Mijn dochtertje weegt inmiddels 3550 gram en is 3,5maand oud. Ze is geboren met 1700 gram en gestart toen ze eenmal thuis was met 7voedingen. Imiddels zijn we naar 6 voedingen maar weten niet hoe dit nu goed te verdelen. We geven nu half 8,half 12, half 4,half 8 , 11 uur en s' nachts maken we haar wakker om half 4. Ze krijgt alle flesjes 110 aangeboden. He kunnen we dit anders verdelen zodat we haar zekf kunnen laten melden in de nacht? Laatste fles meer? Maar de rest van de flessen dan? En stel ze komt daarna pas om half 6 hoeveel geef je dan en start je gewoon weer om half 8 en hoeveel geef je dan? Veel vragen maar hopelijk krijgen we tips!
Jouw dochter mag 525ml drinken. Aangezien ze erg licht is (geboren) kan ze ook een inhaalslag gaan maken een keer. Hoeft niet, kan. Ik zou persoonlijk de avondfles wat verzwaren, bijv 120/4 en dan kijken tot hoelang ze slaapt. Rijstebloem zou ik afraden, het werkt niet bij iedereen. Mijn dochter had ook zo'n periode dat ze om half 4 kwam ipv half 6. Cb zei rijstebloem maar ik gaf dan 's nachts bijv 100/3 dan kon ze het wel weer ff redden. En als ze dan een half uur langer sliep was dat niet erg, dat trok overdag weer bij zeg maar.
Ik zou t schema even laten varen en kijken wat ze zelf doet. Inderdaad de laatste fles wat verhogen en zien wanneer ze zelf komt. Dan een klein flesje aanbieden, je merkt gauw genoeg of ze daar voldoende aan heeft. Volgende x is dan haar ochtend voeding (of ze moet pas s morgens komen.. Dan is t die fles natuurlijk gelijk)
Zou haar lekker laten slapen, als ze zich meld gewoon voeden en verder tellen. Hier zit er ook gewn ritme in, zo kan die doorslapen tot 8 maar meestal tussen 5 a 6. Hier 150+5 overdag en voor het slapen gaan een 180+6. Maar je moet doen waar je je zelf fijn bij voelt! Dat is het belangrijkste!