Hallo allemaal, mijn baby van 10 maanden, die voorheen altijd lekker doorsliep, wordt nu ineens elke nacht 5 keer wakker. Hij begint dan enorm hard te huilen. Het enige dat ik kan bedenken is dat hij last heeft van zijn tandjes, maar ik word er wel doodmoe van! Iemand ervaring of enig ander idee waardoor het zou kunnen komen? Groetjes Honingbij
Als ons zoontje snachts een keertje wakker word geven we hem een beetje drinken. Hierna slaapt meneer heerlijk verder.Het is zo klaar zonder dat we een drama hebben snachts. Misschien niet helemaal verstandig,maar vind het fijn dat hij goed drinkt. Als drinken kan je natuurlijk net geven wat je het beste vind. Beetje warm maken en dan doezelen ze lekker verder. Een ander idee is misschien even een muziekje opzetten op zn kamertje ?? Sommige kinderen vinden een geluidje/muziekje even prettig zodat ze niet het gevoel hebben dat ze alleen zijn. Het is waarschijnlijk even een fase waarin ze veel leren en dit gaan verwerken.
Onze knul huilt ook zo'n 1 tot 3 x per nacht. De ene keer in zijn slaap. en de andere keer omdat zn speen uit bed gevallen is..we gaan amper nog ons bed uit maar ja...je bent wel wakker! Ons begint het flink op te breken, vlg weekend gaat ons mannetje een nachtje logeren zodat pa en ma ff door kunne slapen. We laten de babyfoon nu ook uit en slapen met de deur open. Voor de rest weten we ook niet wat we eraan kunnen doen..hopen dat het snel overgaat...
Hier hebben wel momenteel hetzelfde. Lisa had het wel vaker, maar dan als ze verkouden was, dan konden we het verklaren. Nu weten we het niet, tanden denk ik niet, verkouden misschien een klein beetje. We denken toch vooral aan verlatingsangst. Vanavond was wel het toppunt, ze was echt aan het krijsen, ook toen papa haar bij zich had. Ik kwam binnen, ze strekte haar armpjes naar me uit, ik pakte haar, ze ging lekker bij me liggen en lekker slapen... Denk dat het dus ook wel een beetje 'uitproberen' is. Ze worden natuurlijk steeds wijzer. We geven er maar aan toe, zal vanzelf wel beter gaan. Als het te gek wordt gaan we haar wel troosten, maar niet meer eruit halen en dan maar heel even laten huilen zodat ze leert weer zelf in slaap te vallen. Maar het is nog maar een week, ik wil eerst zeker weten dat ze geen pijn heeft ofzo en ik wil dat ze het idee heeft dat wij er altijd voor haar zijn, dus wil haar niet te snel laten huilen. Als het echt te gek wordt zal ze toch moeten leren zelf weer in slaap te vallen.
heel herkenbaar! wij hebben een paar dagen bij ons meisje op de kamer geslapen. Eerst naast haar bedje,na een paar nachten wat verder weg, en daarna bij de deur... het vraagt idd wel wat van je,maar bij ons hielp het wel. Kleine had bij ons last van verlatings angst en na die nachten bij haar slapen had ze door dat we er gewoon voor haar waren. niets zo vervelend als gebroken nachten..
het heeft bij ons ook wel goed geholpen! het is even een verhuizing geweest,haar kamertje is niet al te groot haha en dan een grote papa op een luchtbed ernaast hahah ach het was een leuke belevenis omdat het zo positief uitgepakt heeft