Hoi! Wij gebruiken met verl plezier de Puckababy Piep voor ons meisje. Nu lees ik echter in het boek "regelmaat en inbakeren" dat een ingebakerd kindje bij jou op de slaapkamer zou moeten slapen, omdat inbakeren toch iets risicovoller is dan niet inbakeren. Vooralsnog slaapt ze bij ons, maar ze maakt zoveel geluidjes in haar slaap dat ze wat mij betreft wel op haar eigen kamertje zou mogen slapen 's nachts! (overdag doet ze dat al) En dan gewoon met deuren open enzo, maar toch. Nu slaap ik weinig door al die (lieve) kreuntjes en zuchten. Wat vinden jullie?
Hoi, Onze dochter heeft nog nooit op onze kamer geslapen, altijd op dr eigen kamertje, en al vanaf 2 weken sliep ze in de puckababy tot 6 mnd. Geen probleem. Succes!
Wij hebben ons kindje met 2 weken op zijn eigen kamertje gelegd en gewoon met de puckababy piep aan. Het is niet echt inbakeren ze kunnen gewoon hun handen bewegen en het zit niet strak. Ik heb er niet heel veel verstand van, maar het lijkt mij geen probleem. Ze kunnen nog niet omrollen...
Wij hebben Lucas na 2 weken op zijn eigen kamer gelegd in de puckababy piep. Later in de mini. Nu pas sinds kort in een gewone slaapzak. Het is nooit een probleem geweest, ze kunnen nog niet omrollen. Wel stopten we hem altijd heel strak in. In het begin deden we ook de deuren op een kier, maar nu niet meer want dan wordt hij juist vaak sneller wakker. Vanaf het moment dat wij dachten dat hij kon gaan rollen (ongeveer 3,5 maand rolde hij al naar de zij) zijn we gaan afbouwen. Dit hebben we gedaan na zijn 2e prikjes want toen mocht hij toch niet in de puckababy!
@ Heppiedepeppie mogen ze dan niet in de puckababy? Waarom niet? Ik moet dan ook al bijna gaan afbouwen...en hoe heb je dat aangepakt? Al meteen een slaapzak? Ik had hem laatst in een slaapzak gelegd om te kijken of hij ook met een normale slaapzak in slaap zou vallen, maar dat ging hem niet worden.
Inbakeren na prikjes mag niet omdat het kindje verhogin lan krijgen... En aangezien ie dan helemaal ingepakt ligt kan het dus veeel te warm Worden en kan je kindje die hitte niet afvoeren Mevrouw op t cb waarschuwde me er nog voor en zei heel tactisch.. Door te warm kunnen ze stoppen met ademen..
Check! Bedankt voor jullie reacties, jullie zien dus ook het probleem niet zo. Denk dat ons meisje binnenkort lekker op haar kamertje slaapt! (nog even mentaal naartoe leven... Dat wel
Ze is pas vier weken! Die geluiden in haar slaap daar wen je wel aan, net zoals je aan de geluiden van je man gewend bent en hij aan de jouwe. Op een kamer alleen heeft een kind dat niet is ingebakerd een zeven maal grotere kans op wiegendood dan wanneer het gewoon bij de ouders op de kamer slaapt. Het advies is niet voor niets om de eerste zes maanden je kind bij je op de kamer te houden. Inbakeren is altijd een wat groter risico, dus als je inbakert is het nog belangrijker om je kind gewoon bij je te houden.
hier hadden we onze kleine gewoon ingebakerd in zijn eigen kamertje liggen (wij hadden een pacco want die werd aangeraden door het cb) maar wel op een nanny care matje. (bij verzekeringen van achmea en dochters kun je dat ding vaak gratis krijgen anders even in je eigen polis kijken of op de website of je in aanmerking komt) dat je went aan die geluiden, daar ben ik het niet mee eens. mijn vriend is luidruchtig in zijn slaap (en mijn zoontje nog luidruchtiger .....) en nu is mijn vriend een paar dagen weg en ipv na 8 uur slaap nog brak te zijn ben ik nu na 6 uur klaarwakker en de hele dag fris. Ja, je slaapt er dus wel doorheen maar of je ook uitgerust bent is een tweede ( en ik ben persoonlijk een betere moeder als ik uitgerust ben en dus verdween zoonlief na 2 dagen naar zijn eigen kamertje, waar hij het prima deed. (en ja wij hadden de deur op een kier ipv een babyfoon want dan lig je nog naar al die geluiden te luisteren) De eerste tijd had ik er nog wel moeite mee (hoor ik hem nog wel hij is nu wel heel lang stil etc, maar ook dat went) ik vraag me bovendien ook af of je als je gewend ben naar het gezaagd van je man of vriend te luisteren en daar doorheen te slapen of je dan wel opmerkt als je baby stopt met ademen , zelfs als je baby naast je ligt. daarom vond ik die nannycare zo'n uitvinding (al vergat ik hem ook vaak genoeg uit te zetten bij een nachtvoeding en toen hij later wat beweeglijker werd in bed wurmde mijn zoon zich er steeds af (ledikantje ipv wieg)
Tja... Het is maar welk advies je leest. Ik hoor ook vaak voor rooming in 6-10 weken. Ik maak me daarnaast niet druk om wiegendood. Ik neem de nodige maatregelen die geadviseerd worden wat betreft bedje, slaaphouding, ventilatie etc. Verder wil ik me geen angst aan laten praten door alle 'regeltjes' als je begrijpt wat ik bedoel
Zo is het maar net! En ook ik kan nog steeds niet wennen aan het gesnurk van mijn man en hoor ik nog steeds alle geluidjes van mijn dochter al slaapt ze in de kamer naast ons en hebben we de deur dicht. Het is ook niet mijn ding om mijn kind bij mij op de kamer te hebben. Alle respect voor iedereen die dat wel fijn vindt natuurlijk. Puckababy ben ik fan van, doe het bij een volgende meteen weer. En voor zoveel dingen in het ouderschap; volg je eigen gevoel en laat je inderdaad niet leiden door angst en laat je geen angst aanpraten. Zeker als je de nodige voorzorgsmaatregelen neemt! Lekker in de puck leggen en hiermee kan ze prima op haar eigen kamertje.
Thanks Woezel! Ze ligt nu voor het eerst ook 's nachts op haar kamertje, ben benieuwd hoe het bevalt vannacht
Heb mijn meisje nu ook een weekje in haar eigen kamertje liggen, met puckababy. Ze slaapt door en ik lag inderdaad wakker van haar geluidjes. Overigens lig ik nu nog steeds wakker, dus maar een nanny care matje besteld . Maar je moet je gevoel volgen en zoals ik hier ook al eerder op het forum heb gelezen, ook in je eigen slaapkamer kan er wiegendood ontstaan. Ik vond het heel moeilijk hoor want ik vond het heerlijk dat ze bij ons sliep, maar ja, een uitgeruste mama heeft ze veel meer aan! Hoop op een goede nacht voor je!
Nou, welk advies? Het lijkt me het logischte dat je de landelijke richtlijn aanhoudt van jeugdgezondheid, dat is ook wat artsen en CB's moeten adviseren. http://www.ncj.nl/upload/docs/Richtlijn_Prev%20WIEGENDOOD.pdf Blz 11, 12 en 13 geeft de aanbevelingen, o.à.: eerste zes maanden in eigen bed op kamer bij ouders. En al helemaal als je inbakert, want inbakeren is een fikse risicofactor!
Mijn ervaring is dat ik juist beter slaap doordat onze. Dochter nu 4.5 maand bij ons slaapt. De oudste 2 lagen nooit ingebakerd en sliepen met 7 weken en 2 maand op eigen. Kamer omdat zij wakker werden van ons gepraat en mijn man die vroeg opstaat. Ik werd eigenlijk heel onzeker van dat ze daar. Lagen en ij ging dus ook regelmatig kijken ( waardoor slechtere nachtrust) onze jongste ligt nog steeds ingebakerd en bij ons en die geluiden van haar,maken me juist zeker en ook slaap ik beter.( ze krijgt nog een nachtvoeding en ik hoor al aan haar gesmak dat ze honger heeft, dan kan ik haar aanleggen en sri.je zw snel.en slaapt weer verder andere 2 hoorde ik pas als ze begonnen te jengelen/huilen. Ik ben nu dus vóór 6 maand rooming in ( bij ons wel langer denk ik hihi)
Hier mijn kleine ook van de piep naar de mini en nu in de bag! Ideale opvolger van de mini. Wij waren bang dat het ons veel tranen en slapeloze nachten ging opleveren als we moesten gaan afbouwen maar hij slaap heerlijk in de bag. Voordeel is ook dat je 4 slaapzakken in een hebt. Hij is wat aan de prijzige kant maar dat vond ik van de piep en de mini ook maar ze zijn elke cent waard geweest. En de bag kan gewoon nog zeker 2 jaar mee! Onze zoon sliep eerst bij ons op de kamer ook omdat wij maar 1 slaapkamer hadden. Hij maakte ook heel veel herrie dus we verhuisde hem na ongeveer 4 weken naar de huiskamer. Ging prima. Nachtrust voor die kleine is belangrijk maar voor de moeder net zo zeer!! Overigens zijn we nu verhuist en heeft hij een heel mooi eigen kamertje Jouw kleintje is pas 4 weken, die gaat nog lang niet omrollen! Maak je niet zo druk, en over het CB. Ik word af en toe helemaal hor en dol van dat betuttelende gedoe van die wijven daar.
@ zwangervan2e; Ik ben in principe ook zeker voor rooming-in! Denk alleen wel dat het voor iedereen (baby + pappa/mamma) leuk moet blijven, en je dan dus niet maar doorgaat 'omdat men zegt dat dat het beste is'. Heerlijk dat je er nu met je jongste zo van kan genieten!