Wanneer mag je een baby nou mee op de fiets nemen in een stoeltje? Als ze zelfstandig kunnen zitten toch? Mijn meisje gaat wel vanuit kruipen zelf zitten alleen zit ze dan op 1 bil en leunt ze nog op haar armpje, mag het dan eigenlijk? Kijk zo dus:
Ik meende altijd als ze echt zelf gaan zitten en dan goed zelfstandig rechtop kunnen zitten. Dan is het nekje en de spieren sterk genoeg om zichzelf recht te houden. Als ik jouw dochter zo zie denk ik dat ze nog niet helemaal in de goede zithouding zit om op de fiets te kunnen. Maar zal vast niet lang meer duren.
Minimaal 9 maanden en dan als ze zelfstandig kunnen zitten mogen ze in een stoeltje. Ik zou zeggen dat jouw meisje het wel mag. Ze is 9 maanden geweest en lijkt me goed sterk in haar spieren als ze dit kan.
Ze moeten wel echt stevig kunnen zitten, zonder steun! En niet omvallen na een duwtje. Zoals jouw dochtertje zit, 'begon' mijn dochtertje ook met zitten. Ik moest toen naarhet cb en die zeiden dat ze nog net niet goed zat, niet recht genoeg in de onderrug. Twee weken daarna ging ze zelf goed zitten en ook met een recht ruggetje. Ik zou dus nog heel even wachten, soms gaan ze ineens heel snel. Jouw dochter heeft blijkbaar dat armpje nog wel nodig als steun.
Ja dat klopt want als ik haar op haar kont zet dan blijft ze ook niet zitten, alleen als ze op me schoot zit blijft ze recht zitten. Ik wacht het rustig af totdat ze echt goed gaat zitten.
Inderdaad het 'duwtje' als ze niet omvallen zijn de spieren sterk genoeg, om alle hobbels en bobbels goed op te kunnen vangen!