Een vraag aan de moeders waarvan de kindjes in de box zitten als zij aan het koken zijn in een andere ruimte, of aan het douchen: vinden jullie dat niet eng? Ik ben eigenlijk best wel bang dat ze omvalt tegen de spijlen aan, of zich omdraait en klem komt te zitten. En dat ik het dan niet hoor als ik te ver weg ben... Misschien ben ik een schijterd, want durf sowieso niet te douchen als de kinderen wakker zijn, omdat ik ze dan niet kan horen.
Klem nog nooit. Omvallen helaas wel vaak. Maarja ik moet in de ochtend ook douchen. Meestal heeft ze dan dr fles en gaat ze niet staan. Ook als ik die stomme pak billedoekjes geef speelt ze er zoet mee (heb een lege hoor) Het is gewoon niet anders dat vallen. Al heb ik soms wel doem scenario's hoor. Ze kan ook van staan naar zit. Maar ze kan nog niet los staan en daar gaat het dus altijd mis. Ts heb geen tips helaas.
Ik douche altijs savond als mn zoontje op bed ligt En als ik toch eens overdag ga is het ook als hij slaapt En ja hij is wel eens gevlleb tegen de spijlen... So what? Begrijp me niet verkeerd hoor vind dat zielig.. Maar tegen de tafel valt hoj harder en dat gebeurt heel soms ook omdat ik dan net niet op tijd ben.. En je kindje klem tussen de spijlen? Ik weet niet hoe je dat voor je ziet? Zn hoofd kan ee soieso niet door, dus dan blijven armen en benen over.. Armen gaan daar echt niet klem in.. En benen max tot de lies en dan alsnog zou ie niet echt klem zitten.. Hoogstens niet weten hoe zn been terug moet... Nou dan hoor ik m vanzelf wel..
Ik vind het op zich niet erg als ze vast komt te zitten of valt. Die dingen gebeuren inderdaad. Ik vind het alleen geen prettig idee als ik buiten gehoorbereik ben en ik niet bij ze kan zijn om te troosten of ze los te maken. Ik douche zelf ook altijd als ze op bed liggen. Maar ik begrijp dus dat jij hem kunt horen vanuit de keuken? Dat lijkt me fijn, anders zou ik denk ik een box in de keuken zetten, haha
Dames! Potjandrie.. Het gaat niet om de vraag wie een box wel of niet geschikt vindt. Ts vraagt wat te doen als kindje niet wil, en uit de vraag blijkt dat ze het graag nog wel wilt. Het is toch niet aan ons om het af te keuren en te veroordelen, bah dat is zo kortzichtig. Het is wel duidelijk dat er verschillende meningen zijn, respecteer deze gewoon en adviseer iemand. Maar goed.. Mijn kleine meisje gaat ook nog soms in de box. Helaas vindt ze het ook niet fijn, maar ik vertrouw de peuter en baby niet samen op een vloer en ik wil bijvoorbeeld niet de voordeur openmaken in de vrieskou met een baby op de arm. Dan kies ik toch voor de veiligheid en zet haar even in de box. E dan huilt ze maar even, het gaat dan wel om haar eigen veiligheid, helaas snapt ze dat zelf nog niet Spelen doet ze de laatste tijd echt alleen nog maar op de vloer. Mijn zoontje vond het destijds wel heerlijk spelen in de box. ook toen, zonder rondrennende peuter, voelde het veiliger als ik aan de poets was dat hij daar soms in zat. Mijn zoontje vertrouw ik al een paar maanden om hem eventjes alleen in de woonkamer te laten spelen als ik bezig ben, maar dan niet met een baby die regelrecht naar zijn speelgoed kruipt. Ik heb dus geen echte tip voor je hoe je dit kunt aanpakken. Misschien er toch bij neerleggen dat hij niet meer wilt?
Wij hebben de badkamer op dezelfde verdieping als waar ze slaapt. Dan zet ik haar even in bed. Zo hoor ik haar toch en vaak kies ik een moment net als ze slaapt of als mijn man thuis is.
Hahaha ja ik woon niet in een villa ofzo Gewoon appartement,gelijkvloers Dus hoor wel alles overal, maar niet zien vandaar dus ook dat de box er nog steeds staat
Het lijkt wel bijna of je je kind mishandeld als je je kindje na 6 maanden nog in de box zet. Ik vind het onzin om mijn woonkamer compleet aan te passen op ons kind dus als ik even naar zolder moet lopen om eten of brood uit de vriezer te pakken dan gaat hij gewoon even in de box. Leuk of niet leuk helaas (oeps wat erg dat ik ons kind even in een veilige plek zet). En met koken ben ik alleen en dan zit hij of in de box of in de kinderstoel. Vind het ook een beetje overtrokken dat je altijd maar de zin van je kind moet volgen en als hij even iets niet leuk vind dat je dan zijn zin maar moet geven en hem altijd moet volgen. Ik vind dat ik ons kind best eens iets mag laten doen wat hij even niet leuk vind maar wat wel nodig is vanwege veiligheid of omdat het gewoon even moet. Ik moest vroeger ook wel eens iets wat ik niet leuk vond en ik kan niet zeggen dat ik er slechter door ben geworden.. Heb foto's dat ik met 2 jaar nog met de vogel in de box aan het spelen was maar heb er toch echt geen trauma aan over gehouden.
Je zou kunnen proberen om samen te spelen wanneer je hem er in zet. De eerste 5 minuutjes samen spelen en kletsen, misschien speelt hij dan wel door als je even wegloopt. Ik zou dan wel blijven kletsen af en toe en hem er uit halen als hij het zat is. Als het niet werkt dan is het jammer. Maar het zou zo kunnen dat hij ineens wel weer in de box wilt, alles gaat in fases denk ik. Hier heb ik geen box meer, mijn dochter wilde ook echt niet. Ik heb wel het een en ander geprobeerd want soms is het inderdaad gewoon heel handig om je kind even veilig weg te kunnen zetten. Maar helaas. Ik vind de meningen hier ook vrij heftig. Zolang een kind zelf in een box wilt, is er toch niks aan de hand? Niemand zet een kind uren in een box terwijl er wordt gehuild. Even een momentje als je iets moet pakken, geen probleem, houden ze echt niks aan over.