Mijn jongste dochter kruipt ook nog niet. Ze gaat ook nog niet uit zichzelf zitten. Ze zit wel regelmatig op handen en knietjes. Ze vindt het ook helemaal niet leuk om op haar buik te liggen.. Voor ons vreemd, onze oudste dochter liep al langs de tafel op deze leeftijd, haha. Ze doet het lekker rustig aan, maar maak me niet druk, het komt allemaal goed!
Mijn zoon is pas gaan kruipen na dat hij 1 jaar is geweest. En kon ook al staan en langs de tafel lopen. Maar hij ging ook nog niet zelfstandig zitten ben wel bij de fysio geweest. En na een paar trucjes je hebben geleerd ging hij zitten7. Komt vanzelf wel
Mijn dochter begon pas te kruipen met 14 maanden en liep pas met 21 maanden. Bij haar ging alle ontwikkeling langzamer omdat zij last had van haar nek. De fysio vertelde mij dat kinderen om te kunnen kruipen een holle rug moeten kunnen maken en hun hoofd in hun nek moeten kunnen leggen. Als jouw kindje daar moeite mee heeft is het misschien wel verstandig om even bij de fysio langs te gaan. Niks om je zorgen over te maken maar met oefeningen kan je hem dan wel helpen.