Goedemorgen, Aan mijn zoontje van bijna 4 mnd geef ik volledige bv. We bieden regelmatig een fles aan omdat ik straks weer moet werken en ik wil kolven. De eerste paar weken heeft hij deze gedronken maar sinds 2 mnd pakt hij de fles niet meer. Op wisselende tijden aangeboden. Uur voor, na, tijdens een voeding, verschillende flessen, verschillende personen en houdingen maar 0 resultaat. Heeft u een idee wat hieraan te doen valt? Groeten, lentekind
Lastig. Ik geef je onderstaande link met tips om te proberen. Verder kun je nog kijken naar hoe je kindje reageert als het iets anders dan borst in het mondje krijgt. Roept het spanning op of weet het gewoon niet wat te doen en speelt het met de tong rond de fles? Sommige kindjes houden nog erg lang het kokhalsreflex vrij voor in de mond. Dit zou bij een pre-logopedist geoefend kunnen worden. Heb je het idee dat het mondmotoriek is, dan ook even overleggen met pre-logopedist. Succes! https://docs.google.com/document/d/1JQmW-GdmVAiKfq3Nx64cAdGSBCZfLBZxOZDBqCFqB9M/edit
Bedankt voor he reactie en tips. M'n zoontje heeft eerdere momenten wel uit de fles gedronken en opeens deed hij het niet meer. Hij speelt met de speen en na ern tijdje is hij het zat en wil hij het 'echte werk' nl de borst. In je lijstje met tips staan nog enkele dingen wat ik nog niet heb geprobeerd. Die zal ik eens testen. In elk geval bedankt voor je reactie!