij had gisteren dus ca om 17 uur een zetpil gekregen (39.5 koorts), toen tegen 1930 zoals normaal naar bed... Heel onrustig die avond geslapen,veel wakker (we hebben camera) en om 0030 brullen... was tie helemaal oververhit, zo warm heb ik hem nog nooit gevoeld.. temp 40.5...zetpil gegeven toen wat kleertjes uitgedaan, slaapzak uit, en heeft ie even bij ons in bed gelegen om te troosten , dat hielp (eerste keer dat ie bij ons in bed ligt... moet je nagaan hoe overstuur hij was), daarna weer terug naar bed. toen om 430 weer brullen, weer overstuur, temp gemeten, 36.0.. Das weer het anderste uiterste... weer even bij ons gelegen, en weer terug naar bed. Nu slaapt hij nog steeds... normaal gesproken is hij echt rond 630 wakker, blijft dan stil totdat hij merkt rond 730 dat wij wakker zijn.. Nu laat ik hem maar slapen omdat heel zijn nacht zo gebroken was.. maar dat doet hij dus ook nooit.. Ik heb maar besloten even bij te houden op een lijstje wat temp is en wanneer zetpil gegeven is.. Misschien goed om dat even een weekje bij te houden, en dan alsnog als het niet verbetert te vragen naar kinderarts te gaan... Second opinion huisarts zie ik niet zitten, onze huisarts is echt een hele fijne man, neemt de tijd, onderzoekt goed, maar ja , ik twijfel dus of dit "gewoon" komt door kdv ziektes/weerstand die hij moet opbouwen of dat er van binnen meer aan de hand is.. Maar ja, hoe kom je daar achter?? Wat betreft zijn weerstand is hij juist altijd heel sterk geweest, zelden ziek, hij is ook best stevig, at altijd alles .. maar even afwachten?