Ik weet niet of het normaal is maar ik vind dat mijn kleine meid heel veel slaapt. Tegen 9 uur / half 10 moet ik haar wakker maken voor de fles, daarna speelt ze nog een half uurtje en dan geeft ze alweer aan dat ze moe is dus leg ik haar in bed. Tegen 12.00 / 12.30 word ze wakker en dan krijgt ze een broodje met een bakje appelmoes en wil ze weer naar bed tot ongeveer 14.00 / 14.30 krijgt ze fruit en een rijstewafel en speelt ze even maar dan is ze weer moe! Meestal probeer ik haar wel op te laten tot 18.00 zodat ze kan eten maar soms ligt ze er om 17.00 even in bed en ze slaapt gewoon! En dan na het eten ff badderen en weer naar bed rond 19.00 / 19.30 en dan hoor je haar ook niet weer! Wie kan mij helpen?
Als je kindje verder vrolijk en gezond is, dan is dat toch niet erg? Onze dochter van bijna 10 maanden, slaapt ook meer dan 'gemiddeld'. Ze is overdag 6 uur wakker (verdeeld in 3x2 uur wakker en tussendoor 2x2 uur slapen en dan de nacht). Ik ken jongere kindjes die veel meer dan haar wakker zijn, maar ik zie dat niet als een probleem dat opgelost moet worden zolang ze het verder gewoon goed doet.
Als je je zorgen maakt (ik vind het wel veel inderdaad, maar ik heb geen goed vergelijkingsmateriaal want mijn dochters zijn allebei juist hele wakkere kinderen) zou ik het zeker even overleggen op het CB of met je huisarts. Die kunnen snel genoeg zeggen of het geen probleem is of dat er naar gekeken moet worden met bijvoorbeeld bloedonderzoek ofzo.
Ik vind het ook heel veel. Zou dus wel even met je cb of ha overleggen. Mijn oudste heeft ook altijd veel slaap nodig gehad, maar dit is echt heeeel erg veel. Zou echt even na laten kijken.
Ik vind het ook erg veel. Mijn zoontje had bij de geboorte bloedarmoede maar daar was niks mee gedaan en vanaf die tijd heeft hij een hele lange periode gehad dat hij steeds moe was en kon het ook maar maximaal 2 uur volhouden en viel gewoon om van de slaap. Later begonnen met een ijzerdrankje en toen is het pas beter gegaan. Ik zou het ook even aankaarten met cb of ha en kijken wat hun zeggen. Succes!
Ja lijkt mij een goed idee, ik moet 21 juni naar het cb hoop dat ze mij kunnen helpen! Bedankt voor de reacties!
Hier precies zo! Geeft toch niks? Het is sinds een maandje zo: Wakker rond 7 uur, slapen rond 9 uur, wakker rond 11 uur, slapen rond 13.30 uur, wakker rond 15.30 en dan tot 19.00 uur wakker. Als ik hem tussendoor in bad doe kan ik er zo een half uur afhalen, dan kukelt hij direct weer om.. Maar hij beweegt ook heeeeel veel, het is een heel ondernemend mannetje. Ik bedenk me altijd maar dat hij het vast nodig heeft, hij is vrolijk en eet en drinkt goed dus het zal wel goed zijn!
Wat ik nu van anderen lees zit zeker ook wat in, kan je niet even met je HA bellen erover? Dan kan je iig het medische uitsluiten!
Mijn zoontje van 1 jaar wordt smorgens om 7.00 uur wakker en gaat dan om 9.00 uur weer naar bed tot 11.30uur. Dan vervolgens weer om 13.30 weer naar bed tot 16.00 uur. Om 19.00 uur weer naar bed tot de volgende morgen 07.00 uur. Mijn zoontje is ook heel erg actief dus hij zal het vast wel nodig hebben. Als je twijfelt gewoon even langs de huisarts gaan.
Mijn dochter slaapt ook hee veel. Ze is bijna anderhalf maar slaapt echt extreem veel. Ze slaapt van 17:30 tot 8:00. Dan gaat ze om 9:00 weer slapen tot ongeveer 11:30. Dan slaapt ze van 13:00 tot ongeveer 15:30 en dan om 17:30 weer naar bed. is dit dan teveel?? Ze kan het wel langer volhouden maar dan slaapt ze in de ochtend veeel langer! Gisteren is ze om 19:00 naar bed gegaan en vanochtend pas om 9:30 wakker. groetjes Ylona
Ylona, ja voor anderhalf vind ik dat extreem veel - mijn dochtertje sliep met anderhalf 1 uur overdag. Ik zou zeker eens naar de huisarts gaan om haar te laten nakijken.
14 juni moeten we weer naar het cb dus dan kan ik het ook wel even vragen! Ze heeft altijd al veel geslapen vandaar dat ik er niet van op kijk. groetjes Ylona
Ja, klinkt als best veel. Maar da's ook best lekker. Hier een jongetje van 8 maanden dat genoeg heeft aan 2 slaapjes van 20-30 minuten en een nacht van ongeveer 12 uur. Als hij in een aanhankelijke bui is, zoals vandaag, kom ik verder nergens aan toe.
Onze dochter is 1 jaar en die slaapt 's morgens 1,5uur(soms langer) en 's middags ook gerust 2 uur soms nog langer. In de nacht slaapt ze ook 12 uur (soms korter soms langer)
mijn zoon van bijna 1 jaar slaapt 's morgens nog 1.5 tot 2 uur en smiddags ook nog en dan 's nachts 12 tot 13 uur.
Als het iets is wat plots is ontstaan of meer is geworden, dan zou ik het ook even aankaarten bij CB en/of huisarts. Als het altijd zo is geweest zou ik het accepteren. Mijn kids zijn ook beide slaapkopjes, maar niet zo extreem als bij jou. Mn dochter vn 10 maanden slaapt van ca 20-7:30 en dan van 9:30-11:30, soms 2,5 of 3 uur!! en dan van 14:30-17. Dus gemiddeld 2 slaapjes van 2/2,5/3 uur.
Nou ze slaapt ineens stukken minder, s'morgens wil ze bijna niet meer naar bed en s'middags slaapt ze ongeveer 1,5 uur. Ik heb het wel besproken op het cb maar dat vonden ze niet gek omdat ze heel levendig is, ja daar zit ook wel wat in.