Mijn zoontje van acht maanden wil geen melk meer drinken. Hij dronk altijd redelijk, maar dat gaat nu met grote passen achteruit. Groente, fruit, brood, diksap etc is geen probleem, maar de melk is elke keer weer een gevecht. Ik ben al blij dat er met moeite (het lijkt wel dwangvoeding) 300-400 ml in gaat per dag. Ik heb echter begrepen dat het minimum aan opvolgmelk 500ml is. Heb er al pap van proberen te maken, maar na een paar hapjes heeft hij hier ook genoeg van. Is dit herkenbaar, zijn er tips en tot wanneer is 500 ml nodig?
Ja herkenbaar hier met 5 maanden nog maar 2 flessen en dus 400ml Kreeg er ook niks meer bij in.. Toen ben ik het uit ewn gewone beker gaan geven en dronk ze al beter. Daarnaast ben dw bijvoeding gaan minderen zodat ze meer melk wilde
Wordt volle yoghurt/ kwark wel geaccepteerd? Dat kun je dan geven om aan te vullen tot 500cc zuivel. En drinkt ie wel slapend? Dat je een droomvoeding geeft? Dat heb ik heel lang gedaan bij mijn dochter, zij vond melk nooit lekker. Sinds we gestopt zijn met flessen drinkt ze nog amper melk.
Voor zover ik weet is de minimale intake aan vocht 500 cc. Maakt niet uit wat, als het maar vocht is. En qua zuivel heb je 500 cc nodig tot de eerste verjaardag, daarna 300. Die 500 mag naast opvolgmelk ook yoghurt of kwark zijn. Koemelk vanaf 10-11 maanden op z'n vroegst.