Onze zoon is net een week oud en onze dochter is net 17 mnd. Afgelopen week was de kraamzorg er en deze week heeft mijn man nog vrij. Maar hierna ben ik aantal dagen in de week alleen thuis. Ik geef borstvoeding en onze dochter is net aan het lopen geslagen. Toen onze dochter geboren was ging ik vrijwel altijd rustig boven op bed zitten voeden en nam er de tijd voor. Maar nu is dat niet mogelijk met een kleintje die rond loopt. Hoe doen jullie dat, wat je bent toch al gauw zo'n 45 min bezig met voeden??
Volgende week sta ik voor ongeveer hetzelfde 'probleem'. S is wel iets ouder (19m) maar een enorme boef. Ik ga beneden voeden (hopelijk 1x boven tijdens het minislaapje van S - max 45 min). Ondertussen S voorlezen (hij haalt de boekjes). Bij drama zet ik de tv aan (geen voorstander van maar nood breekt wet). En hij heeft natuurlijk een broer en zus die na (peuter) school zorgen voor afleiding. En verder ga ik het gewoon doen en niet te veel van te voren over nadenken. Ik weet uit ervaring dat het toch allemaal anders loopt dan je denkt. Heb je nog een box staan? Of eventueel in de kinderstoel met broodje ernaast.
Ik gaf dan wel geen borstvoeding maar heb de eerste (ik geloof wel) 10 weken continu iemand extra in huis gehad. Ik had mazzel met de vakanties ed (man in onderwijs). Ik trok het alleen gewoonweg niet. Ook moeder en schoonmoeder waren er vaak en veel. God ,wat was ik ze dankbaar. (Nog steeds). Sorry, beetje vervelend misschien om te zeggen, maar ik vond de eerste maanden vreselijk. Schoot al in de stress als manlief naar de kerk of in de douche ging. Zàt ik daar met twee kids whaaaaaa. En dan nu het positieve: ik had deze angst wel extreem door hormonen. M'n haar ging uitvallen en die stress ging over. Enneee.....tis toch écht alleen ook wel te doen. Alleen is t wel hard werken. Tip: alle hulp aanpakken die je aangeboden krijgt. Van eten maken tot je strijk, van oudste kindje meenemen tot baby nachtje bij opa en oma laten nachtbraken. DOEN! Heb er geen moment spijt van gehad.
geven en nemen... Ik had er ook 2 rondlopen toen de jongste net geboren was (nu 5 maanden geleden) en ze "moeten" alle 3 soms even een keer wachten. Wat hier wel heeft geholpen is de andere veel bij de verzorging van de baby betrekken, slabbertje/spuugdoekje uit de kast pakken, of net wat Salapino ook zegt: boekjes voorlezen tijdens het voeden, lekker kletsen met de kindjes. En soms moesten ze ook even voor zichzelf spelen zodat ik de voeding met de volle aandacht voor de baby kon geven. Je niet druk maken, je zult zien dat het allemaal wel goedkomt!
Of je oudste tijdens het voeden eventjes in de box laten spelen, dan weet je zeker dat ze geen kattekwaad uit kan halen net wanneer jij aan het voeden bent....
Heel herkenbaar. Bij mij kwam het vaak zo uit dat een voeding tijdens het slaapje van de oudste was, de andere keren zette ik hem voor de televisie of zette ik hem in de kinderstoel met een hele appel (voordat hij die helemaal op had dan waren we ruim een halfuur verder.