Drinkt eerste en laatste fles niet goed.

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mbeekje, 30 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Hallo,

Onze zoon van morgen 9 weken drinkt de eerste en de laatste fles voor de helft op. Hij krijgt 5x 150/5 voorheen dronk hij de flessen netjes leeg en konden we ophogen. Alleen nu drinkt hij dus de eerste en de laatste fles voor de helft hooguit op. Is dit een probleem? Hoe kan ik hem de flessen weer goed laten drinken? Hij krijgt Pepti, weegt 5500gr en is 55.5cm

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Mbeekje,

Met het gewicht dat je kindje nu heeft zou hij ongeveer 825 ml voeding per 24 uur moeten krijgen, dus met 5x 150/5 zit je goed. Heb je al geprobeerd om de 3 flessen die hij gedurende de dag krijgt iets op te hogen, zodat hij toch voldoende binnenkrijgt?

groet,
    Anne

3. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    De flessen overdag drinkt hij niet altijd leeg. Er blijft vaak een bodempje staan van 10 tot 30 cc. Vanochtend heeft hij om 04.45 de eerste fles gehad. De laatste was om 23.45. Beide flessen liet hij denk ik dik 40 a 50 staan. Om kwart voor 8 werd hij weer wakker had toen honger en heeft ook daarna de helft laten staan. Toen om kwart voor 10 weer honger en toen 30 a 40 laten staan. Tegen kwart overv12 begon hij weer . Ik heb hem mu even wen beetje water gegeven ombte kijkrn of hij straks de fles goed leeg drinkt.

Deel Deze Pagina