super moe maar spelen in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kkatinka, 30 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Ik leg mijn dochter van 6 maanden bij vermoeidheidstekenen weg in bed. Vervolgens gaat ze gewoon gerust ipv slapen, 1 uur liggen spelen. Na dat uur (vaak ook gerust 1.5 uur) is ze zo moe dat ze alleen nog maar huilt en niet zelf in slaap meer kan vallen. Dan neem ik haar bij me en slaapt ze dus bij mij. No problemo. Alleen ze slaapt overdag maar elke keer 30 min, hoe moe ze ook is. En dan is ze dus vanaf een uur of 13 smiddags niet meer te genieten... Ik weet niet echt wat ik moet doen.

Laatste tijd haal ik er na een half uur uit, als ze dan nog niet slaapt. Dan mag ze gewoon weer spelen enzo, dan probeer ik het na een tijdje weer. Ze valt ook alleen met speen in slaap, en die moet ik er ook steeds in doen, dus dan ben ik automatisch bij wijze van bijna heel de dag haar in en uit bed aan het halen

Dit is nu zo'n twee maanden zo.
    Iemand tips? Laten huilen doe ik absoluut niet, trouwens.
    Ze slaapt overdag nu zon 3 x 30 minuten. Ze word na 2 ong twee uur moe, en dan leg im haar in bed. Zou ik misschien moeten experimenteren met langer ophouden oid? Ik weet dat ze dan iig niet langer slaapt, maar dan slaapt ze missch wel sneller? Heeff iemand dit ook meegemaakt?

Tips buiten Regelmaat, voorspelbaarheid etc graag, want dat doen we in principe gewoon. Baby in een droomritme helpt niks, want het probleem zit hem in niet willen slapen, en ik kan haar dan niet dwingen.

2. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Tsja, hier werkte het wel om hem wat meer moe te laten worden voordat hij ging slapen. Dus niet bij het eerste gaapje naar bed zeg maar.
    Probeer het eens zou ik zeggen!
    Korte slaapcyclussen herken ik en dat is vaak ook weer tijdelijk

3. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Denk dat ik dat ga proberen. Hoe bedoel je trouwens tijdelijk? In welk opzicht? Want het is al twee maanden zo. Eerst sliep ze 5 x 30 min (bij 4 maanden) en ze werd altijd vrolijk wakker. Met vijf maanden werd het 4 x 30 min en toen merkte ik al dat het echt iets te weinig is. En nu dus met veel moeite 3 x30.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier ging hij spelen in bed als ik hem te laat in bedje legde. Ik miste het allereerste moeheidssignaal. Toen ik dat had oncijferd ging het goed. Hij was wel een goede slaper maar soms duurde het lang neerdat hij sliep. Toen ik het eerste teken eindelijk doorhad viel hij zo goed als altijd onmiddellijk in slaap.
    en als je te te moe bent slaap je ook onrustiger. Misschien dat hij daarom maar 1 slaap cyclus kan doen?

Maar ik kan ook helemaal fout zitten. Samarinde01 boven mij zegt het tegenovergestelde. 2 kindjes, 2 verschillende gebruiksaanwijzingen :)

5. Gup

Gup Actief lid

9 jul 2014
    130
    0
    16
    Omgeving Rotterdam
    Hoe speelt ze? Of met wat speelt ze?
    Kan je het bedje niet helemaal leeg halen en het kamertje wat rustiger/saaier maken?
    Wij hebben ook het knuffeltje weg gehaald omdat ons zoontje daarmee ging spelen, het leid hem te veel af.

6. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Ze speelt door te rollen, geluidjes maken, ed

Ik heb bewust nooit speelgoed in haar bed gehad

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier precies zo. Of hij ging wel slapen, maar idd heel kort. Hier hield ik m op die leeftijd zeker 2uur op en soms als hij gezellig was wel 2.5.

8. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ja, grappig he dat kindjes allemaal zo verschillend zijn (en heel onhandig tegelijk). Ik kwam er na een week of 8/9 ploeteren pas achter. Vooral omdat elk deskundige zegt dat je de eerste vermoeidheidssignalen niet moet missen.

Met tijdelijk bedoel ik dat slaapjes vaak veranderen als ze ouder worden. Hoe minder slaapjes hier nodig waren, hoe langer ze vanzelf werden. Hier was het altijd 45 minuten. Op de klok af. Op een gegeven moment lukte het me hem verder te laten slapen bij me, dan kwamen er nog 45 minuten bij. Zo vanaf de een op de andere dag ging hij soms 1,5 uur achter elkaar slapen. En toen mijn zoon vanaf dat hij 1 was op 1 slaapje zat, ging hij ruim 2,5 uur en soms wel 3 uur aaneen slapen.

En ja dus met 'tijdelijk' bedoel ik dus ook een paar maanden of meer. :)

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier werkte het goed om te helpen met in slaap vallen, dus bv wiegen. In het begin legde ik haar slapend weg, langzaam afgebouwd. Dus bv heeeeel suf in bed, ietsje wakker in bed, nog wat wakkerder, klaarwakker. Daarnaast duidelijke slaapassocciaties; knuffeltje, slaapliedje, speen, gordijnen dicht, slaapzak aan etc.

Nu is ze 1 en werkt klaarwakker soms ook niet hoor, dan moet ik echt even rustig met haar gaan zitten zodat ze toegeeft aan de vermoeidheid.

10. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Lastig is dit.

Ik zou haar idd eens "later" naar bed doen. Kijken of je 't patroon doorbreken kunt en een nieuw 'ritme' kunt opbouwen van bijv. twee slaapjes per dag.
    Dat kan best even duren, voor dat resultaat heeft.

Mijn peutermeisje was een heel wakkere baby. Zelfs in de kraamweek al bijna geen slaapjes :) :(.
    Later loste ik dat op door haar in de draagdoek te doen (ze woonde daar toch bijna in, ivm reflux). Dan sliep ze vaak wel niet echt, maar was ze wel in über relax-modus.:)

11. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ooh je berichtje brengt herinneringen boven. Ik noemde zl vaak een uiltje in het nest. Ik dacht na een kwartier wandelen dat ie sliep, en als ik dan in het slaapkapje gluurde zag ik 2 grote oogjes de me aankeken. Wakker, maar relaxed idd. Aaaah wat gaat de tijd hard.

Sorry even off topic.

12. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ga even off topic met je mee....;)
    Oh die smeltmomentjes mis ik momenteel echt. En idd wat gaat de tijd hard.
    Wegens zwangerschap met HG en behoorlijke bekkenklachten weinig "draagtijd" meer, maar zowel peuter als ikzelf missen 't enorm....

13. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Pff is hier ook zo al een kleine maand..
    Ik leg haar in bed en ze begint heel actief te bewegen, te kruipen en te rollebollen..
    Ik pak haar heel effe bij mij en ze valt in slaap en zo kan ik haar wegleggen, dan slaapt ze soms 2u dus daar mag ik niet over klagen

Maar ik zou zo graag willen dat ik ze erin kon leggen en dat ze vanzelf in slaap valt.. Baby in een droomritme hier ook al toegepast maar lukt ineens niet meer

14. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar even helpen en dan 2u slapen is toch prima? Ik ken geen enkele baby die je gewoon in bed legt en klaar, er is altijd wel een ritueeltje vooraf met even rustig knuffelen ofzo.

Deel Deze Pagina