Wie heeft er ervaring met een kleine de avond voor de vakantie al in de buurt van schiphol slapen? En dan gebruik maken van zo'n park, sleep, fly pakket waarbij je met een shuttlebus naar schiphol wordt gebracht. Wij zitten over deze optie na te denken de nacht voor we binnenkort met onze dan 5 maanden oude baby gaan vliegen. Dit lijkt ons een relaxtere optie dan midden in de nacht rijden aangezien we al tegen 7.00 uur vliegen. Ben alleen benieuwd hoe zo'n shuttlebus werkt met een baby. Moet je zelf voor een maxi cosi zorgen? Die nemen we in principe niet mee op vakantie dus ben benieuwd hoe dat dan werkt.
7 uur vliegen betekent alsnog om 5 uur op het vliegveld moeten zijn en dus om 4 uur opstaan/uitchecken/met de bus. Ik weet natuurlijk niet hoe ver jullie van Schiphol wonen, maar ik zou liever een paar uur in mijn eigen bed slapen, en vooral: je kindje in zijn eigen bedje laten slapen. Mijn kinderen slapen de eerste nacht op een nieuwe plek altijd heel slecht en om daar dan vervolgens mee op reis te moeten....nee dan zou ik liever vanuit eigen huis reizen. Wat betreft met de bus, zal je je kindje gewoon op schoot houden. Net als in een taxi is een maxi cosi dan niet verplicht, meestal is er niet eens plek voor.
Wij wonen zelf in Utrecht maar als wij 's ochtends vliegen dan slapen wij in het Citizenm, heerlijk, dat ligt echt op het Schiphol terrein zeg maar en je loopt zo de vertrekhal in. Daar liggen meerdere hotels en je hoeft niet bang te zijn voor geluidsoverlast want ze zijn goed geïsoleerd. Met onze dochter echter nog nooit gedaan -die logeert dan bij opa en oma- dus daar kan ik geen tips/ervaringen over geven. Maar ik kan je wel vertellen dat het zo dicht bij Schiphol zijn echt heel fijn is! Wij ervaren dat als een stuk relaxter je vakantie beginnen.