Buikslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Judith01, 29 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judith01

Judith01 Bekend lid

16 nov 2014
    709
    552
    93
    Onze zoon van 10 maanden lijkt de laatste tijd steeds vaker op z'n buik te slapen.
    Als ik dan voor ik ga slapen bij hem ga kijken ligt hij op z'n buik. Ik draai hem dan wel om, maar als hij wil draait hij natuurlijk zo weer terug..
    Vind het dood eng! Of is het niet nodig om me hier druk om te maken?

2. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Mijn dochter slaapt ook altijd op haar buik. Het liefst op haar knietjes! In het begin draaide ik haar ook om maar ze draaide zo weer terug. Inmiddels is ze 20 maanden en nog altijd slaapt ze zo. Lekker een slaapzak aan en dan zonder deken, gaat prima. Denk dat het echt een voorkeurshouding is.

3. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Lekker laten liggen. Onze dame wil niet terug rollen en op haar buik slapen wat resulteert in krijsen. Prijs de dag wanneer ze lekker op haar buik verder zal tukken. En als hij zelf kan terug rollen zou ik mij helemaal geen zorgen maken.

4. Koon

Koon Niet meer actief

Wat is er eng aan? Hij rolt zelf zo. Zal wel lekker liggen dan...

5. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Deed mijn zoontje ook. Ik vond het ook doodseng, draaide hem ook continue weer terug, maar niets hilppp , zelfs een aerosleep matras gekocht al weet ik dat het niet veel helpt. Hij slaapt nu nog zo. Je kan er niks aan doen, gewoon altijd op zijn rug neerleggen en hij bepaalt wel wat het lekker vindt.

6. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Kan geen kwaad. Ons zoontje slaapt sinds hij kan rollen ook op zn buikje! Ik denk dat elk kindje een eigen voorkeurshouding heeft, net als volwassenen.

7. Veera

Veera Niet meer actief

Dat is echt niet nodig hoor, hij is al bijna 1!
    Hier kon dochter met 4 maanden heen en terug rollen en sindsdien slaapt ze op haar buik. Om die reden wel 8mnd bij ons op de kamer gelegen. Het grappige is dat ze sinds een week soms ineens op haar rug slaapt wat ze dus haast nooit gedaan heeft :p
    Ik zou echt niet aan hem zitten, zo verstoor je zijn slaap wat niet goed is. Laat hem lekker liggen

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Gewoon lekker laten liggen, terug draaien heeft echt geen zin meer op deze leeftijd want ze liggen zo weer op hun buik.
    Als hij lekker verder slaapt zou ik 'm gewoon zo laten liggen.

9. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Lekker laten liggen! Met 10 maanden kan hij echt wel zijn hoofd zo leggen dat hij goed ademt, als hij nu een paar weken oud was zou ik ook wat huiverig zijn. Mijn dochtertje gaat sinds ze kan draaien al op haar buik liggen omdat dat voor haar veel fijner slaapt.

10. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Mijn zoontje is nog geen 3 maanden, kan geen kant op draaien en slaapt toch altijd op zijn buik. Zeker als hij wel zelf kan draaien zou ik me daar niet druk om maken. Die van mij kan eigenlijk sinds zijn geboorte zijn hoofd goed omhoog houden en draaien, dus dat doet hij ook als hij niet lekker ligt en ik maak me er dus ook geen zorgen om.

11. Judith01

Judith01 Bekend lid

16 nov 2014
    709
    552
    93
    Bedankt voor alle reacties! Dat stelt me weer gerust :)
    Aan de ene kant dacht ik ook wel, hij gaat zelf zo liggen, kan makkelijk terug dus het zal wel goed gaan.
    Maar aan de andere kant wist ik niet zo goed of een baby van die leeftijd het merkt als hij bijvoorbeeld met z'n gezicht in het matras ligt.

Ik laat hem in het vervolg lekker liggen dus ;)

Deel Deze Pagina