Hallo iedereen, Mijn dochtertje heeft gister haar tweede vaccinatie gehad. Sinds vannacht is ze een beetje van slag. Alle flessen en alle beetjes voeding komen er met stralen weer uit. Ik maak mij heel veel zorgen. Ik ben al langs de HAP geweest, maar die zeggen dat ze niks gaan doen omdat ze dus nog geen uitdrogingsverschijnselen zien . Heeft iemand ook meegemaakt dat haar kind zo ging spugen precies na een vaccinatie? Zoja hoelang duurde dit en wat hebben jullie gedaan? Ik geef nu al vaker kleine beetjes, maar dan nog krijgt ze veel te weinig binnen in vergelijking met hoeveel eruit komt.
Geen ervaring mee. Heeft de hap uitgelegd waar je op moet letten? Zolang je voldoende natte luiers verschoont gaat het goed genoeg. Hoop dat ze snel opknapt
Precies wat je moet doen: kleine beetjes geven. Misschien wel het gewone ritme aanhouden: beter dat ze nu de helft drinkt van wat ze normaal pakt, dan dat je toch koste wat kost er in probeert te krijgen wat ze normaal krijgt en alles er weer uit gooit... Als jij je niet lekker voelt, eet je meestal ook minder he? Verder: aan de hand van wat er uit komt, denk je al gauw dat ze alles eruit gooien wat erin komt, maar het lijkt vaak meer dan het werkelijk is. Een kind kan wel even teren op de reserves die er zijn en zolang er plasluiers zijn, komt er blijkbaar nog vocht binnen. Zodra die stoppen, moet je absoluut aan de bel trekken. Pampers hebben een indicator op de new-born-luier: daaraan kun je zien of er veel/weinig of niks geplast is. Als je die niet hebt, is het misschien handig om die nu even te gebruiken?
Ja ik blijf inderdaad kleine beetjes aanbieden, wil ze niet meer dan stop ik gewoon. De ene keer drinkt ze 80 de andere keer 90. Prima, ik heb inderdaad liever dat ze dit binnen houd dan dat er meer uit komt. Vandaag al 3 luiers waar zeker 1 of meerdere plasjes inzaten gelukkig! Dan maar even een paar dagjes 500 a 600cc ipv 800cc. Dat is voor een paar dagjes niet zo erg toch? Ik ben een beetje onzeker, het is mijn eerste kindje en je denkt zo snel dat het mis gaat. Bedankt voor jullie adviezen.
Nee hoor, voor een paar dagen is dat niet erg. Op zich op langere termijn ook niet hoor: zolang je kind groeit, is de hoeveelheid die het zelf pakt, prima. Caitlyn drinkt hier maar 2/3-3/4 van wat ze zou mogen hebben aan voeding, maar groeit wel. Als die ziek is, drinkt ze over een hele dag eens 250-300 cc... Even een dip in de groei is niet erg, als het veroorzaakt wordt door een virusje en daarna ook weer bijtrekt. Zolang ze maar plasluiers houden. Als ze niet meer plassen en/pf heel erg suf worden, is het altijd verstandig om wel even je huisarts te bellen, maar weinig drinken en veel slapen of juist heel weinig slapen, hoort gewoon bij grieperig zijn en mag een aantal dagen duren.
Je hebt gelijk. Gister dronk ze over de gehele dag max zo n 300 a 400cc. Ik wil ook niet zoveel eten als ik zoveel spuug. Ze is normaal ook geen grote eter en komt dan de ene dag net aan het minimum van het x150 regeltje en de andere dag blijft ze er gewoon een aantal tiental cc onder. Nooit last mee gehad. Bedankt voor je geruststellende woorden.