Baby 10 maanden niet kruipen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babylief, 19 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babylief

Babylief Lid

1 aug 2012
    53
    0
    6
    Hoi iedereen.

Heb een vraagje aan jullie..
    Misschien zijn er moeders die dit herkennen bij hun kindje
    Mijn zoontje is nu bijna 10 maanden oud en kruipt nog niet. Als hij op zijn buik ligt doet hij meestal zijn hoofdje wel goed omhoog en steunt hij op zijn handen maar vaak gaan zowel zijn armen en benen in de lucht dus dan ligt hij alleen op zijn buik. Hij doet totaal nog geen moeite om te kuipen. Hij wil wel vooruit maar het gaat niet. Nu weet ik wel dat niet alle baby's kruipen. Maar op zijn benen staan doet hij ook niet. Als ik mijn zoontje rechtop in de lucht til blijft hij in de zithouding zitten (?). Als hij in zijn loopstoeltje zit houd hij vaak zijn voeten van de grond en als hij eindelijk eens steunt op zijn voetjes en zich een beetje omhoog duwt is zijn bovenlichaam gebogen. Met andere woorden mijn zoontje staat nooit helemaal recht maar altijd met een gebogen lichaam als je hem optilt. Hebben jullie dit wel eens eerder gezien en zou ik me zorgen moeten maken of is dit allemaal onzin en moet ik gewoon afwachten?

Dankjewel alvast!

2. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Mijn jongste is ook 10 maand en kruipt ook niet! Ze gaat wel achteruit buikschuiven. Maak me er geen zorgen over, ieder kind ontwikkelt zich verschillend in snelheid.

3. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Onze dame kan ik kruipstand klaar gaan zitten, maar als het erop aankomt, gaat ze tijgerend verder. Haha! Gister nog overlegd op het Cb en zij vond het niet heel erg. Ze komt vooruit op haar eigen manier.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter kroop een dag voor haar verjaardag en ging staan met 14 1/2 maand...

Tot haar eerste verjaardag, rolde ze overal heen, tijgeren deed ze ook niet..

5. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn zoontje van 11 maanden komt pas sinds 2 weken tijgerend vooruit. Hij zit wel vaak in de kruiphouding om zo vervolgens op zn billen te gaan zitten, maar kruipen gebeurt hier ook nog niet.

6. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Onze dochter begon pas te tijgeren toen ze 12 maanden was, kruipen deed ze met een maand of 15 en ze liep met 18 maanden. Ik zou me er niet te druk om maken, ik denk dat het vanzelf goed komt. Onze dochter bleef ook altijd in zithouding zitten als je haar boven de grond hield, echt staan of pogingen daartoe ho maar. Als je het niet vertrouwd kun je event langs de fysio, heb ik ook gedaan en toen ging het snel beter.

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Kinderfysio voor babymassage!
    Hier waren we keertje juist omdat te snel ging met ontwikkeling dus ik heb oefeningen gekregen om haar helpen bijvoorbeeld met leren handje voot zetten bij staan als ze naar beneden wil want anders viel ze steeds met de hoofd tegen grond.

Zit ze al wel goed zelf? Of ook niet?
    Heupjes in orde? Dan zal ik niet druk makken komt wel hoor op zijn tijd!

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Op zich is het helemaal niet vreemd. Maar ik zou wel de loopstoel eruit doen daarmee gebruiken ze hun voetjes verkeerd en zeker als je al twijfelt is het niet zo'n goed idee.

9. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Mijn dochter ging ook pas met een maand of 11 tijgeren en pas rond de 13.5 maand kruipen... En nu kruipt ze heeeeel snel :D (nu 16.5 mnd). Lopen daarentegen doet ze nog steeds niet. Sommige kinderen zijn gewoon niet zo snel ;).

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113

+1 die dingen zijn zo slecht voor de heupen... en de ontwikkeling...
    lekker op de grond en ieder kind loopt voor zn 2 verjaardag...
    mijn ervaring is hoe harder ik dingen wil, hoe langer het duurt...
    maar snap je frustratie wel hoor!

Patje86 vindt dit leuk.
  11. Tannetje

Tannetje Actief lid

12 jul 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ninte kruipt ook niet.
    Heeft 1 dag getijgerd waarna ze ontdekte dat ze ook rollend komt waar ze wil zijn. Nu rolt ze dus letterlijk heel de woonkamer door

12. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Mijn zoontje rolde zelfs nog niet met 10 maanden. Met 10 maanden begon hij op een gegeven moment wat te buikschuiven en daarna pas rollen. Maar met 11 maanden liep hij al aan de hand en met exact 14 maanden liep hij goed los.

Je kunt er dus weinig van zeggen qua leeftijd. De andere dingen die je zegt, doen mij denken aan een billenschuiver en zou dus even contact opnemen met een fysio.

13. Babylief

Babylief Lid

1 aug 2012
    53
    0
    6
    Dankjewel iedereen voor jullie reacties!
    Ik ga het gewoon nog even afwachten en kijken of hij er binnenkort zin in krijgt. Maar rollen doet hij ook niet. Ben blij dat hij al goed zelfstandig kan zitten dat scheelt toch. Want nu wil hij overal heen maar hij kan het niet dus zeurt hij de hele tijd om hem te pakken en er naartoe te lopen. Best vermoeiend haha.

14. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Hier ook nog geen kruiper hoor. Ze blijft ook niet staan als ik haar in kruiphouding neer zet. Ze tijgert alleen achteruit en rolt.
    Probleem hier is nu dat ze ontdekt heeft dat ze kan blijven zitten en dat spelen dan veel leuker is. Ik wil haar zelf niet laten zitten voordat ze zelf kan gaan zitten. Maar op de buik wil ze echt niet meer. Ik heb haar gisteren echt laten liggen, zelfs laten mopperen. Ze werd op een gegeven moment wel stil, maar ipv rollen bleef ze stilliggen en ging ze een boekje lezen. Zal wel een fase zijn.

15. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Mijn zoon ging tijgeren bij 11 maanden. Staan bij 14. Kruipen bij 16. En loopt nu net twee weken los. (is nu precies 21 maanden). Tja, sommige kids zijn nou eenmaal langzamer dan andere.
    Ik zou me geen zorgen maken!

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier een manneke die ook rustig aan doet ;)

Tijgert niet, kruipt niet, zit niet.
    Hij rolt wel en gisteren bij ons op bed ging hij op zn knietjes zitten, maar met zijn hoofd in het matras :D

Alles op zijn tijd, maar niet op de billen neerzetten (behalve voor eten) en geen loopstoel gebruiken. Beide zijn eerder slechter dan beter voor de ontwikkeling!

17. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    Ik zou me er nog geen zorgen over maken, maar mocht je hem willen helpen dan is fysiotherapie een goede optie. Bij ons zijn ze een keer geweest toen mijn zoontje 4 maanden oud was en wilde zijn hoofd niet goed recht houden. Ze heeft me een paar oefeningen laten zien, die hielpen heel goed. Kruipen is belangrijk voor de hersenontwikkeling, persoonlijk zou ik het dus wel willen stimuleren.

18. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Mijn dochter doet het sinds een week eigenlijk pas "kruipen" , dacht voorheen ook van wanneer gaat ze nu kruipen? Maar het ging ineens heel snel! Ze trekt zich overal aan op, kruipt naar me toe als ik in keuken ben etc. Maak je geen zorgen, komt echt wel!

19. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hier ook geen kruiper hoor. Vanaf 6 maanden al wel fanatiek tijgeren. Dan gaat hij echt heel snel vooruit. Lekker makkelijk op het laminaat dus hij vindt dat ook wel prima zo. Hij zit wel de hele tijd op handen en knieeën en doet dan een poging maar merkt dan al snel dat tijgeren sneller gaat. Hij kan al wel zelf zitten en begint nu voorzichtig aan op te trekken. Maar kruipen...naaahh.
    Ik zou het loopstoeltje niet gebruiken overigens.

20. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Dochtertje van 11 maanden kan ook niet kruipen.. Ze schuift zichzelf naar achter. Ze begint wel zichzelf al een beetje op te trekken maar dan gaat ze weer terug.

Ikzelf heb ook nog nooit gekropen. Van zitten tot lopen en dat was ook toen ik al 1 jaar was.

Deel Deze Pagina