Baby 10 weken en fruithapje

Discussie in 'Voeding' gestart door roos363, 21 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja vroeger... Het was vroeger (en dan hebben we het over de jaren 70) ook heel normaal op te vroeg geborenen zonder verdoving te opereren!!!

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zoals alle anderen zeggen: veel te vroeg om al te beginnen, verder voegt het nog helemaal niks toe en zal je kindje er alleen maar last van hebben!
    Eerste optie bij een max aan schepjes is overstappen naar de fortevoeding.

Voeding... je weet toch!: Die zes maanden

Maar vroeg me ook hetzelfde als als dirksmama: waarom denk je dat je kindje nog honger heeft?

Kinderartsen weten inderdaad niet altijd even veel van voeding en vroeger was alles anders, aangezien ze nu veel meer weten door onderzoek e.d. Net wat Cygnet zegt...

Het blijft je eigen keuze, maar mijn eerste keuze zou het sowieso niet zijn!!

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Mijn moeder heeft mij fruit gegeven vanaf 10 weken oud. In mijn pubertijd raakte ik allergisch voor alle rauwe groente en fruit!

Natuurlijk is niet te zeggen of het hierdoor komt, maar typisch vind ik het wel. Mijn zusjes hebben ook fruitallergieën gekregen, maar niet zo erg als die van mij.

Ik wilde dit risico in elk geval niet lopen met mijn kinderen.

4. angel229

angel229 Niet meer actief

10 weken is inderdaad wel heel jong. Sluit me bij de rest aan. Overigens was het gulzige/overzadigd zijn een van de tekenen van haar KMA!

5. lusa30

lusa30 Actief lid

4 dec 2012
    156
    0
    0
    Dit was eind jaren tachtig, begin negentig.

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Persoonlijk vind ik 10 weken heel jong.
    Maar ik ken een kindje dat echt toe was met 13 weken aan bijvoeding.
    Moeder had van alles geprobeerd en uiteindelijk in overleg toch gestart met bijvoeding en dat ging wel heel goed.
    Het ligt ook aan het kindje, maar dan zou je voor die tijd de andere opties nog kunnen overwegen zoals andere voeding of iets in de fles erbij doen om te verdikken.

Mijn dochter kreeg overigens allergie toen ik met 4 maanden startte maar met 6 maanden ging het wel gewoon goed.

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik sluit me aam bij de rest! Niet doen.. Eerst met melk eea proberen en dan eens zien hoe het gaat.. Die paar happen vullen haar maag niet hoor, ze groeit er ook niet van oid.

En dat wij dat jaren geleden wel kregen met 10weken is om diverse redenen afgeschaft/terug gedraaid. Juist omdat veel kinderen wel of direct of op latere leeftijd problemen ontwikkelde.
    Maar goed iedere zijn keus.. Hier begonnen met 4mnd..

8. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 10 weken? Vind ik wel heeeeel erg jong. Mijn zoontje is twee keer zo oud en durf het nog steeds niet.

Overleg even met cb.

9. Dexie

Dexie Actief lid

9 nov 2012
    139
    0
    0
    10 weken is echt nig te jong. Wij zijn er 1e kerstdag mee begonnen omdat hij toen precies 4 maanden was en dat vonden wij een mooi moment en moet zeggen hij smulde van de banaan.

Deel Deze Pagina