Ik heb een lief, vrolijk, actief en zeer ondernemend mannetje van 10 maanden die tot op de dag van vandaag nog nóóit heeft doorgeslapen... 1 keer wakker alá maar hij wordt 4/5 keer wakker. Het in slaap brengen is geen probleem, 2 minuten werk, ook s'nachts gaat dat zo makkelijk. Maar het punt is, is dat het voor mij vaak een uur of langer duurt om weer in slaap te komen, wat dus betekend dat ik al 10 maanden gemiddeld 3 uur per nacht slaap : Mama is moe! Ik vraag me af of het iets te maken heeft met zijn voeding. Naast het normale eetschema geef ik nog bv, als hij s'ochtends wakker wordt en voordat hij s'avonds naar bed gaat. Hij heeft s'nachts honger, hij drinkt beide kanten he-le-maal leeg. Dit overslaan gaat niet, dan breekt de hel los. Hij wordt s'ochtends om 7 uur wakker en eet 1/5 tot 2 broodjes, om half 11 fruitje, bij de lunch eet hij weer 2 broodjes, daarna slaapt hij van 13:00 tot 15:00 uur, dan warme thee met een kaakje, om 18:00 uur het avondeten, dat gaat er goed in, hij lust werkelijk alles, hij is een goede eter! Omdat hij dus altijd honger heeft s'nachts ben ik 4 weken geleden begonnen met een bakje yoghurt rond half 8 en hij is s'avonds pas om 21:00/21:30 uur moe genoeg om naar bed te brengen. Hij is gewoon klaaaaarwakker, heel gezellig natuurlijk maar mama wil het liefst om 7 uur naar bed na weer zo'n nacht... Ik heb (volgens mij) alles geprobeerd : badderen, massage, boekje, muziekje maar niks helpt om hem de nacht door te laten slapen. Alle ideeën, suggesties zijn welkom!! Help deze mama de nachten door hahaha!
Goedenavond, Dankjewel voor je berichtje via onze website. Wat vervelend dat je zoontje zich opeens weer meldt in de nacht voor een voeding. Om het doorslapen te helpen bevorderen kun je het best een speentje of 10-15ml lauwwarm water te geven. Door hier consequent in te zijn zul je uiteindelijk het doorslapen helpen bevorderen. Ik hoop dat dit ervoor zal zorgen dat hij weer mooie, lange nachten zal maken. Het dagmenu ziet er verder namelijk keurig uit, complimenten hiervoor! Groetjes, Anne-Lotte- Nutricia voor jou