Ons zoontje vind fruit en groente heel erg lekker uit de potjes. Hij smakt erover, haha. We geven hem nu ;s ochtends een half potje fruit en 's avonds een half potje groente. Maar volgens mij kan hij wel meer op. Mogen baby's een heel potje hebben, die potjes vanaf 4 maand? Of is dat echt teveel? 's avonds krijgt hij om 18.00 uur groente en rond 19.30 de laatste (pap)fles. Zit dat te dicht op elkaar? xxx
Onze zoon heeft denk ik 2 dagen een half potje fruit en groente gegeten.Daarna gelijk een heel potje.Ik ben met 4 maanden begonnen met potjes. Ik geef onze zoon ook zo'n uur tot anderhalf uur na zijn potje een fles en dat gaat goed.
Nou eigenlijk is het antwoord dat ik je geven wil: 0 gram per dag, want met 5 maanden hebben ze het nog niet nodig. Maar hij krijgt het al, heeft er blijkbaar geen last van en vindt het lekker. Dan zou ik zeggen: laat hem eten naar smaak, maar zorg dat hij niet gaat minderen op zijn melk. Dus hapjes aanbieden een uur na een fles, als hij wel interesse maar geen echte honger heeft.
Hier zijn de meningen inderdaad over verdeeld. Jelmer was al heel vroeg geinteresseerd in eten. Keek bijna het eten van ons bord, haha. Dus met 4 maanden begonnen. Tot nu toe steeds en half potje fruit en een half potje groente. Hij vindt het heerlijk en heeft inderdaad nergens last van. Misschien alleen van ontevredenheid omdat hij, naar mijn gevoel, nog wel meer wil. Hij drinkt trouwens zijn flessen (3 keer 200 en 1 keer 240) helemaal leeg, geen probleem! We geven hem zijn eten voordat wij eten en als wij dan eten, doet hij ook nog steeds zijn mond open als hij de lepel ziet. Lijkt erg grappig, maar frustreert hem soms wel.
mijn zoontje is ook bijna 5 maanden en krijgt ook fruit en groente. Hij kreeg het met 4 maanden en at eerst alleen fruit. Toen hij eenmaal het hele potje leeg at(vrij snel al) zijn we begonnen met groente. Dit viel ook in de smaak. Nu eet hij 4 flessen van 210 cc water / 7 schepjes en potje fruit en groente. De ene keer laat hij een half potje staan en de andere keer eet hij het helemaal op.
En ik was bang dat Jelmer teveel kreeg, maar jou zoontje krijgt nog meer... Drinkt hij wel al zijn flessen leeg? Hoe verdeel jij de flessen dan en de fruit en groente? Denk dat ik Jelmer ook maar meer geef dan. Hoe groot en hoeveel weegt jouw kindje?
Pfff, ik probeer ook steeds fruit en groente, maar ik moet vaak alles wegooien. Esmee heeft haar melk nog hard nodig. Ik bied wel steeds aan, maar ze kijkt vies, spuugt en pruttelt het uit dus lekker vind ze het nog niet zo. Ik dwing haar verder ook niets op, ze is nog niet aan toe.
Dat is gewoon geconditioneerd gedrag! Ik vind dat hij echt heel veel te eten krijgt! 840 melk + pap + groente en fruit bij 5 maanden? Wat dirksmama al zegt: lekker samen gaan eten! Als hij nog honger heeft, kan je hem op een broodkorstje of rijstwafel laten kauwen, is ie wel even zoet mee!
Hij krijgt 2 eetlepels pap 's avonds en 1/2 potje fruit en groente. Dat is toch niet zoveel of wel????? Mag hij al brood hebben dan of een rijstwafel? Dacht dat dat pas bij 6 maanden mocht.....
Dan moeten we daar nog maar even mee wachten. Zal straks eens kijken of hij een heel potje fruit op kan, denk het wel, want hij is meestal boos als we hem een helft of 3/4 geven...
Hahahaha mijn zoontje is een te goede eter !! Hij drinkt alle flessen helemaal leeg. Het is zelfs zo erg dat hij sinds deze week nog meer wilt maar daar pas ik voor. Ik geef hem zijn speen en verstop de fles en dan is hij redelijk tevreden. Hoeveel hij nu precies weegt weet ik niet zeker ik moet pas 21 dec weer naar het cb. Maar ik heb vorige week met hem op de weegschaal gestaan en toen gaf hij een dikke 8 kilo aan en met de meetlint ernaast 67 cm ongeveer. De fruit en groente eet hij niet altijd op maar dat is ook niet erg. Om 8:00 krijgt hij zijn fles en rond 9:30 fruit hapje. En in de middag om 16:00 de fles en dan om 17:30 het groente hapje. Van begin af aan is het al een goede eter. Zijn gewicht gaat dus ook erg hard maar kan er niks aan doen. Kan hem slechts honger laten lijden. Ik geef zelfs al de ochtend en avond fles de forte voeding.
Veel? Mijn zoontje at op die leeftijd 5 keer 200, een heel potje fruit en een heel potje groente. Pas toen ik 200 gram groente en fruit ging geven met 5.5 maand wilde hij de 23.00 fles niet meer. Even later viel er nog een fles af. Brood is overigens vanaf 6 maanden (advies cb, maar daar zit nog wel eens verschil in, de een zegt 6, de ander 7 maanden).
Hier ook zo hoor, hij eet en drinkt alles op wat hij voorgeschoteld krijgt. En soms lijkt hij nog niet tevreden, haha. Hij is nu zo'n 70 cm lang en 9 kilo. Hij heeft altijd al tegen de bovenlijnen gezeten wat betreft lengte en gewicht. Maar daar maak ik me absoluut geen zorgen over, want het is een super vrolijk jongetje!
Eigenlijk verschillend. Tot nu toe steeds op een bordje omdat hij maar een gedeelte van het potje kreeg en de volgende dag de rest (bewaart in een goedgekoelde koelkast). Vandaag dus een heel potje gehad en nu dus uit het potje zelf. Maar thuis geef ik het het liefst vanaf een bordje. Maar dat is niet altijd even handig als je ergens anders bent. Waarom deze vraag?