Ik heb een zoontje van net 4 mnden eerste 3 mnden volledige bv gegeven. Helaas door veel problemen met ontstekingen, baby huilde veel wilde niet meer aanhappen overgestapt naar fv. Dit ging gelukkig meteen goed, alleen nu sinds een weekje drinkt mijn zoon heel onrustig aan de fles. Hij draait zijn hoofdje weg of alle kanten op, om vervolgens zijn vingers in zijn mond te stoppen, maakt veel geluid tijdens het drinken soms zelfs huilen. Hij drinkt zijn flesjes wel goed leeg en tegen het einde van het drinken is hij vaak ook al in slaap gevallen. Alleen ik vraag mij af waarom hij zo onrustig doet? Heeft hij pijn? Vind hij de wereld en alles erom heen zo interessant? Wie herkent dit? Hij is wel verkouden geweest en hij blijft last hebben van een verstopt neusje, kan dit ermee te maken hebben?
Mijn zoontje van 5 weken heeft het ook sinds 2 weken.. Hoelang doet hij over een fles? Geef je op verzoek of via schema.. Stom he als de flesjes niet lekker gaan, maar als hij alles binnen krijgt en lekker slaapt zal je het effe moeten aankijken. Hij vond de borst matuurlijk veel fijner
Het probleem met de borst is dat hij daarbij op een gegeven moment ook niet aankwam in gewicht. Ze vonden hem te licht icm lengte de laatste keer dat ik daar was, met 3 mnden 5770 grm en 64 cm waardoor ik eerst combi deed van borst/fles en borst pakte hij niet meer anders was het krijsen en fles ging gelijk goed. Ik voed nog steeds op verzoek, maar er zit een redelijk ritme in waarbij hij om 3 a 4 uur komt en tussen 20.00/20.30 uur in slaap valt tot 8.00 uur en hij doet er nu 20 a 25 min over.Voorheen was ik met 15 min klaar. Vind het alleen zo zielig, ik weet niet of hij pijn heeft. Ik moet zeggen vanochtend ging heel gemoedelijk alleen wat gedraai naar links, rechts en boven. Heeft je zoon last van krampjes?
Huilen en de borst niet willen pakken(en niet genoeg aankomen),zeker dat laatste, dan is er wel wat aan de hand. Wat heeft jouw LK er van gezegd toen?Ik neem aan dat ze ook meegekeken heeft tijdens het voeden? Wellicht dat dit ook een link geeft met hoe hij nu drinkt?
Ja mijn zoon heeft ook last van krampjes.. Vaak tijdens de voeding is het ook "laden en lossen" Wellicht gekeken of z'n speentje niet te klein is? Als je het niet vertrouwd altijd effe na laten checken
@ Zoe123 ik heb geen LK? Bv ging in het begin meteen goed, de problemen begonnen later pas en ik geef nu sinds 4 a 5 weken fv waarvan de eerste 2 wkn nog een combi van beide gedaan. Hij komt sinds fv wel weer aan in gewicht alleen sinds een week drinkt mijn zoontje heel onrustig @ Bellax darmkrampjes zijn hier uitgesloten, daar heeft de kleine gelukkig geen last van
:x Geen LK?Wat jammer, want die zijn er toch om je te helpen,als het niet lekker loopt? Niet alleen na de geboorte,maar ook voor daarna. Ik bedoel dit niet aanvallend hoor, absoluut niet, ik verbaas me er gewoon oprecht over dat vrouwen zo vaak gewoon géén hulp vragen? Vooral omdat mét hulp de problemen vaak goed te verhelpen zijn. Waar ik op doelde, zijn het lip\tongbandje van je kindje gecheckt? Dat kan voor onrustig drinkgedrag zorgen.
Ik woon in het buitenland, en die hulp die ik hier gekregen heb qua bv met aanleggen en vragen daarvoor kon ik bij een zuster geterecht.Ik weet niet of ze dat kennen een LK zelfs kraamzorg kennen ze hier niet. Eerste kindje in een vreemd land, geen naaste familie wou dat ik idd er meer aan had gedaan om bv laten slagen na de borstonstekeningen en dergelijke. Lipbandje/tongbandje kan dat later opspelen? Want eerste wkn fv ging gwn goed en het onrustige is de ene keer meer dan de andere keer.Vandaag ging redelijk goed, alleen heel beweeglijk om heen zich heen kijkende en vingertjes in zijn mond stoppen.
[QUOTE464164]Ik woon in het buitenland, en die hulp die ik hier gekregen heb qua bv met aanleggen en vragen daarvoor kon ik bij een zuster geterecht.Ik weet niet of ze dat kennen een LK zelfs kraamzorg kennen ze hier niet. Eerste kindje in een vreemd land, geen naaste familie wou dat ik idd er meer aan had gedaan om bv laten slagen na de borstonstekeningen en dergelijke. Lipbandje/tongbandje kan dat later opspelen? Want eerste wkn fv ging gwn goed en het onrustige is de ene keer meer dan de andere keer.Vandaag ging redelijk goed, alleen heel beweeglijk om heen zich heen kijkende en vingertjes in zijn mond stoppen.[/QUOTE] Jeetje,wat een lastige situatie...heel knap dat je dan toch zo ver bent gekomen! Dan heb je er in je eentje juist een boel aan gedaan lijkt me! Ik zou zonder hulp van een LK het bij nr 1 en 2 niet gered hebben aan de borst. Alleen kan je er soms gewoon niet uit komen! Je kan de dokter er eens naar laten kijken,wie weet. Drinken uit de fles kost minder moeite dan uit de borst. Dus het kan dat de fles daarom eerst wél makkelijk ging. Dat onrustige gedrag, dat herken ik wel. Het lijkt wel alsof alles interessant is, behalve de fles. Draait ie ook met zijn hoofd, de andere kant op? Hier was het gelukkig een fase. En gingen ze na een paar weken weer beter en rustiger drinken.