Baby 10 maanden laten huilen ervaringen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Serendipity16, 15 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    https://snugglesanddreams.com/

Hier positieve ervaringen mee. Hebben slaap gidsen voor verschillende leeftijden waarmee je zelf aan de slag kan en je kan een consult vragen zo nodig.

Hier ook terror nachten bij alle 3, maanden lang. Slaaptraining doormiddel van huilen en weer terug komen om even te troosten was het enige wat hielp.

Olifantje1991, Fennec en Serendipity16 vinden dit leuk.
  2. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Wij hebben dit ook gedaan rond een maand of 7 omdat het slapen slechter werd. Na 2 dagen ging het goed. We gingen elke 2 tot 3 min terug om speentje te geven en weer weg. De eerste dag duurde het 45 min (huilen) en daarna steeds korter. Ze slaapt nu goed. Als ze ziek is geweest oid dan heeft ze het vaak weer even, maar als we dit dan weer toepassen slaapt ze snel weer goed.
    Wij doen dit ook als ze na 30-45 min wakker wordt. En daardoor doet ze nu langere slaapjes (2 keer 1,5-2 uur, ze is nu bijna 9 maanden).
    Ik zou het dus proberen..

Serendipity16 en Fennec vinden dit leuk.
  3. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    TS ik wil je nog wel als tip meegeven om research te doen wat betreft de gevolgen die uit laten huilen kan hebben. Ook op lange termijn.
    Ik zeg zeker niet dat het bij ieder kind zo is maar er is voldoende materiaal om over na te denken.

In de huidige maatschappij heerst zo’n gek beeld van baby’s en slapen. Een van de eerste vragen die je krijgt als nieuwe moeder is dan ook: slaapt je baby al door? En dat maakt onzeker. Onterecht, want een baby is nou eenmaal een baby.

Als een eerdere techniek niet werkt, kan een slaapcoach meedenken en meekijken wat dan wel werkt voor jouw kleintje. Technieken die een stuk vriendelijker zijn.

Iedereen moet zeker doen waar hij/zij zich goed bij voelt en wat werkt voor je kleintje! Ik wil zeker niemand aanvallen met deze post.

Zoe123, Paardenbloempje, Sado en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    @Lisa280887 het zijn uitspraken als
    "Een baby huilt nooit zomaar" en "je kunt een baby niet verwennen" die ervoor zorgden dat wij in een hel terecht kwamen.

We hebben midden in de nacht in het ziekenhuis gezeten, omdat we het niet meer wisten. Wekenlang heb ik opgesloten op een zolderkamer geleefd. Borstvoeding moeten opgeven, omdat baby door stress en slaapgebrek slecht ging drinken, maar wij dachten dat het aan de borstvoeding lag en ik kon het kolven niet meer opbrengen.

Zeggen dat die 5 minuutjes huilen methode niet vriendelijk (genoeg) is of dat het gevolgen kan hebben later is wat mij tegenhield het te proberen.

Achteraf gezien had ik nooit naar dat soort uitspraken moeten luisteren. Het heeft mij zoveel verdriet gegeven en kostbare fijne periode verpest. Zoveel stress en ellende. Terwijl onze dochter nu slaapt als een roos, elke dag tegen mij aan op de bank knuffelt en vrolijk en slim is. Ze heeft geen verlatingasangst of hechtingsproblemen of die onzin wat mensen roepen.

Dat soort dingen suggereren maakt mensen echt onnodig bang.

Ik zou zeggen: probeer het eens 3 dagen. Werkt het niet, heeft je kind echt niet meteen een trauma. Werkt het wel: dan werkt het. En laat je niet gek maken.

DR87, Serendipity16, Liekje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.008
    15.040
    113
    Hier hielp laten huilen wel maar dat was met inslapen, doorslapen hadden we geen issues mee (dat kwam later dankzij medicatie (flixotide) en toen kon ze uit bed...)

Wij zaten in de vicieuse cirkel door reflux en zware krampen met dr. Dat was inmiddels op orde en medisch ook geen issues, maar de cirkel werd ermee nog niet doorbroken. We hadden twee keuzes, of thuis of t ziekenhuis.

Toen thuis gekozen, maar man man man is dat zwaar. Ze heeft de eerste nacht drie uur (!) gehuild. Niet de overkill modus maar de "ik ben moehoehoehoe en t lukt nieeeeeet" klaagzang huil. Bij overkill moesten we wel gaan anders spuugde ze alles onder. Maar ook met die klaagzanghuil mn maag keerde om en ik denk dat ik nog harder gehuild heb dan zij, het is dat mn man me tegenhield en me herinnerde waarom we dit deden. Of in eigen controle of door vreemden.

Lopen we de volgende ochtend dr kamer in, wij helemaal afgetrapt zij de uitgeruste zonnigheid uitgeslapen en klaar voor avontuur. De avond erna had ik er aanzienlijk minder moeite mee na dat beeld en het huilen was ook een stuk korter. Uiteindelijk bleek dus dat zij 10-15 minuten volledig ongestoord jammeren nodig had om in slaap te komen.

Naarmate ze ouder werd werd dat gelukkig wel een ander geluidje.

edit: bij oudere kinderen zal t allicht niet meer zo sterk werken maar een doekje met je geur? 10 mnd begonnen wij ongeveer met een nachtlampje overigens. Hema heeft leuke die op batterijen werken, ze gaan lang mee en zijn terrorproof (en op AA batterijen ipv die irritante knoopcelletjes LR44)

Serendipity16 vindt dit leuk.
  6. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Wat naar dat jullie dit hebben meegemaakt! Ik begrijp in zo’n geval volledig dat je alles doet om het beter te laten gaan.

En daarom schreef ik ook dat het echt niet voor ieder kind zal gelden. En zeker niet bedoeld als aanval. Het was bedoeld als zijnde: kijk misschien of er andere opties zijn die bij je passen. Jullie situatie is anders dan die van ts, denk ik. En misschien vind ts het fijn om juist alle kanten belicht te hebben en te onderzoeken.

Paardenbloempje, Serendipity16 en Fennec vinden dit leuk.
  7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.689
    27.327
    113
    Vrouw
    Onze oudste (die tot hij 4 was nooit sliep voor 22:00) was gebaadt bij laten huilen, hij had dat nodig als prikkelverwerking. Hij heeft dat nog steeds, huilbuien als het hem teveel wordt en het helpt hem het beste om dan juist alleen te huilen. In zijn geval is laten huilen juist een manier om tot rust te komen.

Helaas nu een 2 jarige die nog steeds niet doorslaapt en laten huilen helaas niet werkt.

Serendipity16 vindt dit leuk.
  8. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    @Lisa280887 altijd goed om meerdere opties te bekijken. Sowieso natuurlijk uitsluiten dat er medisch iets is etc.

Maar je had het over mogelijke gevolgen op latere leeftijd en dat er vriendelijkere methodes waren dan even laten huilen. En dat zijn dus dingen die mij ervan weerhielden het destijds te proberen. Vandaar.

Lisa280887 en Serendipity16 vinden dit leuk.
  9. Serendipity16

15 jan 2022
    10
    11
    3
    Bedankt voor al jullie input.

Even ter info: laten huilen betekent bij mij niet dat ik de deur achter me dichtdoe en haar helemaal alleen laat liggen huilen tot ze slaapt. Ik bedoel dan gecontroleerd laten huilen met elke 5 minuten terugkomen.

Nou er is een wonder gebeurd. Met dank aan jullie. Snap niet hoe dit ineens zo snel kan, maar, ik heb haar gisterochtend dus in bed gelegd en ze sliep na 5 minuten huilen. Toen, middagdut, sliep ze eigenlijk direct 1,5 uur. Toen dacht ik om 16u, ik probeer het nog een keer. Dit keer was moeilijker, ben 3x terug moeten komen en uiteindelijk sliep ze. Onze dag kon toen al niet meer stuk. Toen ging ze om 19u naar bed, sliep tot 23u, fles gegeven (die kreeg ze altijd nog en wil ik nog niet afbouwen nu we met dit slaapritme bezig zijn). Fles op, doorgeslapen tot 5u. Nouuuu ik kon wel janken toen ik vanmorgen wakker werd. 5u tutje in gedaan en tot half 7 geslapen.
    En jawel, vanmorgen weer, bedje in, 5 minuutjes huilen, er weer naartoe, tutje in, slapen.

Ik ben zo blij. Ik ga geen verwachtingen hebben, maar het lijkt toch dat dit iets doet. Dit hebben we in al die 10 maanden nog niet meegemaakt.

Liekje81, Kikki1, Mammavantwee en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Serendipity16

15 jan 2022
    10
    11
    3
    Ik was ook altijd te bang om haar even te laten huilen denk ik, juist omdat je altijd hoort dat laten huilen schadelijk is. Pakte haar dan uit bed en dacht, dan proberen we het straks nog een keer. Maar werd van kwaad tot erger.

Dus ik snap helemaal de "andere kant" van het laten huilen. Maar zoals ik hier wel meer lees, hebben mss sommige kindjes het wel nodig om in slaap te kunnen vallen?

Mammavantwee en Fennec vinden dit leuk.
  11. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Fijn zeg!! Heel veel kindjes hebben het nodig om even te huilen en alles te verwerken. Hier had mijn oudste het ook nodig en de nu jongste slaapt meestal in zonder te huilen en als ze wel gaat huilen gaat ze ook niet slapen. Dus bij elk kindje is het weer anders.

Als je het uit liefde doet kan het echt geen kwaad. Geen slaap is ook niet goed voor je kindje en jezelf!

Deel Deze Pagina