Baby 10 maanden slaapt niet door? Help?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kelliee, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Mijn dochter van 10 maanden slaapt al sinds ze een maand of 4 is niet meer door. De laatste weken wil ze zelfs weer de fles 's nachts. Meestal om de 2, 3 of 4 uur! 'S ochtends krijgt ze een fles pap, dan rond een uur of 10 een fruithapje. Om een uur of 12 een boterham met margarine. tussendoor geef ik haar vaak een kaakje. Soms ook nog een fles 180+6 om een uur of 4. Dan 's avonds groenten, een paar hapjes want ze is er niet zo weg van. En voor het slapen een papfles van ongeveer 260ml(!). Dan denk ik dat ze genoeg heeft maar om een uur of 12 wordt ze alweer wakker en huilt ze net zolang door tot ik haar een fles geef. Als ik dat gedaan heb valt ze meteen weer in slaap op mijn schoot. Dat gebeurd soms wel 3x per nacht.. Wat doe ik nou fout?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ze krijgt niet toevallig tandjes?

3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    Gern krampjes/buikpijn door de laatste papfles? vinf 260 ml best groot eigenlijk..

En anders denk ik idd aan tandjes of een sprongetje?

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik vind dat ze echt een megavfles krijgt voor het slapen gaan, waarom is dat? Ik kan me zo voorstellen dat dit niet lekker is om op te slapen.

Verder slaapt mijn dochter ook niet door, wel gedaan, maar gestopt sinds ze bijvoeding kreeg. Inmiddels gebeurd het ongeveer 3 van de 7 nachten dat ze wel door slaapt. Tandjes kan ook zeker zijn, verlatingsangst. Misschien wil ze bij jullie wel door slapen?

5. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    #5 Daantje57, 17 mei 2013
    Laatst bewerkt: 17 mei 2013
    ik vind die laatste fles ook wel heel erg groot, ze heeft daarvoor ook avondeten gehad. moet je nagaan! ... ik denk dat ze op een kleinere fles net zo lang slaapt hoor.

Mijn zoon slaapt ook regelmatig niet door hoor, dus je ben t echt niet de enige. Nu geef ik grotendeels bv, maar opzich hoeft dat niet anders te zijn. Wat je zou kunnen proberen is die laatste avondfles gewoon 150/5 te maken en dan nog een flesje te geven rond 12 uur. Misschien haalt ze de ochtend dan wel.

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hoelaat eten jullie avond eten ? Snap best dat ze weinig eet als ze gauw na haar fles warme hap krijgt.
    Ik zou die fles dan liever verkleinen naar 150/4 of 120/3 (ja andere verhouding) en dan een koekje/rijstewafel aanbieden. Op de tijd dat je altijd doet.
    Zo is haar buikje minder vol met de warmehap en dan als toetje griekse yoghurt en 1 u a 1,5 u later een fles van 180/6. Zo is haar buikje ook vol maar niet supervol.

Als ik naar mn vriend kijk bv en hij eet vlak voor hij naar bed gaat heeft hij altijd maagzuur. Je hoort zijn buik ook echt de hele nacht.

7. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Ze krijgt zo'n grote fles omdat als ik haar minder geef en de fles is leeg dan krijst ze de hele buurt bij elkaar.:p Ik heb eigenlijk niet het idee dat er tanjs doorkomen want overdag is er niks aan de hand. Avondeten krijgt ze rond half 6.

Verlatingsangst zou het ook kunnen zijn want afgelopen nacht toen ze begon te huilen, haalde ik haar uit haar bed en ipv haar een fles te geven ben ik op de bank gaan zitten en viel ze meteen weer in slaap bij mij. Alsnog is ze vannacht 4x wakker geweest en uiteindelijk heb ik haar om half 6 een flesje gegeven.

Deel Deze Pagina