Baby 10 maanden wil niet meer in de box

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MICH18, Feb 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Even off-topic maar waar kan je die rubberen matten krijgen? Hier een kindje die met bijna 7 maanden alweer uitgekeken is op de box en het rollen ontdekt heeft. Ik gebruik nu een speelkleed op de grond maar vind ik vrij hard. Verder op bed maar dat is niet altijd even handig.;) Ik vrees dat de box hier ook snel een opslagplek gaat worden.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik ben het eens met adi en Eylem, als hij niet in de box wil, kan je hem er ook niet in dwingen. Bovendien is 10 maanden echt wel oud voor de box om in te spelen. Gewoon een speelkleed aanschaffen en hem lekker op de grond zijn gang laten gaan. En je huis zoveel mogelijk dreumesproof maken (tot je moet beginnen met opvoeden).

Hier wisselen we het af. Mijn dochter ligt in haar speeltijd altijd op het speelkleed, alleen in de ochtend als ik douche ligt ze nog weleens in de box. En dat vind ze prima. Maar als ze een keer omdraait ligt ze al tegen de spijlen. Dat vind ik toch een beetje zielig.

Als hij graag in de kinderstoel zit, is dat ook nog een veilige oplossing als je hem echt niet over de vloer kan hebben.

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Ik ga ook gerust naar zolder om de was te doen terwijl de kinderen beneden spelen.
    Opvoeding, vertrouwen én een kindvriendelijke woonkamer.

Zie ook het nut niet van een peuter in de box. Vind het zelfs een beetje zielig (behalve als ze zich daarin prima kunnen vermaken natuurlijk).

4. Sunlover

Sunlover Bekend lid

Jan 26, 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Was hier ook niet meer interessant toen.. tijgeren en staan aan de tafel was leuker dus hij speelde lekker op de grond!

5. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

Apr 12, 2010
    2,667
    658
    113
    Female
    Mijn zoontje speelt ook heerlijk op de grond..
    Maar voor zijn eigen veiligheid als ik een tijd boven ben zou ik hem gewoon in de box willen..
    Dan kan ik rustig mijn gang gaan..
    Iedereen heeft er toch een andere kijk op, dus doe niet zo tegen elkaar. De een wilt het kind wel in de box tot een langere leeftijd en de ander niet.
    Ik vroeg alleen tips, al denk ik dat het een fase is want eerst vond hij het prima.
    Verder heb ik hier een puppy rond lopen die heel lief is, maar ik natuurlijk niet beide alleen laat.. Nu gaat de hond vaak mee naar boven als ik wat aan het doen ben, maar dan moet ik hem ook daar uiteraard goed in de gaten houden voordat die mij overal aan vreet:D..
    Maar goed, laat gaan dames! We zien wel hoe het gaat lopen. Echt tips heb ik in deze 3 bladzijdes ook niet echt gezien!

6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Waarom moet hij in de box?

Onze dochter had een hekel aan de box. Die heeft er ook eigenlijk maar heel weinig in gelegen. Ze lag dan of in de wipstoel (eventjes) of ik gooide een paar dikke boxkleden of dekens op de grond met wat speelgoed erbij en dan vermaakte ze zich daar prima op. Zo had ze ook meer ruimte om te rollen en haar gangetje te gaan.

7. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Het lijkt wel of iedereen het eaar vind, een kind in de box?
    Wat is daar zo vreemd aan? Ik snap t niet hoor

Ik vind et heerlijk om op mn gemak eten te maken zonder een dreumes die alles ovehoopt haalt, om. Op me gemakje te poepen of even af te wassen...

Waar laten jullie je kinderen dan?

8. marike

marike Bekend lid

May 21, 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Eens :)

En ik heb ook vaste momenten dat ik hem erin zet. Bijvoorbeeld smorgens zodat ik mijn handen vrij heb. Dus dat weet hij en is het normaal. Vanaf heel jong gedaan. Hij vind het soms fijn heb ik het idee, maar 20 minuten is lang. Meestal is hij na +/- 15 minuten wel uitgekeken en dan haal ik hem eruit. Soms vind ik het nog wel handig.
    Bij mij helpt het om zijn favo speeltje te geven in de box. En eigelijk veel boekjes liggen er. Daar gaat hij dan lekker in zitten bladeren.

9. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,817
    4,057
    113
    Ten eerste had ik er niet echt opgelet hoe oud het kindje dan zou zijn. Ten tweede tja in de doomoo kan makkelijk die zijn dan ook gewoon tot 16 kilo.

Overigens vind ik een kind van 10 maanden in een box ook niet echt raar. Vind je reactie eigenlijk een beetje overdreven alsof je een kind in een klein doosje opsluit. Ook met 10 maanden kunnen ze prima even op hun billen in de box spelen. Bovendien is het toch aan TS of ze dat wil. De vraag was hoe ze dat kan doen niet wat anderen er van vinden om een kind van 10 maanden in een box te zetten.

10. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier wilde hij vanaf 10-11 maanden ook niet meer in de box. Krijsen etc als hij er even in moest, als ik ging koken of zo.

Nu heb ik gewoon een hekje voor de keuken, dus kan hij lekker los in de woonkamer spelen.

Als ze er eenmaal een hekel aan hebben, dan komt dat niet meer goed.

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Er is niets mis met een kind in de box, maar mijn mening is dat je dat niet kan afdwingen. Als ze er op een gegeven moment genoeg van hebben, zou ik het boxgebruik echt beperken. Ik denk ook niet dat je het kan ombuigen dat ze er opeens wel graag in gaan zitten.

Dus ts, misschien dat er daarom weinig tips kwamen. Maar waarom probeer je het niet met de kinderstoel? Leg iets te eten voor hem neer en hij zit daar heerlijk en veilig. En de hond inderdaad niet alleen bij hem laten. Maar dat zou ik ook niet doen als baby wel in de box zou zitten.

12. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

je hoofdletter lijkt me dat je hem persé in de box wil. Waarom eigenlijk? Je kan een kind niet dwingen

13. adi

adi Niet meer actief

Ik kookte in die tijd tijdens de slaaptijden van de kinderen. Rond 1 jaar waren ze hier in de optrek- en langslopen fase en we hebben van de hoekbank en salontafel een soort 3kanten van een 4hoek ruimte gemaakt waar ze op het tapijt hebben gespeeld.
    ik heb de box eigenlijk amper gebruikt vanaf het moment dat kinderen konden tijgeren. Want dan kan het kind geen kant op. En neerzetten op de billen wilde ik niet.

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Gewoon in de woonkamer:D

Als ik sta af te wassen, drentelen ze in de keuken om mij heen. Ik vind het prima. De jongste op de grond en de oudste staat mee te helpen. De oudste heeft ook vaak in de kinderstoel bij mij gezeten in de keuken. Zij lekker spelen in haar stoel en ik koken en afwassen.

Als ik naar het toilet ga, zijn ze ook in de woonkamer, of soms ook op de gang. Traphekje dicht, dus kunnen niet naar boven. Boven op de woonkamer deur een deurstopper, zodat er geen vingers tussen kunnen komen en spelen maar.

15. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik weet natuurlijk niet hoe jou huis eruit ziet...
    Naar ik woon in een appartement..
    Huiskamer,hal en dan de keuken.. Ik kan mijn zoontje dus niet zien vanuit de keuken en laat hem ook niet alleen spelen... Althans niet zo lang en met bakgeluiden naast mn oor dt ik amper wat hoor..

Eten koken tijdens slaaptijden kan soms wel en soms niet..
    Ik ga nl geen aardappels in de magnetron opwarmen omdt ze al 2 uur in een pan staan:: dat vind ik vies..

Dus hier gaat mijn zoontje gewoon in de box op dat soort momenten..
    En hij vind het gelukkig ook niet erg...
    Van de 10 uur dat hij wakker is op een dag zit ie echt max 1,5 uur in de box(niet achter elkaar)
    Dus nog 8.5 uur de tijd om overal lekker te spelen :)

16. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

Apr 12, 2010
    2,667
    658
    113
    Female
    Thanx sam20 en de andere dames die het wel begrijpen!:)

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Maar wat ik niet begrijp, je zoontje wil overduidelijk NIET meer in de box. Waarom zoek je dan geen andere oplossingen? Die zijn er hier genoeg als voorbeeld gegeven, lijkt me. Je kan op de grond een veilige plek afbakenen (moet hij nog niet echt kunnen kruipen of zich optrekken natuurlijk), of hem in de kinderstoel zetten.

Als je zoontje een overduidelijke hekel heeft aan de box, moet je verwachten dat elke keer als je hem daar in wilt hebben, het met brullen gepaard gaat. Wil je dat? Ik zou mijn energie liever besteden aan een andere oplossing vinden.

Een kind dat graag in de box speelt, daar is ook helemaal niets mis mee. Mijn dochter ligt ook nog weleens in de box omdat daar haar mobile hangt en daar is ze nog altijd weg van. Maar als ze zich omdraait ligt ze al tegen de spijlen. Teken dat ze er wel te groot voor aan het worden is en daarom speelt ze bijna altijd op de grond.

18. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0

Sorry maar heb je toch echt een tip gegeven....

19. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Mijn dochter zit ook nog in de box. Sochtends als ik ga douchen en soms smiddags nog even. Ik vind hem handig. Hier gaat hij weg als ze kan lopen en er echt niet meer in wil. Voorlopig vraagt ze er nog zelf om.

Oh en ze zit ook nog in de wipstoel (wel een zonder wipstand die helemaal rechtop kan), daar kijkt ze altijd Sesamstraat in :).

Ts: misschien een piano(tje) met veel knopjes en geluidjes? Deze staat bij ons ook in de box en vindt hem geweldig!

20. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Dat komt denk ik doordat die er niet zijn.
    Als je kindje het niet leuk vindt, houdt het snel op. Je kunt altijd proberen hem wat eten te geven of een favoriet speeltje (activity center?) maar meer kun je denk ik niet doen.

En weet je, misschien is het een fase en wil hij over een half jaar wel weer in de box.

Share This Page