Sinds gisteren weten we officieel dat ik weer zwanger ben, alhoewel de test voor mij slchts een formaliteit was, ik wist het al... Ons eerste kindje is nu 10 maanden. Het was ook niet gepland, maar gewoon een kwestie van heel dom 1 keer het condoom "vergeten", daarom niet minder welkom en gewenst, maar merk wel dat ik niet alleen blij ben, maar me ook een beetje zorgen maak. Hoe zal dat gaan? Vrouwen met ervaring met kindjes zo kort op elkaar? Wat zijn de voor- en nadelen? Waar moet ik nu al aan denken? Onze dochter is een snelle en loopt sinds deze week af en toe los, dus tegen de tijd dat de baby er is loopt ze in elk geval wel....
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik lees even met je mee. Wij willen binnenkort ook voor een tweede gaan. Als het - net als bij de eerste - snel raak is, zit er dus ook weinig leeftijdsverschil tussen.
Ik kan me voorstellen dat het nu lijkt of ze heel dicht op elkaar zitten, maar straks schelen ze 18 maanden! Jou kindje leert de komende 8 maanden héél veel bij! Nu is het nog een baby die net begint te lopen, straks rent er een dreumes rond! En ja, dat gaat zwaar worden, een baby en een dreumes... Misschien wel juist omdat je dreumes dan al rond rent! (ik en mijn broertje schelen 13 maanden, maar ik kon nog lang niet lopen toen hij geboren werd, en kroop ook niet!) Het zal wat aanpassingen vragen, je zult misschien nog minder tijd hebben op de keukenkastjes eens een keer uit te soppen... Maar je krijgt er ook iets moois voor terug! (heerlijk cliché is dat toch hè!) Proficiat meis! Lekker van genieten!
Waar moet je aan denken: Eventueel een 2 ling wagen. Heb je een ledikantje waar de zijkant of een paar spijltjes uit kunnen? Als je je 1e kindje nog niet naar een groter bed wil doen rond de 1,5 , is het mogelijk slim om een 2e ledikantje bij te kopen waar dan wél de spijltjes uit kunnen. Of leg je je jongste straks eerst een tijdje in een wiegje zodat de oudste daarna in een groter bed kan? Even over nadenken dus . Verder alvast veel geluk! Mijn schoonzusje is inmiddels 7 maanden zwanger- ze kwam er pas achter met 21 weken (ook een gevalletje 'oeps' ) haar 1e kindje is net 1. Die zal 15 maanden zijn als de 2e komt.
Ik ben zwanger van nummer 2 en onze boef is 10 maanden. Bij ons zit er dadelijk dus dik een jaar tussen, bij jou 1,5 jaar dus ik zou me er niet zo druk over maken haha... We hebben een Donkey gekocht, we hebben voor de eerste maanden een wieg, we hebben al een juniorbedje en mocht het nodig zijn dan hebben we straks zo een ledikantje bijgekocht mocht dat nodig zijn (als boef niet in juniorbedje wil). Voor de rest hadden we bij de eerste al zo veel dat ik niet veel dingen hoef bij te kopen. Wel nieuwe flessen gekocht, nieuw matrasjes en nieuwe slaapzakken. Ook nieuwe rompertjes en kleertjes maarja dat was eigenlijk niet nodig maar dat wilde ik zelf graag.
Hier zit er 14 maanden tussen nr 2 en 3. Ook gevalletje oeps ach kan best zonder condokm voor 1 keer ) Een duowagen is een goede investering. Tegen de tijd dat de kleine komt is het lekker weer, dan kan je er op uit met de kindjes en kan je oudste ook in de kinderwagen Voor de rest hebben wij veel aan moeten schaffen want nr 3 is een knul na 2 meisjes. Alleen het witte ledikantje en de wieg konden we weer gebruiken. Jongste dochter was nog veel te klein voor een bed dus een mooi ledikantje via MP gekocht voor haar Voor de rest...ja de dvd speler heeft de eerste tijd ietwat vaker aangestaan dan normaal.Het eten was veel makkelijke happen (pasta stamppot roerbak). En voeden heb ik echt overal in huis gedaan. Meisjes in bad, ik op stoel er bij met zoon aan de borst. Of tijdens het eten. Of tijdens her boekje lezen. En het levsn ging voor de dames gewoon verder. Lekker met opa en oma op stap,zwemmen met papa, een middagje naar de oppas etc.. Kortom Het gaat lukken, je gaat het zwaar krijgen en je gaat enorm genieten!!
Hier zit er straks 19 maanden tussen onze jongste en deze baby. Zou inderdaad voor een duowagen/tweelingwagen gaan. Persoonlijk wilde ik er wel een waar ze beide in kunnen slapen mocht het nodig zijn, dus heb niet zo'n tandemwagen gekocht (met van die buggywielen), maar een goede wagen waar ook een wagenbak op kan zodat ik straks ook makkelijk de andere kids van school kan halen en de kleine een lekker plekje heeft. De commode kun je voor beide kinderen gebruiken mocht je dit willen, zou geen tweede babykamer aanschaffen. Eventueel wel een ledikant erbij als je geen wieg gebruikt. Wat ik zelf ideaal vond bij de jongste dat was een huilbaby en onze derde was net 2 jaar dat zij geboren was en heb toendertijd heel veel een draagdoek gebruikt in huis zodat ik toch mijn handen een beetje vrij heb, deze wil ik deze keer ook gaan gebruiken. Pff verder weet ik het even niet. Het zal even pittig zijn helemaal omdat je kleintje straks rond gaat rennen en als het net zo'n druktespook als de onze is dan heb je weinig rust maar pak die als de kleine een slaapje doet, ga dan zelf ook even slapen of op de bank liggen. Merk dat ik dat wel heel erg mis. Geniet van je kleintje en je zwangerschap want voor je het weet zijn de 9 maanden voorbij, het gaat veel sneller als je er nog eentje hebt rondlopen.
Bedankt voor de positieve berichten! Een duowagen is wel een goede, ga er meteen naar op zoek. We hebben alle babyspullen nog staan, ook de wieg, een extra ledikantje is ook makkelijk gevonden. Twijfel over een tweede commode, die staat op Nova's kamertje, ze wordt vast wakker als ik die moet gebruiken als zij slaapt. Heb ook geen idee hoe lang je een commode eigenlijk gebruikt... Kleertjes is niet nodig, als het weer een meisje is kan ze alles van Nova aan, netjes bewaard in boxen en als het een jongetje is krijg ik de kleertjes van mijn schoonzusje, die heeft een jongetje en heeft ook alles netjes bewaard, dat scheelt weer. Nova krijgt nog steeds borstvoeding, s ochtends en s avonds, wil pas stoppen als zij daar ook aan toe is, benieuwd hoe dat zal gaan... Krijg er steeds meer zin in, jullie verhalen lezen maakt dat mijn zorgen steeds minder worden en mijn blijdschap steeds groter. Alleen mijn werk, ze zullen wel denken, moeten ze straks weer op zoek naar een vervanger, de vorige keer was een drama, vervanger maakte er een potje van en alle klassen ontregeld en slechte cijfers, ze waren zooooo blij dat ik er weer was. Net een nieuwe mentorklas... Tja... Wel lekker lang verlof, de zomervakantie telt niet als verlof, dus heb dan 22 weken, zal ik vast ook wel nodig hebben...
Ik heb er precies 18 maand tussen zitten En mij is het enorm mee gevallen, iedereen zei me ooh dat is vlot achter elkaar, oh daar ga je het druk mee krijgen etc etc Maar nee hoor... Kleine meid werd geboren en onze zoon was meteen gek met haar, Ook nu 3 jaar later zijn het echt vriendjes, oké ze hebben best eens ruzie maar dat hoort erbij haha Voordeel vond ik dat de oudste ook nog een slaapje had overdag dus ik met de baby ook nog even in de middag kon slapen Aangeschaft hebben wij Fietskar duo buggy van bambino en babyfoon Verder hebben wij de baby kamer gelaten voor wat het was en hebben onze zoon een nieuwe kamer gekocht met 1 persoons bed