Ons zoontje van 5 weken oud heeft de laatste dagen steeds dat hij kreunt na zijn nachtfles. Hij komt ergens tussen 04.00-05.00u en we houden hem al ruim een half uur omhoog voordat we hem terugleggen in zijn bedje. maar elke nacht horen we hem mopperen en kreunen/knorren tot ongeveer een uur voor zijn eerstvolgende fles. Als we hem oppakken laat hij soms nog een boer maar zelfs daarna houdt het aan. Hij gaat op den duur ook huilen dus het is niet dat wij hem alleen maar horen..hij heeft zelf ook ergens last van. Herkent iemand dit? ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen en oplossingen!
Alsof ik ons verhaal lees; ons dochtertje heeft dat ook namelijk. Meestal zit er dus nog een boer dwars die eruit moet of darmkrampen. Soms denk ik ook dat het door de voeding komt die niet lekker valt. Vaak leg ik haar dan maar naast me neer in bed om allebei nog wat slaap te kunnen pakken want zij begint ook wel eens te huilen en daar zit je niet op te wachten rond dat tijdstip. Misschien hebben anderen nog tips?
Het cb wist eigenlijk ook niet wat het was (handig...) Dus zijn we vorige week toch maar even naar de huisarts gegaan met hem, omdat hij ook moeilijk kon poepen en we het idee hadden dat het gekreun misschien daarvan was. De ha heeft lactulose meegegeven. De eerste dag reageerde hij hier goed op en leken de krampen 's nachts ook minder te zijn maar sindsdien is het eigenlijk nog gewoon hetzelfde. Waarschijnlijk is het een combinatie van een onrustig uurtje en darmkrampjes of een boer die dwars zit zoals bij jullie dochtertje, Palmboompje. Hopelijk is het snel over want hij heeft er last van maar wij ook (hihi)
Hier kreunde ons meisje ook 's nachts veel. Het leek soms of de voeding wat omhoog kwam. Wij hebben toen het bedje wat schuin gezet. Daarnaast had ze moeite met poepen waardoor ze ook veel kreunde. We zijn toen overgestapt naar half Omneo half standaard voeding in één fles.
Hier waa dat ook. Is op den duur gewoon over gegaan. Was vaak lucht. Maar hij heeft ook verborgen reflux! Overdag nergens last van?