Bedankt voor je uitleg. Klinkt heftig maar volgens mij ben je niet snel van je stuk te brengen. Ik ben echt overbezorgd wat echt noet handig is met kids.
Cb arts bij ons is onze eigen huisarts moet ik er wel even bij zeggen. Koorts is echt niet erg en je zult de komende jaren nog wel vaaaaak koorts tegen komen. Hier is het niet te warm kleden en bij echte hoge koorts lekker in de romper liggen (wel kamer op 20 of 21 graden staan) en met slapen alleen een romper met lange mouwen en dunne slaapzak. Ondertussen zorgen dat ze veel drinken en als ze zich echt onaangenaam voelen dan een zetpil geven. Uitzieken zolang je verder geen gekke dingen ziet. Er is mij van de week wel verteld dat veel mensen en kindjes op dit moment ziek zijn en dat de koorts bij veel mensen lang aanhoud en wel een week kan duren.
Thanks, klopt wel idd De hartafwijking klinkt trouwens wel heftiger dan is is hoor... Het levert geen accuut gevaar op, pas als we er niets aan zouden doen, zou ze risico op hartstilstanden enzo krijgen, maar zolang we gewoon naar het ziekenhuis gaan zodra die hartslag op hol gaat, (en daar hebben we uitgebreid de tijd voor), is er niet heel veel aan de hand En ja, snel bezorgd zijn is geen handige combi met kids... Wat sofietje zegt, klopt trouwens: ik hoor om me heen veel 5-6-7 dagen koorts. Dus als het aanhoudt, niet direct schrikken, het hoort er deze griepronde blijkbaar bij...
Vanmorgen 38.9 maar hij is al veeeel levendiger. Gister en eergister was het een hoopje ellende. Vandaag heeft ie een beetje gespeeld en reageert veel meer op zijn omgeving. Vandaag dus dag drie an de koorts maar het gaat beter. Vanmorgen twee zurige luiers en een erg groen.
Niet alles gelezen. Koorts is pas gevaarlijk vanaf 41 graden. Mijn HA adviseert: koel kleden, geen tocht, eventueel koelen met lauw washandje. Ik geef alleen zetpil bij pijnklachten (voor zover je dat kunt zien bij een kleintje). Drinken/vochtinname in de gaten houden. Lijfje (romp en bij voetjes) controleren op paarse/rode puntjes die niet wegdrukbaar zijn. Zie je dat: direct arts bellen. Luierpijn (gillende pijn bij verschonen): direct arts bellen. Bij meer dan 40,6 graden zou ik ook HA bellen bij zo'n ukkie. S heeft bijna een week koorts gehad, tot ruim 40. Geen spugen. Broer wel. Het is een heftige griep, met veel lijfpijn (heb ik zelf gehad tenminste). Dus als je het gevoel hebt dat je kleine pijn hebt = zetpil. S kon bijvoorbeeld niet meer kruipen, zakte ineen ... Zielig!
Overgeven hoort er bijna altijd bij. Zolang er plasluiers blijven, is dat niet erg. Bij langdurig overgeven bied je gewoon wat minder voeding aan, zodat datgene wat er wel gegeten wordt, beter binnen blijft. Maar hij knapt op dus: fijn
Net weer 39.8 maar hij speelt wat meer. Wel nog toch niet lekker. Morgen is dag 4. Dan is het wel raadzaam om naar de huisarts te gaan? Gelukkig is het bij die ene keer overgeven gebleven.
Direct na dit berichtje gister heeft ie toch overgegeven. En kort erna een diarreeluier. Vanmorgen was zijn temp weer 38.8. Dus nog steeds koorts. Wel nog elke dag s ochtends twee diarreeluiers. Hij heeft verder geen griep ofzo, het is echt alleen sinds maandag koorts. Zich zichtbaar ellendig voelen. Sinds dinsdag 2 diarreeluiers tot 3 per dag en 1 keer per dag aan het einde vd middag ovegeven.
Je kan altijd even de HA bellen voor advies... Niet omdat ik denk dat er iets heel ergs is hoor Maar in principe is 'de regel' na 3 dagen koorts even bellen.. En dan zal je waarschijnlijk even lngs moeten komen, oortjes kijken,keel kijken, longetjes luisteren enzo
Zolang hij plasluiers heeft en alert is, mag hij gewoon uitzieken. De huisarts zal niets doen, dan hetzelfde advies geven. Zeker omdat op dit moment koorts juist bij iedereen een dag of 5 aanhoudt.
Hoi sam, heb inderdaad vanmiddag een afspraak staan omdat de assistente die alvast wilde inplannen voor als hij op dag vier nog koorts had. Ik zie er wel erg tegen op dat half uur met hem buiten te lopen in dit weer. Hij wil echt alleen vastgehouden worden. Zodra ik hem vast heb slaapt ie en leg ik hen neer is hij gelijk wakker en huilen. Dat maakt deze dagen erg vermoeiend. Hij wil verder niks. En als ik hem neerzet blijft ie zitten en jammeren. Geen puf om te kruipen of staan ofzo. Hij is wel erg moe maar slaapt dus niet tenzij ik hem bij me houd. Dit dus sinds hij ziek is.
Rozemarijke, omdat hij verdrr niet grieperig is lijkt het me wel goed uit te laten sluiten dat de koorts niet van een Oorontsteking ofzo komt. Maar hij wordt toch niet juist zieker van nu naar buiten gaan met koorts en flinke kou? Pff weet eigenlijk te weinig van zieke kindjes. Oudste had dit echt nooit gehad zo jong.
Koorts en overgeven is gewoon grieperig hoor Juist omdat dat overgeven erbij is, lijkt me de kans kleiner dat het een oorontsteking is, (maar prima om even uit te laten sluiten door de huisarts). Je moet hem gewoon lekker warm aankleden vanmiddag. Niet gaan overdrijven, gewoon lekker warm en dan kan het geen kwaad om naar buiten te gaan. Zorg dat je hem wat uit de wind houdt, dat ie niet de wind recht in z'n gezicht geblazen krijgt: dat is gewoon minder fijn als je klein bent en al helemaal als je niet lekker bent. Hij klinkt mij verder in de oren als een normale zieke baby. Dat is idd vaak wel heftig, omdat je dan dagen hebt dat slapen bagger gaat, maar het gaat weer over... Bij deze klachten is een zetpilletje wel fijn voor je kind trouwens. Doe dat vanmiddag even NADAT je bij de huisarts geweest bent, (of daar ter plekke even weer), zodat de huisarts een goed beeld kan krijgen van de klachten en niet een kind ziet dat met behulp van een zetpil zich veel fijner voelt dan ie eigenlijk is...
Rozemarijke, hiihi dat van de zetpil had ik inderdaad ook bedacht dus nu geef ik hem die ook niet al staat onze afspraak aan het einde va. De dag gepland. Hij trekt wel steeds aan zijn linkeroortje maar dat kan ook vanwege een schimmeltje achter zijn oor. Daar is de huid zoo rood, net zo een smetplek al droog ik het goed. Ik dacht dat griep snotterig en egt verkouden is in combi met koorts etc :s hihi. Zoals k al zei, moet nog veel leren.... 😊
Bedankt trouwens steeds voor jullie reacties. Vind het fijn hier alles op te schrijvrn en gelijk ook bij te houden. En geruststelling te krijgen.
Je kunt hem nu rustig nog een zetpil geven hoor, die is vanmiddag wel uitgewerkt... En griep heeft veel verschillende uitingsvormen: net zo veel als er virussen zijn, (en er zijn nogal wat verschillende griepvirussen... ).
Graag gedaan hier ook Kwestie van terugdoen wat ik hier zelf ook krijg Hoeveel goeie adviezen ik hier al niet vandaag heb geplukt....
Nou net terug. Hij heeft een fikse oorontsteking. Ze was erbaasd dat hij niet huilde. Antibiotica mee gekregen omdat ze niet denkt dat het nog vanzelf over gaat na 4 dagen koorts.